Iadul e pe Pamant? | Umblu liber

Apr 29 2009

Profile Image of Petru

Iadul e pe Pamant?

Scris la 10:48 | Categoria: Gânduri,Spiritual

Print Friendly

Beach_sea-002 Nu am vazut vreun film care sa ma marcheze, dar azi noapte la culcare gandul acesta mi-a strafulgerat mintea. Tot auzim despre Iad si chinurile aferente, dar daca ma gandesc putin, nu este cumva viata pe Pamant Iadul propriu-zis?

Este grea, pe alocuri foarte grea, te loveste cand nu te astepti si de nu te vezi… Momentele de bucurie sunt destul de putine si de scurta durata. Ma refer aici la perceptia generala. Exista desigur si exceptii.

Avem impresia ca o conspiratie departe de noi, intangibila, conduce lumea spre haos, ne asteapta un viitor sumbru avand in frunte Masoneria, un asteroid pe numele sau Apophis e in drum spre noi si ne va lovi prin 2029 (aprox), iar Nati Meir vrea sa devina Presedintele Romaniei. Ne pandesc o gramada de boli, ocazional mai apare cate o pandemie suculenta, mancarea e din ce in ce mai chimica, iar noi traim mai putin si mai rau.

Trebuie sa fii bun pentru a ajunge in Rai, ceea ce inseamna ca aici ai ajuns pentru ca ai facut contrariul. Deci, stimati cititori, este viata pe Pamant Iadul de care tot auzim din copilarie? Daca da, inseamna ca mai “jos” nu poti cobori, lucru bun de altfel.

Aud 96 voci

Comentarii Facebook

Aud 96 voci - “Iadul e pe Pamant?”

  1. won 29 Apr 2009 at 10:53 1

    ce se intrevede din postul tau e o perspectiva foarte pozitiva pana la urma sa stii ;)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  2. Petruon 29 Apr 2009 at 10:57 2

    stiu. :) asta si vrea sa fie.

  3. Cosminon 29 Apr 2009 at 11:21 3

    daca imi dai voie sa-ti raspund,
    iadul e sub pamant.
    Pot aduce argumente oricand,
    insa ca sa nu mai plictisesc pe nimeni cu citate din Biblie,
    am sa va recomand sa vedeti un film documentar
    pt unii dintre voi, un regizor e mai credibil decat un sfant…
    revin cu linkul de indata ce-l gasesc.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  4. Petruon 29 Apr 2009 at 11:25 4

    mersi Cosmin ca nu mai aduci citate din Biblie. din punctul meu de vedere ele nu sunt argumente, iar articolul de aici nu se vrea a fi un adevar general valabil ci pur si simplu o intrebare pusa mie insumi de catre mine.

  5. sealon 29 Apr 2009 at 11:40 5

    si in plus nu cred ca Petru s-a referit la ideea de iad propriu-zisa, respectiv cea din Biblie, ci o perspectiva asupra modului in care viata decurge.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  6. cezaron 29 Apr 2009 at 11:51 6

    consider ca acele momente de bucurie putine..de care vorbesti..sunt de ajuns. Evident..devine un iad..efortul de a ajunge la ele. Dar..asa putine cum sunt..merita tot efortul ..
    daca erau multe…nu cred..ca le mai numeai ‘rai.’..ci mai degraba..doar momente…fara culoare.
    Iar daca asta intradevar este iadul de pe pamant…inseamna ca..imi place. Poate asta si este esenta iadului pana la urma.. Sa ni se dea cu portia.. altfel..cum am putea sa apreciem..sau cel putin sa adulam un moment care are atata lumina in el..incat o luam razna,,:))…
    Eu imi iubesc efortul de a ajunge la acel moment de bucurie…si-mi iubesc si perioada imediat dupa..care-mi aduce aminte de el.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  7. evergreenon 29 Apr 2009 at 11:58 7

    Nu cred ca Iadul este asta… pentru ca impresia mea despre Dumnezeul nostru este una de bunatate si iubire si nu cred ca ne-ar fi oferit cadoul suprem “viata” ca s-o desfasuram in haos.

    Eu inca nu sunt sigura ca exista “viata de dupa”, rai, iad, purgatoriu sau reincarnarea sau nimicul…

    dar clar nu e asta Iadul pentru ca e alegerea noastra sa traim bine sau sa traim rau.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  8. sanzianaon 29 Apr 2009 at 12:35 8

    Chiar discutam cu o prietena despre viziunea asta asupra iadului. Prima oara cand am auzit ideea asta a fost la mama ei…si parca mi-a deschis cineva mintea. Am avut momentul acela de iluminare. Planul acesta e cu vibratia cea mai scazuta ( mai jos de atat nu se poate, vb ta)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  9. Petruon 29 Apr 2009 at 12:38 9

    sanziana, exista si vibratii mai joase, in opinia mea, dar din planuri altele decat cel material. cu alte cuvinte, fiecare plan cu vibratiile lui, sau fiecare cu p… ma-sii. ;))

    in planul acesta tu poti avea o vibratie mai ridicata, si te simti bine, dar in acelasi timp poti avea o “intalnire” cu ceva mai presus de material, dar care e de o vibratie care te inlemneste de spaima – vezi intalnirile cu spirite malefice descrise de victime/martori. eu sunt unul.

  10. cezaron 29 Apr 2009 at 12:41 10

    Ba se poate. ..ptr altii. Nici nu ai idee…cat de multe se pot intampla..ptr altii..:))..

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  11. antoniaon 29 Apr 2009 at 12:45 11

    nu percep viata ca pe un iad.o vad chiar foarte frumoasa.nu stiu daca exista viata de apoi,iad-rai etc.mi-e oarecum greu sa cred in ceva ce nu vad,nu simt.sper sa existe acel CEVA pt cei ce cred in el,pt ca eu nu cred.dar sa nu intru in detalii,pt ca pierd esentialul.cum am mai zis,viata e frumoasa atat cu bucuriile cat si cu pb,grijile.eu am o pb cu lumea care ma inconjoara,nu cu viata in sine.deci,nu.dupa parerea mea,iadul nu e pe pamant cu atat mai putin viata pe care o ducem(o duc).

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  12. cezaron 29 Apr 2009 at 12:58 12

    ceva mai presus de material..careia analistul din mine..inca nu i-a dat de capat..esta ca..odata ajuns la munte..parca ma transform.
    nu sunt bun de nimic..timp de cel putin 10 minute… de multe ori..am simtit ca ma ridic de la pamant..de placere. nu cred ca mai tine de..cat de mult imi constientizez propia-mi existenta…incat sa sistez totul si sa sertarez.
    de ex..iubesc zgomotul care-l face trenul…atat de mult…incat o iau razna.. pe mine..si un copac ma poate fascina. de multe ori..mai ating cate unul..in trecere.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  13. Vincenton 29 Apr 2009 at 12:01 13

    Cu anumite exceptii poate ca uneori viata parea un Iad insa per total nu sunt de acord cu afirmatia ta asta deoarece prefer teoria americana de “keep walking” si pe cea italiana ce spune ca “la vita e bella” indiferent cat de rau te-ai simti pe moment.
    Iar al tau articol mi-a adus aminte de finalul ultimei carti a Orianei Fallaci ce, cu cateva luni inainte de a muri de cancer la san, spunea : “Sunt convinsa ca viata este frumoasa chiar si atunci cand este urata, ca a te naste este miracolul miracolelor iar a trai cel mai mare cadou. Chiar daca este vorba despre un cadou dificil, obositor chiar. De multe ori, dureros chiar.”
    Si tind s-o cred cand afirma asta.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  14. cezaron 29 Apr 2009 at 13:06 14

    http://www.youtube.com/watch?v=nZbiZxA9b5k

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  15. Cosminon 29 Apr 2009 at 13:19 15

    http://www.youtube.com/watch?v=f3L7fy3vEmQ&feature=related

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  16. Cosminon 29 Apr 2009 at 13:33 16

    detalii despre subiect in cartea ” Sufletul dupa moarte” scrisa de Seraphim Rose

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  17. Petruon 29 Apr 2009 at 13:34 17

    si tot din acelasi registru: Destinul Sufletelor de Michael Newton.

