Tuesday, December 25th, 2007

De ce urasc Biserica…

Acum in pururea si in vecii vecilor voi uri institutia numita Biserica, in cazul acesta Ortodoxa pentru ca de-al lor sunt, amin! De ce o urasc:

-reprezinta un popor in mare parte sarac marcandu-si prezenta printr-o adevarata opulenta, haine suflate cu aur, pietre pretioase pe diferite obiecte, altarul este facut sa te copleseasca prin “maretia” si bogatia lui;

-preotul paseste in casa mea pentru a aduce “cuvantul Domnului” in prag de sarbatori, dar spune 2 vorbe de la usa si intinde mana pentru bani;

-in caz de logodna, pe langa taxa de biserica justificata prin chitanta, “omul Domnului” te trage de maneca pentru a-i lasa si o “mica atentie”;

-indobitoceste prin multe dintre invataturile ei;

-Teoctist a aruncat ideea ca la baseball, iar Daniel a prins-o cu manusa numita Guvern si cu populatia Romaniei aplaudand ca proasta. Vrea Catedrala Mantuirii Neamului care costa cateva SUTE DE MILIOANE DE DOLARI (auzisem 400), iar la intrebarea “Nu vi se pare cam mult?” adresata de un reporter, mult-”preasfintitul” a dat un raspuns pe masura prostiei bisericesti pe care o reprezinta “Aeroportul international de la Iasi va fi mai scump…”.

Cate aziluri de batrani ar putea construi din banii astia, orfelinate cu personal antrenat care sa ajute orfanii integrandu-i in societate, cate nu ar putea face Biserica Ortodoxa Romana cu aceste fonduri? Vrea catedrala, o cladire monstruoasa prin care sa faca poporul sa plece fruntea, o cladire printre cladiri deja existente… Pentru a arata ca este puternica. FUCK OFF!

 PS: Biserica este scutita de impozite…

Scris de Petru | Categoria Ganduri


46 perechi de cojones pentru “De ce urasc Biserica…”

  1. December 25th, 2007 at 8:58 pm

    Tina said:

    idem ..trist…

  2. December 25th, 2007 at 9:02 pm

    un om simplu said:

    aici ai cea mai mare dreptate…:| ….prea multi bani frate….ji cand ..acu doi ani parca vroiau a darame mausoleu din carol…:| ,.,.,.

  3. December 25th, 2007 at 9:07 pm

    silviu said:

    foarte adevarat petru….
    foarte trist….

  4. December 25th, 2007 at 9:27 pm

    yas said:

    trist dar adevarat. Oricum gandeste-te ca mai exista si alte locuri unde se inatampla asa. Si daca stau sa ma gandesc mai bine, la baptisti “furaciunea” e si mai mare, aia pe langa faptu’ ca dau bani la biserica ii mai si indobitoceste in asa hal incat se chinuie fiecare sa dea cat mai mult, si asa uite ca se imbogatesc pastorii si isi fac vile , isi iau masini, fara pic de rusine pt ca bietii batrani indobitociti fara vina lor, dau bani pentru toate astea, dintr-o pensie mizerabila care de cele mai multe ori nu le ajunge sa isi cumepere nici macar medicamente. Ca sa nu mai zicem de ajutoarele pe care bisericile le primesc de prin state si apoi pastorii le scoti ochii batranilor cu 2 portocale si o ciocolata frumos puse intr-o punga cu 3 bani… Trist.. trist

  5. December 25th, 2007 at 10:18 pm

    Sebi V said:

    In sfarsit cineva care are curajul de a spune lucrurilor pe nume fara sa se teama de ‘pedeapsa divina’.Perfect de acord cu tine si tot respectul pentru articol.

