Saturday, July 19th, 2008
Batranii din ziua de azi
Am o problema foarte mare cu batranii din ziua de astazi, care nu mai stiu ce e acela respect fata de semenii lor, indiferent de varsta. Nimic nu se compara cu un loc liber in autobuz, pe care-l ocupi gandindu-te la drumul lung care te asteapta pana la destinatie, si chiar nimic pe lumea aceasta nu se compara cu vocea unei babe deranjate de faptul ca nu i-l cedezi. Este obosita dupa 2 ore de stat in picioare la biserica si de atata piosenie, iar in autobuz te spurca din priviri cu toata semerenia pe care a vazut-o in preotul-afacerist. Fara nici o legatura, exista un preot la biserica “Sfantul Vasile cel Mare” de pe Calea Victoriei, care a rugat enoriasii sa doneze bani, in timpul slujbei, pentru ca se apropie un cutremur foarte mare, iar cladirea are nevoie urgenta de consolidare.
Revenind. Nu mi-e mila in general de batrani in autobuz. Condamnati-ma! Din cate stiu, ei merg in mare parte la piata ori la biserica, iar eu am de taiat Bucurestiul in doua pentru a ajunge la “serviciu”. Din septembrie voi combina doua locuri de munca pentru ca, pana la urma, viata reala, cea cu cel mult 2 zile libere pe saptamana, a invins-o pe cea magica in care am trait pana acum, cu 8 zile lucratoare pe luna.
“Auzi, tinerico? Vreau sa stau jos!”, a fost replica unei batrane in fata unei domnisoare pana in 30 de ani privind in jos cu gandul, poate, la locul de munca, unde trebuie sa petreaca peste 6 ore in subordinea unor oameni statisfacandu-le dorinta de a exista intr-o patura sociala superioara, care sa le permita sa o traga la raspundere daca nu-si indeplineste indatoririle. “De ce ti-as ceda locul?”, intreba ea cu toata sinceritatea in privire. “Pe vremea lui Ceausescu tinerii stiau ce e ala respect, pe vremea lui era mai bine pentru ca aveau toti loc de munca si case…”. Idioata mica si trecuta de menopauza cu mult, idiotul de Ceausescu te obliga sa faci copii pe banda rulanta, iar o buna parte din “tinerii din ziua de azi” sunt rezultatul Decretului 770 prin care tu erai privita precum o regina…a furnicilor. Daca imi amintesc bine documentarul “Decreteii”, Ceausescu se lauda prin 1970 cu un baby boom de 2 milioane. Ce au facut acele 2 milioane de copii? Au crescut, au facut si ei copii, numarul s-a marit, tot ei l-au dat jos pe cel care ti-a asigurat un trai de subzistenta in timpul caruia ai crescut 2-3 progenituri slabanoage si facute la comanda, si tot ei, copiii inmultiti, acum au nevoie de case si locuri de munca.
De aceea nu are toata lumea un acoperis asigurat de stat, ori un loc de munca, pentru ca tot statul si-a dat cu tesla in PCR, cand a fortat economia cu forta de munca fara a pune la dispozitie destule joburi. Statul de atunci a oprit importurile ca sa plateasca in timp record datoria externa a tarii si ti-a facut ferfelita pensia. Nu e de vina Capitalismul. Acesta este un efect al Comunismului, pe care tot il lauzi impreuna cu altii ca tine.
Vrei sa-ti ofer locul in autobuz? Il meriti? Varsta nu este un criteriu, idioata mica si garbovita de propria rautate.











July 19th, 2008 at 5:35 pm
catalina said:
o batranica: baiete, i-a da-te sa stau jos ca sunt batrana si ma dor picioarele!
baiatul: da ce? mata cand erai tanara lasai pe oamenii batrani sa stea jos?
batranica: bineinteles! nu eram asa indolenta ca voi!
baiatul: pai vezi! de aia te dor picioarele! asa iti trebuie!
acum… lasand gluma la o parte, eu mor pe babele alea sulemenite cu tot felul de farduri si rujuri… care foarte indignate te dau la o parte de pe scaun.. ca ele se duc in parc sa se plimbe, sa se laude cu palaria cea noua pe care a primit-o de la fica-sa sau nepoata-sa plecata prin alte tari straine!
pe vremea lu ceausescu… mosii si babele stateau acasa si-si asteptau moartea cu piosenie in ograda!
imi cer scuze daca am ofensat pe cineva, dar asta e parerea mea!
saluti!