  18. Bozeon 29 Apr 2009 at 13:42 18

    Daca Iadul e pe pamant …la noi e capitala :)) jokin’ , stiu k sunt locuri si mai rele , dar tot ce se intampla atat in tara cand si pe plan international e de’a dreptu aberant…la noi fura politicieni cu nesimtire (deja ii cliseu ) , oameni incompetentzi pe posturi pe care nu au ce cauta (politie , spital,SCOLI ici incepe tot) .Pe plan international…itzi recomand sa citesti “Confesiunile unui asasin economic” o sa gasesti acolo exemplu. Oricum , daca inca nu e Iad in adevaratu sens al cuvantului…o sa fie daca continuam asa si nu ne implicam…blogu asta e un pas pt noi “sufletele libere noncocalare :))” sa inghetam iadul :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  19. Petruon 29 Apr 2009 at 13:43 19

    Boze, fara sa vrei ma flatezi. :))

  20. cezaron 29 Apr 2009 at 13:48 20

    cred mult..in importanta momentului…inainte de hipnoza.
    si in starea de sirit…pe care o are subiectul..inainte sa devina calator..nu?
    cred intradevar in calatorie..nu neg sub nici o forma asa ceva.
    dar..consider ca unde se ajunge..tine f mult de cum te simti..inainte sa fii hipnotizat. Si atunci..il intreb pe Michael Newton..daca subiectul..venea la terapie..imediat dupa un deces in famile..cu ce itinerariu aminitit se intorcea..?…
    consider ca nu poti trece in revista aceleasi itinerarii..de fiacare data..dar cu stari de spirit diferite inainte de hipnoza.
    de ex..daca asi fii..hipnotizat..si ma-si vedea cocalar intr-o viatza anterioara…probabil..daca nu in mod cert..sigur am dat de el in metrou..inainte de sedinta.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  21. Petruon 29 Apr 2009 at 13:49 21

    hipnoza nu tine de starea ta de spirit. prin hipnoza/regresie inteleg o intoarcere in timp prin intermediul amintirilor izolate in subconstient.

  22. Mihai Samiron 29 Apr 2009 at 14:05 22

    In primul rand vreau sa va salut pe toti cu respect.
    Vreau sa incep prin a face o observatie lui cosmin: iadul nu stim daca este pe pamant, sub pamant, sau deasupra. Sa nu uitam ca unicul nostru Dumnezeu ne-a spus in mai multe revelatii ca noi traim aceasta viata pentru a ne pregatii pentru viata de apoi, care va fi pe masura faptelor noastre din aceasta viata. Eu unul am credinta si rabdare si incerc sa fiu cat mai modest, dar majoritatea au impresia ca e o mare facatura viata de apoi si aceasta ii impinge sa traiasca iadul pe pamant, si vai de ei…vai de ei cand vor fi nevoiti sa-si citeasca propria carte la judecata de apoi.
    In concluzie am sa spun un citat care nu voi dezvalui provenienta lui pentru a nu creea discutii offtopic: “Dumnezeu nu schimba starea nimanui pana ce acestia nu schimba ce e in sufletele lor”. deci depinde de noi daca traim un iad “inaintea alruia”. va pup

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  23. larisaon 29 Apr 2009 at 14:11 23

    da..e adevarat ce spui tu referitor la toate cele ce se intampla in lume si se vor intampla ..si asta din toate punctele de vedere..pe mine personal toate astea ma sperie..dar cum mai zicea cineva..eu totusi nu cred ca iadul e pe pamant..nu cred in rai, iad si toate cele..dar viata e a ta..tie ti’e data, tu o modelezi cum vrei si tot timpul ai sansa sa alegi..desi ce intampla o gramada de lucruri aiurea care iti omoara si ultima speranta..totusi inca mai traiesti si momente frumoase..iar in iad momente frumoase nu exista :p

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  24. cezaron 29 Apr 2009 at 14:12 24

    starea de spirit inainte de hipnoza rama in subconstient.
    un deces..te asigur ca ramane.
    iar o calatorie..nu seamana cu cealalta..cum nici o sedinta..nu are acelasi rezultat cu cealalta. pe acelasi subiect.
    consider ca subconstientul se naste o data cu tine. sau mai degraba ia nastere datorita constientului…in forma pe care ti-o doresti pe moment. ramane atat de multa informatie in subconstient..incat nu cred ca prin regresie..pot face abstractie totala de cum ma simt..inainte de sedinta.
    cred..ca toata calatoria..se bazeaza pe ce am construit..am vazut.am simtit..mi-am dorit..inainte de sedinta respectiva..
    pot pleca oriunde..cu aceasta sedinta..si asta ma bucura. Dar plec EU.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  25. Cosminon 29 Apr 2009 at 14:16 25

    Mihai Samir,
    asta le spuneam si eu : inca nu au vazut iadul.
    dar sa-i lasam in autosuficienta lor sa rada si de lucrul acesta.
    E greu sa convingi un semidoct sa se informeze inainte de a vorbi.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  26. Petruon 29 Apr 2009 at 14:17 26

    cezar, hipnoza e de acum ca o stiinta exacta. a fost studiata si rasstudiata. prin hipnoza sapi in subconstient si o iei pe un anumit drum pe care-l alege cel care efectueaza “calatoria”. e un drum foarte exact.

  27. Petruon 29 Apr 2009 at 14:18 27

    Cosmin, unde ai vazut ca s-a ras pe tema asta?

  28. cezaron 29 Apr 2009 at 14:36 28

    cosmin ..tu prin definitie..esti docmatic…chiar cu fermitate..
    cum de..folosesti cuvantul semidoct..?..
    tu nu ai mai baiete treaba cu asa ceva. Tu esti adeptul inchizitiei personale.. ..nici nu stiu ce cauti aici..
    intradevar..tu prin definitie..consideri ca principiul tau..este singurul adevarat.
    ca atare..esti semidoct..fara sa vrei. tu nu ai ajuns..prin cunoastere..la stadiul de a fi atat de traditional unei doctrine.
    Pune mana pe carte… sau pune mana pe o gagica…
    vei ajunge la acelasi rezultat… adica…eu asa eretic cum ma vezi..iti pot fii frate …
    Dupa cum observi..te pot lua la misto toata ziua…ptr ca esti..un Semidoct.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  29. Cosminon 29 Apr 2009 at 14:37 29

    http://ro.netlog.com/go/explore/videos/videoid=ro-1061781

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  30. cezaron 29 Apr 2009 at 14:50 30

    Sper sa-mi scrii totusi…un acatist frumos..
    esti obligat sa ma iubesti..:)…si sper ca in gand..sa nu ma injuri de morti.. este o injuratura pamanteasca..