  6. December 25th, 2007 at 11:44 pm

    Ion said:

    E bine sa specifici Biserica Ortodoxa, nu Biserica.
    Biserica e scutita de impozite peste tot in lume si e ceva de cand lumea si cat se poate de normal…mai rumega si-ti dai seama si de ce.
    Cat despre indobitocirea facuta de biserica, vad mai multi dobitoci in afara ei decat in ea

  7. December 25th, 2007 at 11:45 pm

    iulia said:

    @petru: pentru ca vii dintr-o regiune a tarii in care BISERICA CRESTINA nu e doar o simpla institutie/putere a statului, ar trebui sa stii ce implica crestinismul, caci e una din cele mai mari religii ale lumii…asa cum multe bube ale societatii se extind fara sa ne implicam, nu vad de ce ai face polemica pe asa subiect cand e ceva normal sa te mandresti cu ea(vezi Rusia/Grecia/Vatican)…ca in orice institutie exista si bune si rele, dar ce nu e de la Dumnezeu va piere.
    PS: anual sute de milioane de euro se duc din buzunarele noastre pentru asa zisii nostrii alesi, ce decid soarta tarii fara a-i lua careva la intrebari…

  8. December 26th, 2007 at 12:36 am

    sorin said:

    ai dreptate
    din pacate ne e frica sa spunem acestor lucruri pe nume ,din cauza ca ne bate doamne-doamne daca ii vorbim de rau pe mai marii bisericii
    eh,ce sa faci, asa ne-au invatat de mici,sa ne fie frica de nenea ala cu barba care sta pe nori
    pana la urma ,mare dreptate avea nenea bob dylan cand zicea intr-o melodia de a lui “All the truth in the world adds up to one big lie”
    dar din pacate sunte indoctrinati pana la oase cu “morala crestina”

  9. December 26th, 2007 at 2:46 am

    Alina said:

    Hmm… E vorba de Biserica, acea institutie care de cand lumea si pamantul beneficiaza de cea mai buna echipa de marketing din lume? Acea Biserica construita pe o strategie de PR stralucita? Mda, se pare ca vorbim de acelasi lucru. Numai ca ai nostri cam iau bataie la capitolul clienti. Pentru ca nu au mai schimbat reclama. Pe cand catolicii, evanghelicii, baptistii, protestantii si restul ofera reduceri importante si se adapteaza la cererea pietei. E ca in economia de piata… daca tu faci clientul sa creada ca orbit white chiar albeste dintii scoti profit … asa se vinde si mantuirea… trebuie numai sa ai director de marketing bun si o echipa potenta :))

  10. December 26th, 2007 at 10:41 am

    Iulian-BT said:

    Sunt de aceeasi parere cu tine. Doar ca , pe linga cele spuse in articol, ar mai fi multe de zis. Biserica (indiferent de “tipul” ei) a aparut din necesitatea de mass-control. Cind te cuprinde disperarea, iti vine sa dai in oricine, nu te uiti ca tu esti in chiloti de blana, iar soldatii sunt in armuri. Insa… de cineva atotputernic, iti este frica. Asa ca…s-a inventat Religia. Intotdeauna am fost de parere ca una e CREDINTA, si alta e RELIGIA. Una e sa crezi in Dumnezeu , si alta e sa ii faci, asa cum spune sa NU, chip cioplit.
    Sa mai dau iama si prin filosofie, si sa intreb daca DUmnezeu e razbunator sau nu ? Sa intreb de ce ne-ar fi frica noua ca “ne bate” cel care este bun si iertator cu toti muritorii, copiii sai? Mai bine nu…..

  11. December 26th, 2007 at 1:24 pm

    indianu said:

    Mai Petrica

    Inversunat mai esti. nu ca n-ai avea dreptate dar tre sa fac cateva precizari:
    1. Nu doar ortodoxii is asa (a se vedea asa zisa catedrala catolica din Bacau care seamana cu un centru de afaceri). Vreau sa spun ca biserica catolica e mult mai opulenta si mai indepartata de enoriasi.
    2. Faptul ca acea catedrala costa atat nu este cel mai important, inchipuieti ca alte cladiri f apreciate in zilele noastre au costat mult mai mult (bisericile din Roma de ex)
    3. Preotii cer “atentii” pentru ca asa au fost invatati de noi. Eu personal sunt intr-un conflict cu ai mei pt ca refuz sa dau bani pt biserica daca nu primesc chitanta
    4. Nu cred ca a patit cineva ceva ca a crezut intr-un zeu oricare ar fi el, cu atat mai putin in Dumnezeu, atat cat sa ii respecti decalogul. Acesta ar trebui sa fie baza oricarui om normal.
    5. Ar trebui remarcate bisericile mici de la tara in care intre pereti de lut sunt cateva icoane dar e un preot cu har care face acea cameruta mai plina de viata decat toata catedrala neamului.
    6. Cred in Dumnezeu dar sunt de parere ca biserica e stricata de slujitorii ei(o parte din ei)