July 19th, 2008 at 7:11 pm
Iulian said:
I love you.
July 19th, 2008 at 7:46 pm
Cristian said:
Peste tot sunt preoti-afaceristi
July 19th, 2008 at 10:11 pm
ruxi said:
Eu cand citesc ce ai scris ma gandesc numai la bunica mea care este nevoita sa alerge dupa medicamente si alte tampenii necesare subxistentei.
Ea nu isi cere locul in autobuz, tramvai, metrou. Insa mi s-ar rupe sufletul sa stiu ca nimeni nu s-ar ridica de pe scaun, cand ar vedea-o cu sacosele pline, sau strivita de aglomeratia din tramvai.
July 19th, 2008 at 11:05 pm
Petru said:
bunica ta este o femeie cu bunsimt, iar daca guralivele nu-si primesc de obicei locul, cele precum bunica ta au sanse mult mai mari.
July 20th, 2008 at 12:00 am
Sem said:
Gura pacatosului, adevar graieste! Mai toti o patim cumva si candva…iar eu, fiind din Constanta, in cea mai mare parte a datilor cand am patit-o, batranii veneau de la cluburile pensionarilor deschise de Mazare, unde stau mai toata ziua la table si sah, ciocolate calde si ceaiuri (si, intre noi fie vorba, mai tot acolo, zilnic, mai trag si o dusca!)
O singura data in cei 30 de ani, cand m-am oferit sa dau locul unei doamne in varsta, aceasta m-a refuzat politicos spunand ca muschiul nefolosit se atrofiaza si ca ea e tanara si vrea sa se mentina in forma pentru batranete!
O faza nasoala in troleu am trait pe cand eram in liceu..mi-era foarte rau, aveam febra si frisoane si m-a trimis diriga acasa. Iarna fiind, in troleu loc berechet, nici circulatia nu era asa buimacitoare ca acum, deci locuri libere pe scaune multe.
Vine o batrana langa scaunul pe care la propriu zaceam eu si incepe sa vorbeasca singura. Ca tinerii din ziua de azi nu mai au bun simt, ca nu se gandesc ca si ei vor fi batrani etc.. Moment inc are, cu greu, dar nemaiputand sa ma abtin, i-am spus doar “va rog sa stati unde vreti, e gol troleul, numai pe scaunul meu nu veti sta, de asta sunt sigura!” Baba s-a retras din dreptul meu, bodoganind de parca avea motor la gura! Respect pentru batranii cu bun simt care, din cauza ca nu au copii sunt nevoiti sa se descurce singurei, dar pentru cei guralivi si pusi pe harta la orice pas, care sunt pe “traseu” de dimineata de la prima cursa pana seara la ultima cursa….the hell with them! Bunica mea sta acasa de peste 10 ani de zile si nici pana la poarta nu stiu daca a mai iesit!
July 20th, 2008 at 1:16 am
Dimitros said:
Eu cedez locul fara sa mi-se ceara doar cand vad un batranel cu plase in mana sau cu nepotelul, ei macar mai fac ceva, poate fac cumparaturi pt fiica si ginerele care stau la ei fiindca statul nu le ofera o casa a lor si prin acele cumparaturi isi asteapta copii acasa cu o masa calda sau au grija de nepoteii lor cat timp fii le sunt la lucru.
Am patit si eu sa fiu “detronat” de un moshnegutz, sa nu ma iau cu el in gura (fiindca deobicei urla si incearca sa stranga adepti la teoria lor iar ceilalti moshnegi le sar in aparare) ii cedez locul. Dupa 2 statii se intalneste cu un prieten la fel de ruginit. Intrebat ce face, raspunde: “Pai ma plimb si eu cu troleul ca ma plictiseam acasa, Dumnezeu sa-i dea sanatate lui Boc ca ne-a dat abonamente gratuite pe troleu”. Rasa voastra de comunisti, oare cat va mai tine Dumnezeu pe pamant.
un prieten avea o idee de genul:
1. intre 7 si 25 de ani, omul invata
2. de la 25 pana la 55, sa munceasca, sa-si intemeieze o familie si sa faca copii
3. apoi 5 ani de vacantza prin lume, in care sa se simta bine, platita de stat (doar a muncit omul si a dat un viitor tarii prin munca si copii)
4. sa fie eutanasiat sau daca vrea sa mai traiasca, sa nu mai ceara ajutor de la ceilalti.