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  31. sanzianaon 29 Apr 2009 at 14:52 31

    Ma, Petrule, tu care te duci la Ramtha :)…( lucky bastard ) am citit in carticica alba despre faptul ca planul “pamantean” are vibratia cea mai joasa. Fiecare dintre noi suntem aici pentru a evolua spiritual sau de a ne creste vibratia. Astfel sa trecem la urmatorul nivel de vibratie mai inalta decat cel prezent. in fine…si asa scriu pentru a 2 oara “comentariul” asta..primul luuuung , in care m-am avantat eu acolo in explicatii s-a sters cand mi-a picat netul. :P asa ca nu mai am rabdare. Dar discutam noi…;) Stii ca NU epuizam subiectul asta niciodata.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  32. Cosminon 29 Apr 2009 at 14:57 32

    vai de capul tau, cezar. imi e mila, sincer!
    inca ceva ar trebui sa stii : chiar daca voi vorbiti urat si luati mereu peste picior pe cei care cred, acestia se roaga mereu si pentru voi toti. Asta n-ati stiut-o, nu? Dar dati-i in continuare cu misto-ul, poate ajungeti undeva, cine stie…
    Dumnezeu sa va lumineze mintea, ca tare intunecata mai e.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  33. Petruon 29 Apr 2009 at 15:00 33

    Cosmin: uite aici un documentar interesant – http://video.google.com/videoplay?docid=-4983533141147888509&hl=en – tot american.

  34. larisaon 29 Apr 2009 at 15:03 34

    cosmin..stii..e in firea omului sa aibe pareri diferite..sa aibe credinte diferite etc..ar trebui totusi sa accepti acest lucru’..cred ca cel mai bine ar fi sa nu’ti mai faci probleme pentru altii..pt ca poate orice sa gandeasca singur si sa aibe grija de el..se vede ca esti credincios si asa mai departe..dar nu e oare pacat sa judeci pe altu’?..si tu tocmai asta ai facut..stii..sunt unii care nu se cred credinciosi..dar uneori sunt mult mai credinciosi decat cei care chiar se dau credinciosi..

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  35. Cosminon 29 Apr 2009 at 15:06 35

    Petru,
    multumesc, nu e nevoie. Il vazusem.
    Spre deosebire de tine, nu vorbesc in necunostinta de cauza.
    Inca ceva :sunt ortodox. pt mine alte religii sau credinte nu au valoare de adevar.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  36. Petruon 29 Apr 2009 at 15:07 36

    m-ai atacat fain. felicitari! :)

  37. Cosminon 29 Apr 2009 at 15:14 37

    larisa?
    http://ro.netlog.com/go/explore/videos/videoid=ro-1061781

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  38. cezaron 29 Apr 2009 at 15:15 38

    pai mai cosmin..nu rade nimeni de nimeni….si nimeni nu vorbeste urat…cu nimeni. Aura ta de..superioritate..mi-a dereglat sinapsele..cand ai spus..ca suntem semidocti. Si cum a spus Domnul..: nu trimite link-uri aiurea..fii argumental in comentarii..invata ce nu stii..si nu refuza cunoastere. consider ca inca nu ai ajuns la nici o concluzie finala fata de propia-ti existenta..incat sa nu-ti poti permite un (poate)…nu?..

    Si eu Cred..Cosmin…si ma bucur de drumul pe care-l fac..spre cunoastere. asta este diferenta intre noi doi. eu stiu deja ce stii tu…tu in schimb..refuzi sa stii..ce stiu eu.
    si de fiecare data..cand voi considera..ca esti ipocrit..doar din ideea ca refuzi acceptiunea..de a ne fii egal..si-ti vei etala docma aici..fara sa accepti ce spun si altii..decat lingaii pe care tot tu ii aduci…ma voi simti obligat moral..cel putin fata de mine..sa te iau la misto..in modul meu caracteristic si personal.
    permite-ti macar o data…sa fii competitiv.
    eu nu ma vad superior in fata ta..ba mai mult decat atat..iti respect principiul. este al tau.
    modul in care-l argumentezi…ca pe singurul valabil…imi cutremura intelectul..
    dar ca sa inchid acest mesaj…consider ca..esti prea docmatic..prea semidoct..si-ti recomand inca o data. pune mana pe carte.
    si nu-ti mai fie mila de mine..te rog..:))…spre deosebire de restul de aici..tu functionezi in alti parametrii.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  39. Cosminon 29 Apr 2009 at 15:21 39

    cezar,

    “…spre deosebire de restul de aici..tu functionezi in alti parametrii.”

    stii ca ai dreptate? cum te-ai prins?

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  40. Petruon 29 Apr 2009 at 15:26 40

    iata inca un sir de comentarii gen “Religia limiteaza”…

  41. cezaron 29 Apr 2009 at 15:27 41

    spre deosebire de tine..imi permit sa am revelatii personale…:))..
    ar trebui sa incerci si tu..
    este…vibrant..
    cine stie ..poate o sa-ti placa si o piesa de la pearl Jam…decat liturghia.. eu in acest moment…am incheiat. cosmin..toate cele bune.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  42. Petruon 29 Apr 2009 at 15:31 42

    http://ro.netlog.com/go/explore/videos/videoid=ro-140117

  43. cezaron 29 Apr 2009 at 16:07 43

    Iubeşte-mă, la dracu’, fă-mi ce vrei!
    Hai să fentăm destinul c-un nou truc,
    Să ne băgăm picioarele-n tot ce-i
    Raţional, prozaic şi caduc!
    :))

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  44. Mihai Samiron 29 Apr 2009 at 17:52 44

    mai oameni buni…nu ma mai racaiti atat ..asta este iadul pe care voi fara sa vreti vi-l creati :).
    pentru Larisa….scumpa, cel care nu crede in rai si iad si in viata de apoi traieste cu un gol si e predispus la pericole si la esecuri de-asemenea. de orice credinta ar fi el. dar imi place ca ai fost de acord cu mine.
    eu propun tuturor ca atunci cand cineva incearca sa ii insulte, daca nu puteti sa raspundeti pasnic chiar si un suras, raspunde-ti prin a ignora acel individ ce va ataca…si iubiti viata si bunul simt si iubire fata de aproapele nostru. candva poate vor reusi sa facem lumea mai buna. va pup :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  45. Raduon 29 Apr 2009 at 21:25 45

    Amiiin! :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  46. Andreeaon 29 Apr 2009 at 22:31 46

    “Inca ceva :sunt ortodox. pt mine alte religii sau credinte nu au valoare de adevar.”

    cosmin, eu m’am nascut si am crescut in spirit catolic, care e “salvarea” mea? inca un botez? ultima oara cand am auzit un preot ortodox vorbind despre treaba asta ne’a numit “frati crestini”… cand papa a venit in Romania, a fost intampinat atat de mai marii preoti catolici cat si de cei ortodocsi (inclusiv ei s’au inchinat). tu ce parere ai? sincer acuma… fara niciun atac personal.

    noi, catolicii, suntem destul de putini in Romania, dar sa iesim peste granitele Romaniei, catolicismul e mai cunoscut ca ortodoxismul, si eu, spre deosebire de tine voi primi o cetatenie straina mai repede tocmai din acest motiv. cum comentam aspectul asta?