    cam asta am vrut sa-ti zic. nu vreau sa las impresia ca as fi fanatic religios (petru stie ce zic) ba chiar as putea zice ca is la limita intre crestin si ateu dar incerc sa vad lucrurile bune in ambele tabere si sa le culeg.

  12. December 26th, 2007 at 1:36 pm

    Cristian n said:

    Referitor la ultimul comment, religia a aparut cand oamenii aveau drept divinitati “lupul”, “ursul” si se rugau sa nu fie mancati. Iar apoi a ajuns la crestinism printr-o evolutie naturala, marketing. Conceptul de divinitate e implementat de mic, nu prea mai scapi de el :D si in plus ai nevoie sa stii ca e ceva superior, psihologic. Prea multe tampenii care au dus, intr-adevar, la mass-control.
    Romania, din cate stiu eu, e una din putinele tari europene care sustine religia, care nu a separat conducerea tarii de religie.
    Respect religia fiecaruia, dar sunt multi credinciosi care-si pierd ratiunea de la atata religie.
    Craciun fericit!

  13. December 26th, 2007 at 1:37 pm

    Petru said:

    nu-i asa ca am ales perfect momentul postarii acestui text? De Craciun… :)

  14. December 26th, 2007 at 1:51 pm

    Cristian n said:

    :)) e destul de nepotrivit din punct de vedere religios pt ca boicotam o religie de ziua ei dar cred ca nu ai fi avut atatea commenturi daca l-ai fi pus in alta zi. depinde de perspectiva. ;)

  15. December 26th, 2007 at 2:48 pm

    fff said:

    Nu este potrivit a spune ca boicotam o religie pentru ca vorbim despre o biserica nu despre o religie. Sunt doua lucruri diferite. A fi religios nu inseamna a respecta si biserica (ca si institutie). Unii pe buna dreptate privesc aceasta institutie ca pe o “organizatie de tip mafiot”.

  16. December 26th, 2007 at 3:56 pm

    Gigi said:

    nu esti singurul care o uraste.. sincer, eu sper sa fie ceva dupa viata asta, si atunci poate o sa se faca dreptate.. ;)

  17. December 26th, 2007 at 3:59 pm

    radu said:

    Petru a facut diferenta dintre biserica si religie. e ok. post bun. perfect de acord cu el.

    P.S. am scris biserica cu litera mica, pentru ca nu vad in ea reprezentarea credintei. poate a intereselor… imi cer scuze daca atac pe cineva, insa in viziunea mea preasfintitii si preafericitii care conduc biserica sunt doar niste gunoaie si niste oportunisti.

  18. December 26th, 2007 at 5:36 pm

    DeMaio said:

    Petrule, de când urlu eu de Biserica asta şi nu mă ajută nimeni…
    Bine că s-a mai trezit şi altcineva să scrie, că eu sunt sătul să mă socotească lumea satanist. Na, că trece mănuşa la tine :)
    Baftă să ne fie, că de restul au grijă ceilalţi.

  19. December 26th, 2007 at 6:05 pm

    ofc said:

    beton postu…
    vrei sa faci avere
    inventeaza o religie

  20. December 26th, 2007 at 7:24 pm

    indianu said:

    crestinismul a fost religia sclavilor si a celor saraci si oropsiti (suna mai frumos asa) pt ca le oferea speranta ca vor scapa de chinuri etc. Asta a fost marketing-ul crestinatatii si asa a prins la mase. nu e rau. e rau ca unii coordoneaza masele prin religie. problema e veche de cand lumea si inca inainte de crestinism asa ca tine mai mult de specia umana decat de religie.