July 20th, 2008 at 8:23 am
Cristian said:
@ Sem: si se mai intreaba unii cum de castiga PSD-ul mereu in Constanta… cam multi batrani la malul marii

July 20th, 2008 at 10:40 am
Liviu said:
Eu inteleg sa lasi batranii sa stea jos. Ceea ce nu inteleg este ca atunci cand te vad cu piciorul rupt, spun ca sunt batrani, si tot ei ar trebui sa stea jog. Asta chiar nu o inteleg
July 20th, 2008 at 11:33 am
Petru said:
Si Liviu, ghipsul tau a ramas pe piciorul tau sau in fruntea individului/individei?
July 20th, 2008 at 11:42 am
Liviu said:
July 20th, 2008 at 8:08 pm
DeMaio said:
Supăratule!
Dar, din nefericire, ai dreptate.
Apropos…eu când îi aud cu lucrurile bune de pe vremea lui CeauÅŸescu, îi intreb dacă le este dor de el. Normal, răspunsul lor este afirmativ, ÅŸi în clipa aceea lovesc ÅŸi eu, privind candid în ochii ăia care mă săgetau numai cu câteva secunde înainte: “Åži atunci de ce nu vă duceÅ£i după el?”.
July 20th, 2008 at 8:23 pm
Brusli said:
Bai nene stiam eu ca ai ce ai cu o parte din lume, dar de data asta m-ai dezamagit profund. De unde atata ura mai? Nu vezi ca problema e la tine? Problema e la toti tinerii ( si eu am 23 ani ). Pai sa ma ceva pe tineretul de azi si care are sa vina… femei dezbracate peste tot ( o sa ajungem sa ne zica prietena noua: draga, ce are ea si nu am eu; iar noi o sa raspundem: haine pe ea )! Asa sa ajungeti si voi ca acei batrani. Nu toti sunt ok dar firati voi de tampiti cum sunteti voi ma cretinilor? Peste 50% sunt manelisti ( si asta spune cam totul ), restul sunt curvari si curve, nesimtiti si nesimtite, tapiti si tampite si putini mai raman cu adevarat oameni. Respecta si vei fi respectat. Oricum nea Petrule… dezamagire mare… mare! Ti-am mai zis eu: esti cunoscut si multe dintre parerile toate sunt luate ca drepte de altii carora le e lene sa gandeasca si ei.
July 20th, 2008 at 8:43 pm
Brusli said:
@DeMaio: eu ma ingrozesc de cei care sunt cu 2-3 ani mai mici ca mine cat de cretini sunt! Pai aia care au acum 60 ani presupun ca nu le vine sa creada! Si sincer, pe vremea lui Ceausescu nu era mai bine, dar nici acum nu e. Am castigat libertate, dar pierdem atatea, ca ne fura toti. Si gandestete logic ca de aia ai cap: cum crezi ca le e mai bine? Atunci, cand erau respectati, de bine de rau aveau bani si medicamente ( sper ca nu ma insel la partea cu medicamentele ), sau acum cand nu sunt respectati, se zbat pt intretinere, mancare, medicamente? Voi chiar nu vreti sa ganditi? Orice efect are o cauza. Ia cautati voi cauza pentru care batranii sunt asa cum sunt. NU VRETI SA GANDITI! Degeaba aveti cap pe umeri!
July 20th, 2008 at 10:12 pm
Petru said:
domnule Brusli… va pun in vedere faptul ca va veni un atac puternic din partea lui DeMaio, care este un justitiar in privinta protejarii limbii romane pe care ati cam macelarit-o in aceste 2 comentarii.
acum pe bune. tu ai impresia ca am lovit toti batranii. te iei doar de prima fraza din acest articol fara a judeca ce am scris per total. clar ca tinerii din ziua de azi sunt fucked up IN GENERAL. aici sunt de acord cu tine. eu am ce am cu nesimtirea care, vrei nu vrei, este prezenta in interiorul multor batrani asa cum este prezenta si in MAJORITATEA tinerilor.
“Si sincer, pe vremea lui Ceausescu nu era mai bine, dar nici acum nu e” - cand faci o comparatie inevitabil rezulta o situatie comparata ca fiind mai proasta, la fel sau mai buna decat cealalta. Pe vremea lui Ceausescu aveam o economie fortata care a cedat in ultimii ani de comunism si care a dus pana la urma la ce avem acum. Nu spun ca acum e bine. Doamne fereste, ne aflam intr-un crater plin cu probleme.