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  47. Petruon 29 Apr 2009 at 22:40 47

    faptul ca-ti iei cetatenie straina pe aceasta baza nu releva importanta religiei decat pe plan politic. faptul ca s-au inchinat preotii nostri in fata Papei, o iau ca pe o dovada de respect si atat. sub nici o forma supunere. catolicismul este mai bine cunoscut in vest, e adevarat. poate si pentru ca s-a deschis mult mai bine spre public oferind un cadru mai relaxant in timpul slujbelor, postul e mai putin restrictiv…

    catolicismul e mai popular, mai comod pentru enoriasi. eu asa vad. nu inseamna ca e superior ortodoxiei. nu cred in superioritatea vreunei Biserici dintre acestea doua.

  48. Cosminon 29 Apr 2009 at 23:10 48

    Andreea,
    eu sunt ortodox si voi ramane in granitele Romaniei.
    Tu fa cum te va lumina Dumnezeu. El stie care e ” salvarea” ta.
    Nu am vrut sa jignesc pe nimeni. Daca doresti, ai ocazia sa te informezi despre adevaratul crestinism. Catolicismul a aparut in 1054. Nu ai nici o vina ca Biserica Catolica nu respecta predania Sfintilor Apostoli, ci a venit cu diverse inovatii. Acolo raspunderea o au mai marii vostrii.
    Dar esti libera oricand sa primesti botezul ortodox, daca vei ajunge la credinta ca aceasta este Calea.
    succes cu noua cetatenie daca asta iti doresti. sper sa iti foloseasca.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  49. Cosminon 29 Apr 2009 at 23:17 49

    ma gandesc ca poate te-ar ajuta un exemplu de convertit la ortodoxie: Seraphim Rose, american nascut si botezat intr-o familie de americani protestanti. A cautat apoi in religiile orientale, iar cand a gasit ortodoxia, a ajuns acasa. a scris multe carti pe intelesul intelectualilor de astazi, ar fi bine sa le citesti, se gasec in librariile ortodoxe si pe internet.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  50. Lucianaon 29 Apr 2009 at 23:22 50

    fiecare-si face propriul ‘iad’

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  51. Cosminon 29 Apr 2009 at 23:29 51

    ca s-au inchinat unii preoti la catolicism, nu e nimic nou. Incepand cu 1700, cand episcopul Atanasie Anghel din Ardeal a trecut sub jurisdictia Papei, pentru diverse avantaje materiale, sfasiind Biserica lui Hristos pe meleagurile romanesti si continuand cu ecumenistii de azi, mai sunt si altii. Atunci au aparut ortodocsii uniti cu Roma, care pastreaza ritul ortodox in limba romana, dar sunt subordonati administrativ papei. In acelasi timp, cand catolicii habsburgi incercau sa converteasca populatia Transilvaniei cu tunurile, un voievod roman crestin, constantin Brancoveanu, cu cei patru fii ai sai si sfetnicul ianache, isi aparau credinta stramoseasca cu pretul vietii ; au fost decapitati la Istanbul, sub ochii inlacrimati ai Doamnei Maria ( sotia lui Brancoveanu) si a unei asistente formate din personalitati europene ale vremii. Alti preoti si credinciosi au devenit martiri in Ardeal, pentru ca nu au voit sa treaca la catolicism. Ei sunt Sfintii nostri care se roaga lui Dumnezeu pentru noi, iar noi le cinstim memoria.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  52. numeon 30 Apr 2009 at 00:37 52

    iadul este o stare.o stare de rau.
    tu alegi ce stare permite fiinta ta.
    in iad nu mai ai alternative,ca pe pamant, ai doar resemnare in proprile tale frici

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  53. Petruon 30 Apr 2009 at 02:22 53

    a deraiat un pic dar nu foarte mult. suntem tot in zona articolului, cu mici ocolisuri.

  54. Vincenton 30 Apr 2009 at 02:11 54

    @ Cosmin : pot spune oare despre tine ca esti un habotnic? Iar afirmatia ta referitoare la celelalte religii mi se pare de-a dreptul jignitoare si spun ca si catolic la fel ca Andreea.

    @ Petru : discutia nu crezi ca a cam “deraiat” cumva?

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  55. Mihai Samiron 30 Apr 2009 at 10:45 55

    a deraiat discutia in religii. nu am vrut sa dezvalui credinta de care apartin dar am s-o fac. cu mandrie spun ca eu sunt musulman. Acest musulman (adica eu) v-a vorbit despre iad-ul pe pamant fara sa dezvalui si sa ridic o credinta anume si fara sa doresc indoctrinarea cuiva. oameni buni cu toti ne batem in piept care are Dumnezeul lui si mai stiu eu ce, numai sa parem credinciosi (mai mai ca poate asta ne va salva de la iad). oare nu credeti voi ca Unicul nostru Dumnezeu se maniaza cand noi in fragmentam in interesele religiilor, ia ganditi-va putin. Oare crede-ti voi ca veti scapa de judecata propriilor voastre fapte?? ei bine NU. deci ma repet, faptele noastre bune in viata pe care o ducem ne va face viata un rai, iar cele rele un iad, atat in aceasta viata cat si in viata de apoi cand cu siguranta vom cunoaste flacarile iadului. deci iubitiva aproapele fie bun fie rau caci veti primi rasplata indestulata fratilor.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  56. Cosminon 30 Apr 2009 at 11:29 56

    Vincent,
    nu stiu, incearca, vezi de poti.
    repet ce am mai scris : Sunt ortodox, iar pentru mine celelalte religii, credinte, nu au valoare de adevar.
    Te simti jignit ca nu gandesc ca tine?

    adevarul istoric acesta este: catolicismul a intrat cu tunurile in Romania.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  57. larisaon 30 Apr 2009 at 12:49 57

    si discutia chiar a deviat acum de la subiect..incredibil :))

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  58. Vincenton 30 Apr 2009 at 12:47 58

    Nu ma simt jignit ca nu gandesti ca mine ci pentru afirmatia ta ce imi pare total lipsita de o baza argumentativa.
    De asemenea explica-mi rogu-te cum este cu intrarea catolicismului cu tunurile in Romania?

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  59. Cosminon 30 Apr 2009 at 14:00 59

    “Ce vrei să-ţi spun, minciuni agreabile sau adevăruri dureroase?”(Euripide)

    daca Petru imi va ingadui, voi reveni cu cateva adevaruri dureroase, ca raspuns la intrebarea ta.

    pentru credinta mea, nu cred ca trebuie sa ma justific, asa ca nu inteleg ce baza argumentativa doresti pentru a intelege ca eu am gasit adevarul intr-Un singur loc

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  60. Cosminon 30 Apr 2009 at 19:02 60

    Contrareforma catolica, exprimata in Apus prin Inchizitie, a imbracat alta forma in Transilvania: Uniatia. Biserica Unita cu Roma, sau Greco-Catolica, s-a nascut ca forma de compromis si a fost instituita prin santaje si violente. Romanii din Ardeal nu au acceptat uniatismul, dar le-a fost bagat pe gat cu de-a sila.
    După unirea cu Roma la 1700 a început o perioadă neagră de prigonire a ortodocsilor, si de către catolici, si de către unii din episcopii uniti, sprijiniti de trupele imperiale:
    biserici furate de la ortodocsi si date unitilor – desi unitii erau numai cîtiva fată de marea masă a ortodocsilor -, amenzi, arestări, bătăi, ucideri.
    In 1763, la ordinele imparatesei Maria Tereza, a carei principala grija in Transilvania era expansiunea Catolicismului, generalul Bukow
    distruge 150 de biserici, mănăstiri si schituri (cele de lemn fiind arse, cele de piatră fiind dărîmate cu tunurile).