  21. December 27th, 2007 at 12:28 pm

    Daniel said:

    Ai dreptate 200%.. si vorbesc din punctul de vedere al unui antreprenor. Biserica este o afacere extrem de perversa prin natura ei. As vrea si eu o afacere “tax free”, la care ministerul finantelor sa inchida ochii, sa nu fie nevoie de contabili si de avocati.

    Daca ar trebui sa respecte legislatia si fiscalitatea tarii in care traim, nu ar mai putea fi acuzati de opulenta, pentru ca ar trebui sa isi managerieze banii cum trebuie si ar da si inapoi clientului, nu numai ar lua.

  22. January 5th, 2008 at 1:47 pm

    Sarhan said:

    Ai multa dreptate si sunt sigur ca multi tineri gandesc la fel.

    Dar ce putem face intr-o tara condusa de dinozauri si in care majoritatea tinerilor nu se implica pentru ca nu avem cum?

    Cum putem schimba o institutie asa de veche pentru a o aduce macar in secolul 20 daca in 21 nu se poate inca?

    Astept o zi in care toate bisericile de orice religie incearca macar sa se adapteze la viata actuala.

    Multumesc ca ne-ai dat sansa sa vorbim despre un subiect inca tabu.

  23. January 8th, 2008 at 12:18 am

    cristi said:

    LA MULTI ANI TUTUROR, Dumnezeu sa ne tie pe toti, sa ne sadeasca in lumea Sa, sa ne creasca in Biserica Sa, si sa ne culeaga in Imparatia Sa. :)

    nu urati Biserica, caci El este capul Ei, nu urati nici preotii, caci de-am avea zeci de mii de invatatori, totusi nu avem multi parinti, si nici pe cei credinciosi ai Domnului nu-i urati , ca ei sunt Biserica (si toti cei botezati).

    spune Pavel: nu judecati ceva inainte de vreme, pana ce nu va veni Domnul, adica pana ce nu-l veti cunoaste pe El.

    in rest pace… si da, subiecte pe teme religoase, aruncate asa, tin mult discutiile pe blogg-uri

  24. January 15th, 2008 at 12:00 am

    Ciobby said:

    din ce stiu eu, in proiect e vorba de suma de 400 milioane euro pentru constructie (jumatate platiti de la buget, jumatate de Biserica) si 300 milioane euro e pretul terenului care va fi donat Bisericii.

    totusi, s-ar putea sa nu se porneasca proiectul nici acum. e cineva care revendica retrocedarea unei jumatati de hectar in acel loc si cat timp cazul este in justitie, constructia nu poate fi inceputa. sau nah, asa spune legea

    cat despre imbracamintea patriarhului, nu e singurul. am citit pe undeva ca e o catedrala in Milano (parca; sau la vatican) placata cu atat de mult aur incat, daca acesta ar fi topit si valorificat, s-ar obtine destui bani pentru a hrani intreaga populatia a Africii pt cativa ani.

  25. April 12th, 2008 at 12:18 pm

    Claudiu said:

    Poate aveti intr-o buna masura dreptate insa nu pot fi de acord in totalitate, Biserica este Piatra de temelie si instituita de Mantuitorul nostru Hristos, daca unii preoti sunt avari dupa bani asta nu inseamna ca toti, sa nu uitam ca unor preoti li se cere sa cearseasca bani de la oameni pentru diferite scopuri caritabile, si va invit sa dati o privire in Faptele Apostlilor si in scrierile Sfantului Apostol Pavel sa va mai documentati inainte de a face un comentariu abstract. daca se intampla ceva care intradevar nu e normal cum se spunea mai sus, cel in cauza va fi tras la raspundere mai devreme sau mai tarziu, atentie vrednic este lucratorul de plata sa, si in Vechiul Testament se spune ca preotii si levitii sa traiasca de la Altar, daca negam Sfanta Scriptura pentru ce mai traim atunci? Fratiilor dati importanta Sfintei Scripturi si lasati-va calauziti de acesta si nu va mai purtati ca paganii, cel ce va rabda pana la sfarsit acela se va mantui. dati ceazarului ce este a cezarului si lui Dumnezeu ce este a lui Dumnezeu. Converiti-va si credeti in Evanghelia lui Hristos! ca sa nu va rapeasca mintile cel rau.
    Har si pace!