Nu despre asta am vrut sa discut in articol ci despre faptul ca NU CEDEZ LOCUL IN AUTOBUZ PE CRITERIUL VARSTEI! Pot sa si desenez daca vrei…
July 20th, 2008 at 10:44 pm
Vyk said:
Bai frate, eu plec dimineata la 7 la munca. Si de dimineata autobuzul este pe jumatate plin cu mosnegi, care cred ca se plictisesc prin casa. Pe unii ii mai aud “ma duc pana pe la piata” sau “ma duc pe la nus care gica, nu l-am mai vazut de nu stiu cand” etc. Asta in conditiile in care au o piata si la 5 minute de mers pe jos, sau nea gica ala e un alt mosneag plictisit. Oameni buni, daca ati fost in stare sa va treziti la 6 ca sa plecati cu autobuzul, inseamna ca aveti si energia de a sta in picioare. Daca nu ma insel, abonamentele gratuite oferite batranilor (in unele orase, nu peste tot) sunt platite din bugetul local, deci din buzunarul MEU. Cu alte cuvinte eu platesc pentru confortul lor. Deci, scutiti-ma si spuneti mersi ca eu va platesc pensia si locul calduros pe drumul catre o partida de table si un pahar de rachiu.
July 20th, 2008 at 11:38 pm
DeMaio said:
Petru, nu cred că am ce să răspund. Dacă ar fi să stau să mă cert cu toate produsele fugii de la şcoală, aş lua-o razna. Am văzut ce a făcut acolo, privind masacrul ăla sunt sigur că nu capul de pe umeri l-a folosit pentru a-l produce. Dar lasă-l să comenteze, ştii cum este, trebuie să-i acceptăm pe toţi şi să ascultăm părerea tuturor nulităţilor. De-abia de aici intervine drama epocii post-Ceauşescu. Pe vremea, nişte nimeni ca ăştia nu avea şanse prea mari şi sfârşeau ca administratori cu cartea de imobil, gata să-i toarne sectoristului tot ce vede şi aude.
Mi-e scârbă, Petrule. De asta mi-e scârbă.
July 20th, 2008 at 11:38 pm
Rodica said:
Care este protectia sociala a batranilor in acest stat? Asta care aÅ£i artat-o aici: sa-i ajutam sa dispară cât mai repede că n-avem loc pentru ei?Au cedat ÅŸi ei locul la randul lor, pe vremea cand tinerii nu stateau ore in sir, in fund, in fata calculatorului, ci prestau munca fizică. Au stat atunci in picioare, sa stea si acum iar noi vom ramâne in fund toata viata!…Petru, sper sa-ti revii din prăbuÅŸirea asta care nu-ti face cinste!
July 20th, 2008 at 11:42 pm
Petru said:
rodica, nu fac acest blog pentru a avea o imagine superba. aici scriu gandurile mele, intamplarile la care iau parte. daca acest articol nu convine, asta e!
aici m-am luat de batranii nesimtiti. nu raspund de comentariile care au aparut dupa aparitia lui.
am dat ca exemplu o batranica, sa fiu gentil, nesimtita. asta arata ca intreg articolul se invarte in jurul acestui gen de batrani. nesimtirea nu are varsta, iar eu nu voi respecta niciodata un om doar pentru ca e la a 3a tinerete. il voi respecta la fel de mult precum tanarul de 30 de ani care sta langa…
July 20th, 2008 at 11:45 pm
DeMaio said:
Rodico, poate nu te-ai prins. ProtecÅ£ia socială este la stat. Åži se hrăneÅŸte inclusiv din sumele luate din salariul meu, da? AÅŸa că scuteÅŸte-mă ÅŸi trimite-Å£i reclamaÅ£iile lacrimogene la altă adresă. GăseÅŸti pe Google…da?
Petrule, o să ajungem să răspundem ÅŸi de câinii de pe străzi, după creierul ăstora…
July 21st, 2008 at 12:47 am
Rodica said:
DeMaio, raspunsurile tale le consider o reactie adversa la canicula. batranii actuali au cotizat toata viata lor la un fond de pensii. Asa ca nu-ti bate capul, ca nu din banii tai sau ai mei iau pensiile lor mizerabile, iar unii nu se bucura mult timp de ele. Da-mi tu alta adresa la care sa trimit reclamatii, ca eu aici am gasit subiectul discutiei si am considerat ca tot aici trebuie postate si raspunsurile. Nu-mi fac complexe de inferioritate fata de tine!