    Se spune că un batran s-a dus la vladica si i-a spus : «Fătul meu, de unde eşti?». Acela i-a răspuns: «De la Blaj!». Batranul a adaugat: «Dacă eşti de la Blaj şi împărăteasa ţi-a dat domeniu, du-te acolo şi stai liniştit, nu ne tulbura pe noi în credinţa noastră!». După aceea, l-a luat pe vlădică de mână şi l-a condus ca să nu năvălească asupra lui mulţimea tulburată. Mosneagul care la varsta de 104 ani a fost zdrobit pe roata pentru credinta sa se numea Tanase Todoran din Bichigiu….
    Alti trei romani din acelasi sat, au fost executati prin spanzurare. Alti marturisitori ortodocsi ( preoti, monahi, tarani) au murit in inchisorile imperiului.

    cand nu a functionat propaganda, au vorbit tunurile.
    Papa a chemat la sine si pe Mihai Viteazul pe care l-a numit “atlet al lui Hristos” inainte de a se vedea ,iar dupa aceea, fiindca nu l-a putut ademeni, l-a numit “ghiaur valah” [vezi Jan Duglosz]

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  61. Mihai Samiron 30 Apr 2009 at 22:23 61

    Cosmin vs. Vincent :D

    cand doi se bat al treilea castiga :))

    chiar ca a deviat……dar sa recunoastem ca stie ceva istorie Cosmin

    bravo

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  62. cezaron 01 May 2009 at 05:24 62

    Petru..propun ceva mai ..vesel. :)..
    ceva sa..ne faca sa scriem zambind..de o amintire cel putin.
    si din cate stiu…chiar ti-am dat niste exemple..
    sunt 2 sexe care scriu pe acest blog..ambele..pot interpreta un flirt..ca pe:…
    ce vrem..fetitza sau baiat…si..de ce!..:))…
    in tot ce tine de cotidian..cum putem gasi documentare interpretabile care..se invart in jurul aceleasi esente,,,,,garantat putem gasi si altceva.
    consider..ca esti cat de poate de obiectiv. sau cel..putin sper.
    de la un timp in coace,,blogu-ul tau..prinde aceasi culoare.
    este f interesant…imi place..dar ..nu ma amuza. hai sa zambim..
    mi-am spus parerea… atat. pot venii cu idei…daca doresti.
    sunt oarecum..adeptul zambetului de primavara…si ..de filozofie sunt satul..nu de acum bineinteles..ci..de f mult timp. imi este sila la un moment dat..in ce excelez cel mai bine..
    este 5 juma dimineatza…am considerat ca este o ora perfecta sa aberez..:)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  63. carmenon 01 May 2009 at 21:54 63

    si eu vreau ceva vesel :D :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  64. Cirstea Mihaion 02 May 2009 at 00:44 64

    Libertatea este cea care te face puternic, te scoate la lumina, te ajuta sa nu fii sclav, ci pur si simplu… asa cum esti TU cel ce esti inspatele mintii, al trupului si al tuturor simturilor, neingradit de nimic material sau de ceva cere sa te manipuleze intr-un fel sau altul…… , libertatea iti da puterea de a intelege, de a afla si de a trai adevarul absolut. CEI care nu cunosc aceste lucruri nu pot sa spuna in Sinele lor cel atotpatrunzator ”Umblu liber…!” asa cum o spui TU. Atat timp cat ne legam de: citate din anumite carti (chiar daca sunt ele din biblie sau de oriunde ar fi ele), de anumite emotii sau senzatii, de orce exemplu din exteriorul fiintei, inainte de a cunoaste raspunsul la intrebarea: Cine Sunt(em) Eu (Noi); nu vom rationa ca toate acestea sunt doar exemple pentru a intelege adevarul, iar CALEA este directia catre ceva (catre ADEVAR… sau orice altceva) dar NU si acel lucru care este indicat de cale sau la capatul creia il aflam. EU spun oricui FII LIBER…, pentru ca asa nu vom mai fi prinsi in propria plasa, insa multi spun SUNT LIBER…, dar foarte putini TRAIESC IN LIBERTATE si pot spune UMBLU LIBER… si ne ingradit de nimic.
    Cand vom intelege ca totul are aceeasi esenta, ca nu conteaza culoarea, specia, religia, materia din care credem ca suntem si ca este diferita de la o fiinta la alta sau de la un lucru la altul, atunci vom fi liberi si ne vom trezi si vom intelege si ca “iadul sau raiul” sunt pentru aceasta lume materiala sau nici macar atat (ci doar iluzorie in care singuri ne-am prins), iar… pentru “Eu cel ce Sunt” sau pentru un “Tu cel ce Esti” sau pentru acea expresie ‘Noi cei ce Suntem” …pentru acest EU suprem care transcede totul, uneste totul si exista in tot, exista altceva decat iad sau rai, exista doar: spatiul, sacrul, spiritul, eternul, infinitul, supremul, iubirea pura, intelepciunea, adevarul, libertatea…. totul, doar Sinele Suprem si nimic in afara acestuia, iar ca o forma de manifestare putem spune: “Umblu liber…” neprivat de vreun grad de libertate…!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  65. Cirstea Mihaion 02 May 2009 at 01:34 65

    Pentru Unii: ” ce religie e Dumnezeu?”
    …….sau……
    “ce religie a lasat EL pe pamant?”
    -Nici una!!!
    Dumnezeu nu apartine unei religii, iar religia (catolica, ortodoxa, adventista, evanghelista, budista, hindusa, protestatara sau neo…) nu are treaba cu spiritualitatea si cu atat mai mult NU numarul de adepti sau cat de raspandita sau unanim acceptata ar fi aceasta. Spiritualitatea lucreaza cu spiritul, religia are treaba cu ritul, crestinismul cu caile,… dar, Dumnezeu este in toate prin Insusi Spiritul Sau.
    Cunoaste-te pe tine si il vei cunoaste pe Dumnezeu, traieste prezentul (nu trecutul sau viitorul) si vei intelege singur(a) ca acest lucru este mai puternic decat o religie din care nu trebuie neaparat sa facem parte.
    Dumnezeu a pus infiecare celula, in fiecare atom, in fiecare element din natura tot ceea ce exista si a pus in tot universul, totul este amprenta Lui, esenta Lui, Spatiul Lui,…. este Sinele omniprezent. Nimic nu este diferit, doar visul fiecaruia dintre noi este diferit, dar pentru cel trezit nu exista nici visul nici multitudinea, ci Unicul Eu si Zeu.
    Cine nu-l cunoaste pe Dumnezeu nu se cunoaste pe Sine ca fiind Acesta.
    Si cine nu se cunoaste pe Sine nu il cunoaste pe Dumnezeu ca fiind Sinele.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  66. Cosminon 02 May 2009 at 02:09 66

    cineva a scris:
    “dar foarte putini TRAIESC IN LIBERTATE si pot spune UMBLU LIBER… si ne ingradit de nimic.”