  26. April 12th, 2008 at 3:12 pm

    Petru said:

    @claudiu: apreciez foarte mult comentariul tau pentru ca este argumentat.

    parerea mea a fost la momentul scrierii acestui articol, si inca este intr-o mare masura (s-a schimbat putin) aceeasi pentru ca institutia condusa de oameni numita Biserica este una in mare parte corupta. Nu cred in proiectul grandios al Catedralei Mantuirii Neamului ci as crede in opusul lui, folosirea acelor sute de milioane de euro pentru a fi construite cladiri care sa aiba grija de cei in nevoie.

    si te rog nu ma lua cu replici “dar catedrala are grija de sufletele lor” ca nu dau doi bani pe acest tip de gandire. de suflet are grija omul in relatia lui cu dumnezeu nu o cladire grandioasa in care fac slujbe preoti (unii sau toti, nu stiu) ajunsi acolo pe pile grase. Sa nu uitam ce spaga trebuie sa plateasca un preot pentru a sluji intr-un oras, la o biserica mai de Doamne ajuta… sunt curios cat trebuie sa dea pentru a sluji pe Dealul Mitropoliei sau intr-o Catedrala de dimensiunea celei a Mantuirii Neamului.

    Institutia condusa de oameni - Biserica - nu are nici un impact asupra vietii mele. Institutia divina numita Biserica este foarte importanta, iar Dumnezeu trebuie lasat sa intre in vietile oamenilor de catre oameni. Preoti sunt multi, Parinti foarte putini.

  27. June 3rd, 2008 at 12:33 am

    Petru said:

    Gicule manca-te-ar tata, ti-am sters comentariul pentru ca nu ai stiut sa te adresezi cu un respect MACAR formal. nu ne cunoastem totusi… du-te cu dumnezeu in biserica in fata unui preot care vede doar banii din buzunarul tau si uita-te la fatza divina daca poti si surprinde-i reactiile. eu cred ca va zambi putin mahnit

  28. June 3rd, 2008 at 1:22 am

    Gicu Ionel said:

    petrica, poate asa m-am simtit si eu cand tu ai reusit sa-mi terfelesti toate sentimentele. doar ca tu ai avantajul ca poti sa stergi comentariul.

    asa ca ia partea buna si mai gandeste-te, daca tot vorbim de provocari,da?

    ps: lasa-ma si pe mine sa umblu liber si nu-mi mai cere doar sa fiu atent cat dau popii…

    iti doresc sa te simti si tu liber cu adevarat intr-o zi. toate bune!

  29. June 3rd, 2008 at 1:28 am

    Petru said:

    sunt curios cum ti-am terfelit toate sentimentele. poti te rog sa dezvolti dar fara a fi vulgar? mersi

  30. June 3rd, 2008 at 1:50 am

    Gicu Ionel said:

    uite, eu ma simt bine in biserica. mi-e draga. ma regasesc. iarta-nma, cand spui ca o urasti… asta a fost o vulgaritate pentru mine, o injuratura de mama. la care am raspuns fara manusi.

    stii de ce ? intamplator, am mai citit cate ceva. si nu-mi place deloc sa vad ca cineva improasca, fara sa se fi documentat. ce stii tu despre biserica, decat cele cateva lucruri pe care toata presa (aproape) le striga la tot pasul… plina de ignoranta si doar de dragul de a face scandal in mijlocul unei turme dezorientate si bolnave?

    de acord ca unii popi sunt hoti, ca unele gesturi par absurde, ca multe mentalitati in bor sunt de ev mediu. dar lasa altarul in pace. poate ca si tie iti vine viata de acolo. poate ca si pt tine cineva care te iubeste (poate xchiar mama, pt care am tot respectul, desi nu o cunosc) da un pomelnic, cu numele drag al fiului ei. care lucreaza la radio si totusi are nevoie de rugaciunile mamei.

    nu vreau sa devin patetic, dar cred ca sunt realitati.
    sper ca m-ai inteles. daca te-am ofensat in vreun fel, eu imi cer scuze. iar: toate bune!