July 21st, 2008 at 2:28 am
Brusli said:
@DeMaio: 1. Ai grija pe cine faci nulitate.
2. Imi arati si mie ce greseli atat de mari gramaticale am facut de sunt o nulitate? Stii tu cumva daca am facut 1 facultate, sau 2? Sau nici generala nu am terminat-o. Imi este mie scarba de cei ca tine. Niste nimeni cu aspiratii de mari domni care critica fara sa le fie ceruta parerea. Te rog frumos sa te taresti din vagauna din care ai iesit. ( am scris corect au ba acum? )
3. Aceea e parerea mea si punct. Poate am un limbaj mai dur si mai necioplit, dar asta datorita faptului ca m-a deranjat destul de mult felul in care a fost abordat subiectul.
Si domnule Petru ( Gadea
- o gluma ) de ce nu faci un articol despre cat de nesimtiti sunt unii tineri? Sau unii muncitori de 40 ani? Tu scrii blogul asta doar pt tine? Trebuie sa stii ca ai o mare responsabilitate pentru ce scrii aici si pentru ce mesaje transmiti prin acest blog deoarece esti o persoana publica, cu priza destul de mare la public. Odata ce ai intrat in acest cerc ( al oamenilor publici ), trebuie sa ai grija la ceea ce faci. Imi pare rau, dar asta e crudul adevar. Inteleg ca ai ceva cu acea batranica, implicit acei batrani ca ea, dar ce ai facut tu este pur si simplu de Cancan si de Libertatea.
Apropo uitativa la ei(batranii): sunt la fel de incapatanati ca tinerii ( tanarul vrea neaparat un tatuaj, batranul vrea sa traverseze el pe unde il cheama… moartea ), la fel de spurcati la gura ca tinerii ( injura si unii si altii ca tiganii ), la fel de lenesi ca tinerii( dau buzna in masina ca sa prinda un loc: tineri de pana in 14 ani si batrani de peste 60 ), generalizeaza - extraordinar - exact ca tinerii( majoritatea batranilor sunt niste mortaciuni vii care nu stiu decat sa bombane impotriva tinerilor, toti tinerii sunt niste nesimtiti care nu stiu decat sa fava “misto”, sa injure, sa faca galagie, sa se comporte in ultimul hal ).
Daca vrei totusi sa fii fair-play ai putea sa schimbi titlul in “O baba nesimtita” sau ceva asemanator.
July 21st, 2008 at 3:10 am
Iulian said:
Pentru intrebarea de la punctul 2. iti raspund eu : NU !
(târåsti=corect). Apoi : uitati-va = corect.
Sa mai pomenesc de confuzia dintre “din cauza” si “datorita” ?
Sau sa ma gindesc eu la citi anisori aveai matalutza in 1989 ( daca ai acum 23, nu cred ca ti-ai dat tu seama cit de bine iti era pe vremea aia, soimuletz fiind).
Nedumerire personala nr. 1 : “Ai grija” = “vezi ca te bat” ?
Nedumerire personala nr. 2 : cam de cite ori ar trebui sa citesti articolul + raspunsurile lui Petru, ca sa realizezi faptul ca este vorba despre NESIMTIREA LA ORICE VIRSTA, nu despre o generalizare gen “batrinii sunt nesimtiti”.
Acum, hai , mergi de te roaga…
July 21st, 2008 at 9:52 am
DeMaio said:
Păi cine a spus că trebuie să ai vreun complex de inferioritate? EÅŸti în Å£ara perfectă să te simÅ£i bine cu tine…
July 21st, 2008 at 10:00 am
Cristian said:
@ Brusli: De unde se incep?
Pct. 2 - poti sa ai si 7 facultati… la ce vad eu pe aici nu prea ai calcat pe la scoala. Pe langa gramatica alterata am observat cateva constructii anapoda. “Imi este mie scarba”. “batranul vrea sa traverseze el pe unde il cheama”…
Prietene, ai o mare problema cu pronumele personal… il pui acolo unde nu este cazul.
Si… Petre, spune-i tu, te rog, ca nu are rost sa scrii un articol cu si despre tineri… ar insemna sa semnezi pe coperta unui roman
July 21st, 2008 at 10:22 am
Petru said:
Brusli e un tip cu care am comunicat foarte bine pe messenger si sper ca acest lucru sa nu se modifice de la un schimb mai aprins de pareri. Sper sa poata judeca lucrurile separat.