    OIOI… cati traiesc in libertate, tocmai pt ca au aceeasi filosofie mortala de mai sus. Doar ca libertatea pt ei inseamna un singur lucru: LIBERTATEA DE A PACATUI si de a nu da nimanui socoteala pt asta, pentru ca, nu-i asa?…toti suntem niste zei. Cine va baga astfel de tampenii in cap?

    Doamne iarta-ma ca am citat si am citit astfel de blasfemii!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  67. Petruon 02 May 2009 at 02:11 67

    cosmin, nu suntem niste sclavi. inteleg filosofia ta de viata, dar hai sa nu ne incatusam singuri. libertate nu inseamna neaparat libertatea de a pacatui. depinde fiecare ce intelege prin libertate. e un concept relativ.

  68. Cosminon 02 May 2009 at 02:18 68

    Petru,
    mai liberi decat crestinii , nu exista.
    restul sunt sclavii propriilor idei gresite, ai banului sau ai filosofiilor diavolesti.
    Am vazut un exemplu clar mai sus, de mi s-a ridicat parul de groaza celor citite.
    Chiar pot exista oameni atat de ignoranti si inselati de diavol?

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  69. Petruon 02 May 2009 at 02:23 69

    cosmin, accepta macar posibilitatea sa nu stii totul. macar 1% posibilitate. macar atat. daca ai sti totul, nu ai mai fi aici. ai fi la Ceruri ridicat. pana atunci te poti insela SI TU. nu doar cei pe care ii acuzi de asta.

  70. Cosminon 02 May 2009 at 02:27 70

    hehe, sigur ca nu stiu totul, dar sunt pe Calea cea buna.
    In materie de credinta insa nu bajbai. De unde stiu asta?
    Simplu, nu ma bazez pe ideile CARE SE POT IVI IN CAPU-MI SEC STAND PE BUDA,
    ci pe INTELEPCIUNEA DUHOVNICEASCA a unor oameni ghidati de Duhul Sfant . ( si sunt sute de Parinti ortodocsi pe care nu ai cum sa-i contrazici. Ca sa-i contrazici, inseamna sa fii fara de minte)

    LA MULTI ANI BLOGULUI TAU!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  71. Petruon 02 May 2009 at 02:36 71

    multumesc sincer cosmin. ai auzit de revelatii. o revelatie iti poate veni chiar si pe buda.

    libertatea e un concept relativ. fiecare o percepe intr-un fel si atat timp CAT SI TU TE POTI INSELA, exista posibilitatea ca in aceasta privinta sa nu ai dreptate. accept-o.

  72. Cosminon 02 May 2009 at 02:42 72

    Nu accept. Si nu spun asta cu parere de rau, ci cu inima impacata.
    Revelatiile, ca si duhurile pot fi de doua feluri. De la Dumnezeu si de la uciga-l toaca. Un pacatos nu poate discerne duhurile, astfel ca trebuie sa-si ia drept calauza invatatura Sfintilor, invatatura dumnezeiasca. Altfel poate fi dus usor de nas. In opinia mea, acesta este cazul celor ce cred in ” spiritualitate” si nu in Dumnezeu ca Sfanta Treime

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  73. Cirstea Mihaion 02 May 2009 at 03:20 73

    Din pacate religia devenit o forma de manipulare in loc de manifestare a spiritului.
    De multe ori se lasa cu lupte de toate felurile (chiar si schimbul de replici poate deveni o lupta sau o arma) si cel mai rau e ca ne ocupa tot timpul si ne indeparteaza de spiritualitate.
    De ce trebuie sa credem in ceva si chiar intr-o religie inainte de a crede in noi insine? Suntem fiinte spirituale, suntem puternici, frumosi, inteligenti, suntem din Dumnezeu! Suntem esenta Spiritului Suprem!!!
    Nu trebuie sa ratacim uitand CINE SUNTEM, de unde am plecat. Cu cat ne indepartem mai mult cu atat suntem ca acele fiinte care intr-o mlastina sau in nisipuri miscatoare orce gest ori ce miscare le e fatala, pentru ca se afunda mai mult si mai mult gest dupa gest, fapta dupa fapta.
    Cream un lucru, o idee, o doctrina, o alta fiinta, o religie, o situatie si apoi credem in ea in loc sa credem sau sa ne intrebam cine a creat-o sau cine a facut posibila creatia ei. Vreau sa stiti ceva: si cea mai mica rotita dintr-un ansamblu, este la fel de importanta ca oricare alta din ansamblu, pentru ca este insusi ansamblul!, care nu ar functiona (sau macar) in parametri optimi acel ansanblu. Pentru Dumnezeu nimic nu este diferit! Diferenta o facem noi prin: (sau cu) mintea noastra, prin culori, forme, comparatii, energii, situatii, religii… . Suntem sclavii mintii atat timp cat nu ascultam de spirit, de Sinele cel Dumnezeiesc din fiecare din noi.
    Nu trebuie sa impunem altuia sa fie cum suntem noi ca nimic si nimeni nu este diferit doar unghiul de unde privim. Traim intr-o sursa atuturor posibilitatilor si putem fi orice la infinit, dar esenta este tot cea a spiritului chiar daca uneori nu este asa de frumos. In corpul uman sunt niste anticorpi care au acelasi rol cu lei din jungla si nu le spune nimeni ca sunt criminali nici anticorpilor, nici leilor, ei doar mentin un echilibru in lantul trofic din care fac parte.
    Tot asa trebuie sa acceptam si alte religii sau fiinte, pentru ca fara ele nu am putea cunoaste calea, sunt ca un termen de comparatie, fiecare are un rol, ca oricare dintre rotitele unui ansamblu.
    Daca ceva din acest univers nu este importane inseamna ca il ignoram pe Dumnezeu, pentru ca el a creat totul si a pus spirit in toate ca totul sa fie posibil, dar nu aceasta e esenta si numai Spiritul Lui Dumnezeu.
    Fiti liberi si Umblati liberi… in spiritul Lui Dumnezeu si totul va fi adevar, lumina si viata si nu religie rit sau credinta. De ce sa ne limitam singuri daca Dumnezeu nu ne-a lasat limitati. Aici ne jucam, experimentam dar daca ne intindem prea mult si nu o face liberi si detasati ne uitam identitatea, uitam cine suntem, uitam de unde am plecat sau ce putem fi.
    SUPREMUL este in noi si in tot din jur sau din univers!, si nu trebuie sa fie o lupta pentru suprematie.
    Daca sunteti aici inseamna ca sunteti si asta e cel mai important. Impacativa cu gandul si cu voi insiva ca nimic sa nu o ia razna si impreuna sa pim puternici, sa fim o unitate, sa fim iubirea divina. In fiecare moment ma nasc si mor, ma nasc si mor si iar ma nasc pentru ca divinul din mine sa se manifeste si ca Eu evoluez liber, ca o arta sau precum instrumentele unei formatii care canta nesugrumate sau bruiate de alte sunete brutale. Daca sunteti aici ( si acum ca forma a prezentului )inseamna ca sunteti pe cale (dar nu in razboi).
    ….Sunteti divini!…
    Pace tuturor!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  74. Cirstea Mihaion 02 May 2009 at 03:39 74

    Scuze daca am atins moralul cuiva!
    Eu nu lupt cu nimeni si nu sunt impotriva nimanui!
    Stiu ca de obicei cel ce nu se aseamna cu majoritatea e infruntat si considerat ca fiind atipic, dar nu vreau sa provoc nimic si pe nimeni! Eu accept diversitatea si accept pe oricine.
    Multumesc celui care a creat un astfel de site si acestui blog!
    Daca deranjez o sa-mi pastrez opiniile!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  75. Petruon 02 May 2009 at 11:45 75

    Mihai, sunt de acord cu tine 100%.