  31. June 3rd, 2008 at 11:01 am

    Petru said:

    tu vorbesti acum de biserica-intitutie divina, daca-mi permiti alaturarea asta de cuvinte. altarul e ceva divin chiar daca e construit de oameni. biserica-institutie condusa de oameni = mitropolia ca forma de organizare + patriarh conducatorul.

    cu astea am eu ceva.

  32. June 16th, 2008 at 8:09 pm

    Popa Gheorghe said:

    pentru “petru”: ai dreptate, printre picaturi;
    asadar: ghinionul tau ca ai intalnit doar preoti “stralucitori” la vesminte dar nu si la caracter:
    tot ghinion ai avut si cand te-ai “logodit” ( apropos, ai ramas la logodna sau ti-a fugit femeia? banuiesc ca ai incercat si cu femei…);
    iar ghinion ai avut cand te-au prins preotii si te-au indobitocit desi nu cred ca au avut mult de lucru.
    dragul meu, te-ai asezat la masa dar in loc sa lauzi bucatele te uiti dupa furculita ce ti-a cazut pe covor…; nu-i nimic, mananca cu mana, suntem invatati. si daca esti sigur ca nu-ti dauneaza grav sanatatii, citeste zilnic, timp de-o luna, un ziar, la alegere. ajuta la vocabular. tot amin, cum ai spus. si tot in vecii vecilor, sa incerci sa privesti LUCID ceea ce scrii de-acum incolo. nu de alta dar e pacat, vad ca ai oarece talent. bafta.

  33. June 16th, 2008 at 8:16 pm

    Popa Gheorghe said:

    asa, sa nu uit…
    daca esti ortodox, cum trambitezi, ai 2 solutii. urmeaza-le si vezi care te prinde.
    1. daca vrei mortis sa ramai ortodox, ramai, cu orice pret; cauta un preot bun, imposibil sa nu-l gasesti;
    2. daca nu iti prieste asta, cauta o alta grupare care sa te satisfaca ( nu sexual, ufff, cum poti spune asa ceva?), de vrei si tii neaparat sa ajungi inapoi la ortodoxie
    baftaaaa dragutzule, bafta.
    si sa nu-ti pierzi aciditatea, ne face bine…

  34. June 16th, 2008 at 8:18 pm

    Popa Gheorghe said:

    noulneamt-selafiil.jpg

    “- Parinte, exista preoti necredinciosi?

    - Se poate sa cazi in deznadejde de la asta, poate sa te duca la prapastie. Sunt [din acestia], parinte, care, chiar de-i preot, dar nu crede in Dumnezeu. Sunt, eu am vazut asa, am auzit de asa preoti. El ii preot, iaca, o invatat, dar el nu crede in ceea ce canta la biserica. El slujeste, dar nu crede. Mie mi-o spus un diacon de la noi de acolo ca s-o dus la biserica, tot cand se inchideau, atuncea, si preotul ceala stii ce-o facut? Dupa ce-o impartasit lumea, vasazica, ce-o ramas in potir o dus sub un gard, langa biserica si o varsat jos. Dar diaconul intreaba: “Parinte, de ce versi particelele care or ramas de la impartasanie?” “Apai ce, daca eu am impartasit bolnavi, dac-oi manca, trebuie sa ma imbolnavesc si eu?” Iaca ce credinta avea el! O varsat Sfintele Taine, vrasazica, in buruiene, acolo, langa gard! Sunt multi azi care invata, dar nu mai tin nici miercurile, nici vinerile. Dumnezeu sa-i ierte! Preotul, vrasazica, trebuie sa aiba grija de turma lui, sa n-o lase s-o rapeasca. Dar el ce face? Si-o cumparat casa in oras si masina, da’ biserica o are in sat. Se duce numai duminica la slujba si nu mai stie ce se intampla cu credinciosii lui. Dar el trebuie sa se duca pe la case, sa vorbeasca cu oamenii, sa le spuna cum sa se poarte sotii intre dansii, cum sa se poarte cu copiii. De asta cresc toti niste necredinciosi.