NU voi repeta ce am vrut sa scriu in articol si ceea ce este evident in acesta. Despre nesimtirea tinerilor voi scrie, poate, atunci cand ma va lovi destul de tare. Nu o pot face la comanda. Titlul nu trebuie sa fie unul evident. Dupa cum bine nu stii, un titlu poate fi o propozitie din tot textul, o idee generala, orice se gaseste in articol.
Ti-am mai zis si o repet: judeca tot articolul, nu doar o fraza. Titlul este ironic dupa vorba pe care batranii o au “tinerii din ziua de azi”.
July 21st, 2008 at 10:26 am
Brusli said:
1. “Ai grija” nu in sensul de “vezi ca te bat”
2. Voi nu ati dovedit pana acum decat ca ati avea o gramatica perfecta… Altceva nu aveti de spus?
“Imi este mie scarba” Crisiane am folosit pentru a sublinia scarba pe care o am fata de multi tineri, cu toate ca fac parte din ei ( a se intelege ca si eu fac parte din tineret ). La fel am facut si cu “batranul vrea…. el”.
Iulian numai tu si inca 2-3 intelegeti ca in acest articol este vorba de nesimtire in general. Nu vezi ce scrie: “Batranii din ziua de azi”? Aaaa… da… si in articol se vorbeste de nesimtirea unor personaje din categoria “batrani”. Oau…. oare despre ce e vorba?
July 21st, 2008 at 10:32 am
Petru said:
deci se intelege din articol ca ar fi vorba despre nesimtirea lor. Imi pare rau ca nu intelegi despre ce este vorba pana la urma. Poate voi scoate o carte care sa explice acest blog.
Acum serios, spui ca sunt o persoana publica (
) si ca trebuie sa fiu putin atent ce scriu pe blog. Sa zicem ca esti un ascultator de radio si ca vrei sa ma cunosti mai bine. De aceea intri pe aceasta adresa. Sa vezi o alta fata a mea, poate mai libera. Preferi sa citesti articole “filtrate” ca sa dau mai bine in ochii celorlalti sau parerile mele sincere?
Important e sa le si intelegi
. Good luck with that…
July 21st, 2008 at 10:34 am
Brusli said:
@Petru: si eu sper la fel (sa comunicam foarte bine in viitor).
Deja nu mai vreau sa comentez la acest articol, nu cred ca mai are rost.
P.S.: @toti care scriu mult fara a zice nimic: stati mai oameni buni on-topic. Cand faceti un comentariu, corectati greselile unora, dar mai si scrieti legat de articol sau de comentariile altora ( nu doar de greselile lor gramaticale ).
July 21st, 2008 at 11:37 am
victoria casian said:
July 21st, 2008 at 4:20 pm
meea said:
Mda Petrule, cunosc. Si am trait gravida fiind in epoca ceausista scene asemanatoare, cu babe care se inghesuiau in mine si ma bodoganeau cu glas tare ca nu le cedez locul. De aceea prefer cam in orice anotimp sa merg mult pe jos pentru a evita cirdurile de babe si mosi din RATB. Ar trebui sa stie si ei ca mersul pe jos este indicat mai ales la virsta lor. Uite ca acum, mi-am adus aminte de faptul ca, mica fiind, am apucat tramvaiele cu 2 vagoane si doua clase de tarif. La clasa a doua se urcau taranii cu sarsanale si cei cu mai putina dare de mina, ca erau bilete mai ieftine. Si cam in acest fel se facea o oarecare “triere” intre calatori! Prin anii ‘70-’75 s-a renuntat la cele doua vagoane!
July 21st, 2008 at 4:23 pm
DeMaio said:
Meea, o idee deosebit de bună, asta cu două clase de tarif.
July 22nd, 2008 at 12:40 am
Sem said:
@Meea: 2-0 pt tine! Mersul pe jos nu numai ca “face piciorul frumos’, dar te scapa si de o gramada de neuroni morti degeaba! Aer (mai mult sau mai putin curat), miscare, mai o pasare in copac, ciripind, mai o floare frumos parfumata….ce mai, sanatate si viata, sper eu, mai lunga. Asa sa ne ajute Dumnezeu! (sa ne tina pe picioarele noastre, cu mintea la locul ei, iar daca murim “sanatosi”, sa dea “Bunutzul” sa nu fi “chinuit” pe nimeni cu “fonfleurile” noastre, niciodata! Amin!
@Brusli: Taca-ti fleanca!