    Cosmin, intr-un fel ma bucur ca te crezi perfect. E o atitudine care ar fi clasata de unii ca facand parte din mentalitatea New Age, dar a fi sigur ca nu te inseli, e o dovada de trufie, nu? Nu spun ca ai fi gresit in privinta ortodoxiei. Nu! Ma refer la detalii pe care nu le stapanesti 100%, caci nu esti atotstiutor. Daca spui aici ca intr-adevar esti, chiar ca te etichetez ca trufas, si chiar nesimtit. ;))

  76. Cosminon 02 May 2009 at 11:57 76

    Cirstea Mihai,
    te strofoci degeaba, dracu da un singur premiu.
    ai la indemana sa te informezi daca te intereseaza.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  77. Cosminon 02 May 2009 at 11:58 77

    nu era vb de detalii petru.
    Cat despre mine ti-am spus mai sus cat ma simt de perfect.
    Nu eu am inventat o filosofie, eu cred in Dumnezeu, Iisus Hristos si Sfantul Duh. asta nu inseamna ca ma “simt” perfect
    Ce a aberat ala mai sus, nu face parte din crestinism.
    Punct.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  78. Petruon 02 May 2009 at 12:02 78

    nu a zis ca nu crede in sfanta treime.

  79. Petruon 02 May 2009 at 12:11 79

    nu mi-ai raspuns la intrebare cosmin. e sentimentul de atotcunoastere o dovada de trufie?

  80. Cosminon 02 May 2009 at 15:37 80

    nu deraia petru si nu incerca sa manipulezi.
    Tu incerci sa insinuezi ca credinta neclintita inseamna sa te crezi atotcunoscator? ori te inseli amarnic, ori incerci sa manipulezi, cu buna stiinta.
    Nu aveti nici o garantie ca ” spiritualitatea” si ezoterismul nu sunt de la diavol, pe cand crestinii NU AU NICI O INDOIALA ca Biblia e cuvantul lui Dumnezeu, ca Fiul sau s-a intrupat, s-a jertfit si a inviat pentru noi. Crestinii nu amesteca filosofiile pagane cu credinta. cei care fac asta, se numesc eretici.
    Dovada de trufie e la voi, ca nu acceptati ca va duce diavolu de nas acolo unde vrea.
    Eu cu aceasta am si incheiat prezenta pe acest blog.

    Dupa doua saptamani, imi dau seama cam ce fel de persoane intra si scriu pe aici. pierderea de vreme si ezoterismul nu sunt printre pasiunile mele.
    Numai bine la toata lumea si sa dea Domnul sa nu va pierdeti de tot!
    Nu mai intreba nimic, ca nu mai raspund, mi-am pierdut destul timp si asa aici si atmosfera a devenit de tot insuportabila. ma irita suficienta, ignoranta, ateismul si ereziile si cei care spurca pamantul cu asa ceva.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  81. Petruon 02 May 2009 at 15:43 81

    “Nu aveti nici o garantie ca ” spiritualitatea” si ezoterismul nu sunt de la diavol”, sa zicem de dragul discutiei ca nu exista nici o garantie, desi as gasi. sa zicem totusi ca nu exista. so? daca e un risc pe care eu mi-l asum, care e problema? daca nu ma insel? daca ma insel, sa ma ajute Dumnezeu sa ma intorc spre el, dar daca am ales o cale corecta?

  82. Petruon 02 May 2009 at 15:45 82

    vad ca te pricepi la teoriile crestine si detii foarte multe informatii din acest registru. te felicit sincer pt asta, dar din cate vad nu detii informatii despre ezoterism la fel de detaliate. spui doar ca vin de la diavol si atat. asta nu e cunoastere, sorry ca-ti zic.

    atat timp cat nu stii despre ce vorbesti, de ce mai vorbesti? nu tot ce e ezoteric e si necurat…

  83. cezaron 02 May 2009 at 15:53 83

    ce faci…Petru..?..
    :)).

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  84. Andreea Ton 02 May 2009 at 16:08 84

    Hahahaha, istoria se repeta… Isi ia jucariile si pleaca pentru ca nu a iesit ca el… :)) De fapt e doar o amenintare ion vant. Cuvinte fara substanta. Nu e prima data. Distractia va continua cu siguranta. Parerea despre trufie ar fi interesant de aflat

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  85. Petruon 02 May 2009 at 22:17 85

    macar omul si-a recunoscut limitele prin plecarea sa. tot e ceva…

  86. Cirstea Mihaion 02 May 2009 at 22:56 86

    CRED in Dumnezeu, Iisus Hristos si Sfantul Duh, dar mai cred ca daca Iisus ar veni acum in aceleasi conditii cum a venit si prima data ar fi ucis din nou de catre cei care rostesc cuvantul BLASFEMIE sau UCIGAL TOACA pentru ca nu ar vorbi pe limba lor, tocmai de aceea a fost rastignit (pentru ca a fost… ALTFEL decat ceilalti) pentru ca a iesit din ritm.
    Imi pare rau Petru ca de la prima intrare pe acest blog ti-am indignat ceva persoane mai vechi pe aici si iti multumesc pentru cum ai pus problema. Mi-ar face mare placere sa te cunosc.
    Imi pare rau si pentru Cosmin! Il inteleg foarte bine si stiu ca nu el este de vina ci numai societatea in care traim pentru ca a denaturat totul.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  87. Petruon 03 May 2009 at 10:38 87

    Mihai, nu-ti cere scuze ca nu ai pentru ce. Acesta este un loc destinat discutiilor. Daca opiniile tale i-au indignat pe unii, e ok, atat timp cat nu le-ai atacat decat punctele de vedere, nu si persoana.