    Ca sectantii au mai mare grija, ei si invata si se ajuta intre dansii. Da’ ai nostri sunt toti niste “invatati“. Nu-i judecam, dar sunt tot felul de credinciosi pe fata pamantului. Sunt unii care zic (eu am intalnit asa): aicea-i raiul, care are cu ce trai, ii rai, dar care n-are, ii iadul. Ei aicea cred, dar acolo zic: cand omul moare, ii bun mort, ca nu vine nime sa spuna cum ii acolo. Daca el nu stie Scriptura, nici “Tatal nostru” nu stie. Eu chiar am incercat pe multi: “Bai, stii Tatal nostru macar?” Dar el zice: “Nu“. Nu stie nica, nici la biserica nu stie cum ii. Nici nu se mai duce si asa moare. Si se duce la iad, saracul. Pe urma cheama preotul sa-l ingroape, dar cum sa-i canti “cu sfintii odihneste“, daca el niciodata in viata nu s-o rugat? Oameni prapaditi, rataciti tare-s amu in lume. Daca la manastiri si sunt oameni care greu cred, d-apai ce sa mai zici in lume?”.

    (parintele Selafiil de la Noul Neamt, Dragostea care nu cade niciodata, Editura Cathisma, 2008)

  35. June 16th, 2008 at 9:56 pm

    Petru said:

    @popa gheorghe: ma distreaza faptul ca te-am deranjat in asa masura incat sa ataci la persoana, chiar si finutz pe alocuri, dar urat in general.

    n-oi fi eminescu la cuvinte, dar nici limitat nu ma vad, despre “a incerca si cu femei” sper ca te-ai referit la sloganul prost ales de campanie al unei doamne prm-iste de la Bacau si nu mi-ai adresat aceasta vorba la propriu.

    nu am fost indobitocit si tocmai aici cred ca este “problema” ta. mi-am gasit un preot mai mult decat ok in prezenta caruia ma simt asa cum ar trebui sa ma simt in mai toate bisericile.

    iti las comentariile aici pentru ca ai fost grosolan incercand sa pari subtil. asa cum cei mai multi preoti incearca sa fie.

    nu ataca la persoana. nu te priveste viata mea si nu vorbi despre aceasta atat timp cat nu ma cunosti. ce am scris mai sus, si aici ma refer la articol, nu ti-a fost tie adresat personal ci acele cuvinte alcatuiesc parerea mea formata in urma unor actiuni intreprinse de multPreaFericitul Patriarh dar si de cei de sub el.

    vreau sa cred ca nu esti un oarecare si ca totusi ai ceva in cap. lauda ce ai acolo cu bunul simt aflat, sper, in dotare.

    numai bine!

  36. June 17th, 2008 at 4:01 pm

    Popa Gheorghe said:

    plutitorule pe ale vietii valuri,
    dovedesti “prezente patimase” in perceptiile tale; ma lasa “subtil” de indiferent daca imi “lasi” sau nu ‘aberatiile” mele; ai impresia ca imi colorezi existenta in vreun fel?
    nu mi-ai dovedit inca acuitatea d-tale obiectiva (pt. ca n-o ai, of course :d )
    ma bucur din tot muschiul cardiac pt. d-ta ca ti-a ramas bucuria putintei de a sterge ‘comentariile”
    fa-o cu incredere doar esti al mai dastept tip nascut vreodata pe aceste taramuri
    nu te apara asa navalnic; geniile nu pot fi intelese (in cazul d-tale, doar intuite)
    vai, vai, ma cutremur la gandul ca voi fi “sters”
    :((
    fie-ti mila, lasa-ma pe aici, sa-ti vad evolutia…