July 22nd, 2008 at 12:49 am
andrei . c said:
nu m-am gandit niciodata atat de profund la problema asta. pe mine ma deranjeaza pur si simplu faptul ca atunci cand am incercat sa cedez locul, de obicei nu l-au acceptat, si m-am simtit naspa.
asa ca nu il mai cedez, pot sa zica ce vor. oricum, de obicei nu stau jos daca nu-s extrem de obosit. cred ca prea multa comoditate duce la batranete.
cojones tari!
December 8th, 2008 at 8:55 am
anonimpamantean said:
Opinii pline de resentimente, frustrari si indolenta.
Opinii ce nu sunt urmare a unei experiente in pielea celor “infierati”.
Cand batranetea va fi haina voastra de zi cu zi, opiniile vor fi cu totul altele.
Atata timp cat esti tanar, picioarele iti sunt sanatoase, trupul plin de viata, mintea deschisa iar sufletul iti nazuieste spre spiritualitate, desavarsire sufleteasca, ai tot dreptul din lume sa intelegi neputintele celor ce au fost si ei, la randul lor, ca tine.
In urma acestor comentarii ar fi bine sa initiati un proiect de lege, cum scria unul de pe aici, prin care sa se dea dreptul la uciderea celor trecuti de o anumita varsta… vor beneficia si ei, nu dupa mult timp de aceasta lege.
Cum spunea si dl. Teodor Vasile, il parafrazez: “nicaieri in lume nu vom gasi atata rautate, batjocora la adresa batranilor, atata lipsa de interes fata de sistemul medical .. etc.”
Nimeni nu traieste viata altuia… fiecare dintre noi (functie de motoras, numit viata) va beneficia de acea varsta “copii-uscati”, vor simti pe propria piele ce-nseamna-ntradevar sa fii batran.
Voi, cei ce ganditi astfel, ajutati sistemul furibund al “societatii” care stoarce tot ce-i bun din tine, apoi cand nu mai are nimic de stors, te arunca precum un gunoi.
Mai multa intelepciune si empatie nu ar strica romanului… sunt deficitare!
Atentie celor ce gandesc asa… la un moment dat vor fi ei in postura respectiva!
December 8th, 2008 at 9:00 am
anonimpamantean said:
demario, si tu, la randul tau, vei trai din salariul celor tineri… nu cred ca ai descoperit (spre binele umanitatii) tineretea fara batranete!
Nu este corect ceea ce spui: nu traiesc batranii din salariul nimanui, au cotizat pana nu au mai putut, la varsta lor, cand au fost tineri! Traiesc din banii lor, din munca lor de ani de zile.
Tu, cand vei fi batran/a vei trai din sumele care ti se opresc acum din salariu!
Cum ganditi, fratilor? Cu ce ganditi?
December 8th, 2008 at 9:05 am
anonimpamantean said:
PETRU, pana la urma ce-nseamna “spiritualitate” pentru tine?
Sau e un hobby pur teoretic?
E o manifestare similara popilor?!
Propovaduiesc binele, modestia, umilinta, daruirea etc., dar viata lor reprezinta un exemplu absolut contrar.
Vorbim despre lucruri pe care nu le traim, dar le cunoastem bine la nivel de teorie?
December 8th, 2008 at 10:33 am
Petru said:
@anonimpamantean: tu nu ai inteles articolul, vad. eu m-am luat de RAUTATEA batranilor, sau a majoritatii lor. eu nu ofer loc in autobuz pe criteriul varstei ci a respectului sau fata de mine si a gradului meu de oboseala.
nu ma respecti, nu te respect, oricat de batran ai fi.
December 8th, 2008 at 2:37 pm
anonimpamantean said:
@Petru:
daca eu nu am inteles mesajul “articolului”, tu nu ai inteles (inca) dimensiunea spiritualitatii.
Cu ce difera “rautatea” ta de “rautatea” lor? sau prin ce se diferentiaza?
“eu nu ofer loc in autobuz pe criteriul varstei ci a respectului sau fata de mine si a gradului meu de oboseala.”
cu alte cuvinte, in urma feedback-ului, nu?
astepti sa vezi cum se comporta, iti evaluezi starea de oboseala, meditezi prelung daca esti suficient de obosit, daca ti-e pe plac persoana, daca te trateaza conform standardelor tale, apoi… actionezi.
Uiti un element esential (dar ti-l vei aminti cand vei fi batran) - esti tanar!
DE UNDE STII TU UNDE MERG batranii?
esti mama Omida?
Iti dau un exemplu, eu am o mama bolnava de cancer, pentru a-si face radioterapia, trebuia sa mearga la spital.
Cateodata aveam posibilitatea sa o duc la spital, de cele mai multe ori, nu!
Se ducea singura. Stii tu prin ce trecea ea in mijloacele de transport in comun?
Nu scria pe fruntea ei ca e bolnava, nu i-am pus pancarda de gat sa stie tineretul ca trupul ei e sleit de puteri, nu numai ddin cauza varstei, ci si bolii.
Alteori trebuia sa se duca la piata, pentru ca eu aveam un job zi-lumina!.
Ce-ar fi trebuit, in opinia ta, sa stea acasa si sa-si astepte moartea pentru a nu te deranja pe tine (sau pe altii ca tine), in autobuz, nu?
E loc pentru fiecare in aceasta lume.
Multumeste-i lui Doamne-Doamne ca, inca, gradului tau de oboseala nu i s-a alaturat inca boala, etatea.
Sunt batrani si batrani, sunt tineri si tineri. O generalizare pe principiul “stiu eu”, “cred eu” vine in detrimentul celui care recurge la aceasta pentru a-si argumenta lipsa de intelegere, lipsa de compasiune.
“idioata” mica poate fi si mama ta, in gura unui tanar, surmenat de propria-i gandire negativa.
“Articolul” tau iti face si tie rau, dar si celor din jur.
December 8th, 2008 at 2:42 pm
Petru said:
nu am spus ca nu exista batrani in fata carora trebuie sa eliberezi scaunul. dar sunt extrem de multi care cred ca acesta li se cuvine. eu de acestia am vorbit, dand acel caz (si nu este singurul de acest gen la care am fost martor).
am lovit in ideea “tinerii din ziua de azi”, desi si “batranii din ziua de azi” se alatura primilor in mare parte.
cazul mamei tale este intr-adevar emotionant si imi pare sincer rau ca trece prin asa ceva. am spus si o repet: au fost tintiti batranii plini de rautate care cred ca scaunul liber li se cuvine, ceea ce e fals.
iar la partea cu feedbackul: daca o batrana imi pare sleita de puteri, ma dau la o parte, dar daca vine la mine “hai tinere ca esti tinar, da-te jos de pe scaun” ma rog la dumnezeu sa nu-mi dea putere…
December 8th, 2008 at 6:16 pm
anonimpamantean said:
uff, iar trebuie sa calculez….
nu am expus situatia mamei mele cu scopul de a emotiona pe cineva, poate sa fie mama, tatal oricui.
Ce trebuie sa desprindem din poveste este ca, in spatele unui chip de batran “rau” se poate ascunde o faptura plina de suferinta fizica si sufleteasca. Nu cred ca detii tu, sau altcineva o unitate de masura a suferintei unui om.
Iesi din pielea tanarului pus pe fapte mari, sanatos, voinic, dornic de a “evolua” si intra in pielea unui batran, care, pe langa povara anilor, suporta dureri fizice inefabile, mai trebuie sa suporte si umilinta la care este supus zi de zi de catre societate, oriunde s-ar duce… si-atnci sa te vad daca nu devii acru, amar, negru, crunt!!!
Sunt oameni slabi si oameni puternici. Sunt oameni care-si petrec ultimii ani din viata cu demnitate, altii se las cotropiti de durere si umilinta si devin antipatici, tupeisit, artagosi, rai etc.
Nu stii din care categorie vei face parte, la randul tau.
Nu stii ce iti va oferi viata si unde te va duce.
Tu esti deja, la varsta ta caustic, gandeste-te cum vei fi peste 30-40 de ani. Fa un exercitiu de imaginatie, si s-ar putea sa te surprinzi!
Da, pentru ca esti tanar, pentru ca esti sanatos, pentru ca esti puternic, trebuie sa ai respect fata de ani, nu fata de imaginea care ti-o poate lasa un batran timp de cateva minute.
Nu vei pierde nimic, ba dimpotriva, vei castiga.
Sanatatea ta nu va fi subrezita de faptul ca vei sta in picioare 30 min. Si nici sufletul tau nu va fi afectat la modul negativ, ci dimpotriva, vei mai urca o treapta.
Incearca, nu vei regreta!
Sa vezi ce se intampla in viata ta!
Faptele noastre au reverberatie in viata noastra!
Numai bine