  37. June 17th, 2008 at 4:07 pm

    Popa Gheorghe said:

    pe de-o parte…
    pe de alta (si sper ca-ti place sa fii luat prin invaluire), daca insisti ca nu amesteci Biserica cu nevrednicii Ei slujitori, fa o delimitare…
    daca-i tradare, tradare sa fie dar s-o stim si noi…
    se stie de mult ca dusmanul cel mai mare al Bisericii este nevrednicia propriilor slujitori
    asta nu micsoreaza dimensiunea tintei d-tale, care nu este daniel ci bag seama ca te napustesti asupra Bisericii cu patima…
    nu te ascunde dupa deget cand el este mic
    pacat de inteligenta d-tale
    spune pe sleau ce problema ai sa stim cum s-o tratam…
    :d /

  38. June 18th, 2008 at 1:29 am

    Andreea Talmazan said:

    Io inca nu am inteles care e problema lui Popa Gheorghe? Ca BOR e formata dintr-o adunatura de “functionari publici? Ca spagile sunt la ordinea zilei si acolo? Sau ca la Dumnezeu ajungem doar prin omul cu sutana? Ca din cele trei posturi chiar nu pricep unde e problema. De partea cui e? E evident ca nu-i de partea lui Petru. Dar e cu Prea Fericitul sau nu?! Ah si o fi din tagma?

  39. June 18th, 2008 at 7:45 am

    Popa Gheorghe said:

    imi face reala placere sa ma afund in aberatiile de p`aci…
    asta imi provoaca fluturasi in stomac mai ales cand apare cate-o fatuca ce habar n-are ce-i cu ea, in general, prin spatiul virtual…
    :d
    andreea mea, dupa ce mai lecturezi putin, stam de vorba…
    sint de partea lui petru, al celui pictat prin dreapta cand intri in biserica…
    tu, draga mea, tu , ce problema ai?
    inafara de rautate si incultura?
    sau atat poti?
    scuze, in cazul asta…
    petre, ce zici de andreea?
    ce carti ii recomanzi?

  40. June 18th, 2008 at 7:49 am

    Popa Gheorghe said:

    ooops, asa se pune problema, deci…:d /
    trebuie sa fii de partea lui “petru” sau a “lui daniel”….
    eeeh, greu ma dumiresc…
    poi, hai sa fie tertium…
    sunt de partea Bisericii…
    satisfacuta, andreea?… :d

  41. June 18th, 2008 at 9:31 am

    Petru said:

    popa, exprima-ti parerea fara sa jignesti pe cineva. pe bune. macar bunsimt sa ai

  42. June 18th, 2008 at 9:42 am

    Andreea Talmazan said:

    Imi place ca iti pui intrebari si iti dai singur raspunsuri… Oare cum se numeste asta in viata de zi cu zi? Singuratate cumva?!

  43. June 18th, 2008 at 4:15 pm

    Popa gheorghe said:

    ma retrag, dragilor…
    asta-i pagina pt semidocti si idioti
    pute a prostie…
    sunteti sau chiar ati fost, pacienti pe la 9
    hai, pa…

  44. June 18th, 2008 at 7:52 pm

    Petru said:

    mergi pe ideea “cel mai destept cedeaza”? as fi de acord cu ea daca ai aduce si argumente, iar noi nu, dar avand in vedere ca tu ataci la persoana arata ca esti un veritabil idiot, iar cu idiotii avem mila.

    asa ca mergi cu Domnul si nu te mai intoarce decat dupa o infuzie de neuroni. Pana atunci, umbla cu impresia ca esti liber sa gandesti in propriile limite.

    repet ce am scris in comentariul de mai sus “macar bunsimt sa ai” ca mai mult nu avem curaj sa-ti cerem.

  45. June 18th, 2008 at 11:27 pm

    miruna said:

    doamne…/:) …pana aici…nu e frumos sa jignesti persoane pe care nu le-ai vazut in viata ta si nici macar nu le cunosti..pe bune…ar fii trebuit sa stati in banca dvs. si sa nu scrieti aici..;) …huh..ce om

  46. June 18th, 2008 at 11:28 pm

    miruna said:

    si omul asta chiar nu si-a dat seama ca ne mai da un motiv in plus sa uram(pentru cei care o urasc)biserica…8-|



Arata ca ai cojones