    Asadar, nu ai de ce sa-ti ceri scuze. Vrei sa ne intalnim? E de ajuns sa doresti asta caci Universul ne va pune la dispozitie situatiile necesare intalnirii. ;)

  88. Petruon 04 May 2009 at 08:48 88

    Parcă nu e la fel de fun fără cosmin. >:)

  89. Cirstea Mihaion 04 May 2009 at 12:50 89

    Am vazut ca pe aici se face tam tam mare cand se ating subiecte despre religiozitate, insa putini sunt constienti ca in viata lor nici macar aceasta nu exista. Eu am fost foarte religios! Pot sa spun CEL MAI! Mergeam la biserica, la manastire de unde mi-am cumparat si-o biblie (si am avut un mare scandal de la matusa mea care este si acum maica acolo – pe motivul ca eu nu o s-o inteleg ca numai preotul trebuie s-o citeasca si sa ne-o explice) tineam toate posturile, in fiecare seara ma rugam cel putin cate o jumatate de ora, nu faceam nimic din lucrurile sau faptele urate, vroiam sa ma fac preot (si rasuflu usurat ca nu s-a intamplat), totdeauna mi-a placut sa fiu demn si eram cu mare frica de Dumnezeu pentru ca mi se spunea ca toti suntem pacatosi din cauza lui Adam si a Evei. Si mereu ma intrebam ”cu ce sunt eu de vina, pentru ce-au facut altii acum mii de ani, daca totusi eu vreau sa fiu bun?” Si de atunci de la o varsta foarte mica cam in jur de 14-15 ani ma intrebam : vorbim despre acelasi Dumnezeu care ni se spune ca e foarte bun dar ne baga in aceeasi oala pe toti pentru unul? NU!!!!!!! NU se poate!

    Dupa cum am spus:mergeam la manastire de unde mi-am cumparat si-o biblie (si am avut un mare scandal de la matusa mea care este si acum maica acolo – pe motivul ca eu nu o s-o inteleg ca numai preotul trebuie s-o citeasca si sa ne-o explice); m-i s-au spus atat de multe lucruri ca mai aveam un pic sa nu am curajul sa o citesc si ma intrebam: de ce o maica vorbeste asa, stiind ca aceasta carte era totusi de vanzare si multa lume o detine si atunci de ce mai era la vanzare chiar in manastire? Atunci am cumparat acea carte groasa din acea manastire si am scris pe prima pagina care era alba: “Cumpar aceasta carte in intentia alipirii inimii si a sufletului de cea mai mica particica din cararile care duc spre enorma intensitate de sfintenie pura!” Si de atunci totul s-a schimbat pentru ca am descoperit ca majoritatea lucrurilor nu erau asa cum le stiam eu. De atunci si eu am incelut sa ”Umblu liber…!”, dandu-mi seama in ce incertitudine am trait. Am inceput sa accept pe toti din toate religiile si sa fiu liber de principii si de mentalitati care incercau sa ma constranga, sa discut si sa traiesc fara sa ma deranjeze parerile si viata lor si chiar sa invat multe de la ei simtindu-ma foarte bine ca am acceptat existenta celor pe care tot Dumnezeu i-a creat. Trebuie sa trecem o data peste aceste lucruri si sa nu mai ascultam de idioti ca PATRIARHUL DANIEL PRAHOVEANU sau cum l-o chema (dar sigur PRAHOVEANU), care spunea la intemeierea unei biserici la care eu am fost sa-l protejez datorita serviciului pe care il am, ca acestia sunt vrajmasii nostri, referindu-se la reprezentantii celorlalte religii din acea localitate. Mi s-a facut scarba de el si de citi prosti il aproba cu zambetul pe buze si cu aplauze. Am o intrebare pentru cei care gandesc asa: Pe cine nu accepta Dumnezeul nostru bun si iubitor si atot creator? Dar nu!, ca noi suntem mai presus si filtram creatia Sa si oprim doar pe cei asemeni noua. Dar pe cei asemeni lor?, va puneti intrebarea cum ati fi privit lucrurile daca va nasteati DIN GRESEALA intr-o astfel de familie? Cum ati fi privit lucrurile!?!?! Cei ce va bateti cu pumnul in piept acum ati fi spus: Bai haide-ti cu totii la ortodocsi ca astia sunt cei mai buni si doar asa avem o sansa?! Va mai spun ceva orice casa din exterior se vede altfel decat din interior! Patrunzand in esenta lucrurilor si privindu-le la radacina, nu doar comparand vopselurile aplicate pe suprafata acestora – iar pe dedesupt e altceva – vom deveni mai inteligenti, mai stapani pe sine (nu niste disperati ce duc o lupta haotica si lovesc pe oricine si orice dar nici macar nu stiu pentru ce cauza sau pentru ca nu sunt asa cum sunt ei) si vom putea spune ca Petru: ”Umblu liber…”
    Noi sarbatorim nasterea, moartea si invierea lui Isus, dar nu felul Lui de a fi dupa cum ar trebiui sa traim si sa sarbatorim in fiecare zi, in fiecare moment cu bucurie si cu iubire si cu demnitate, prin calitatile noastre interioare si nu prin acele exterioare noua asa de ochii lumii mai mult ritualice dacat spirituale.
    Poate cunoasteti expresia: “”Poti sa lasi toate cele lumesti si sa ma urmezi?””, la ce credeti ca se refera? La casa, nevasta, copii, bani sau alte lucri materiale. NU! In primul rand la principiile de viata, mentalitate si felul de a fi invechit, plin de praf si de si imbacsit de atata indolenta si suveranitate. TREZITI-VA! Toti suntem egali, iar ierarhia e inventata tot de oameni!!!, dar pentru a manipula pentru ca se stie ca mai bine asculti de un superior care te mai are si la mana dacat de agalui tau.
    Fiti liberi…!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  90. Andreea Ton 05 May 2009 at 11:11 90

    Ia uitati ce publica Romania Libera de azi:

    http://www.romanialibera.ro/a152882/cat-costa-duhul-sfant-in-romania.html

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  91. cezaron 05 May 2009 at 16:57 91

    pai ..cam asta-i diferenta intre un medic si un preot..
    ca sa poti vindeca..la preoti tre doar sa stii sa citesti. este si asta o forma de placebo din partea noastra.
    la medici in schimb..chiar tre sa stii sa-ti profesezi meseria.:))..altfel..mori pe masa Andreea.
    bugetul..nu are culoare.
    este intradevar..ceva gresit in articol: citez:
    avem incredere in cuvintele preotilor. Incercam sa nu le judecam viata
    corect..se spune: avem incredere in..CUVINTE..si cam atat.
    e ca si cum Andreea..i-ai cere lui Cosmin..sa nu aiba orgasm..
    gagiul care a plecat..dar inca mai citeste ce se scrie aici..
    Se intampla si la case mai mari…sa stii.
    ma vad obligat sa nu-l intreb nimic pe preot..:)))

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  92. Andreea Ton 05 May 2009 at 22:16 92

    Se inscrie in regula “fa ce zice popa si nu ce face el” :)). Articolul este o continuare a ‘dezbaterilor” de la postul cu ‘religia limiteaza’, in care disputa a plecat de la preoti si credinta in ei. Si in care altii incercau sa ne convinga ca ei, preotii, sunt niste persoane deosebite si minunate.
    Dar, ca sa nu fiu chiar off-topic, iadul pe pamant este creat, sustinut chiar de sfanta BOR. Pe sistemul: pestele de la cap se impute.
    Dar si la capitolul medici am dubii ca doar scoala e indeajuns. Si acolo iti trebuie o doza de compasiune si bun simt fata de pacient.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  93. Petruon 07 May 2009 at 14:24 93

    Foarte tare “Inalt Preasfintia Sa” de la Tomis. bravo lui, un om cu initiativa si un intelept antreprenor = preot.

  94. Andreea Ton 08 May 2009 at 01:57 94

    Petru mai stii ca ni se spunea ca nu e adevarat faptul ca preotilor li se cer niste sume exorbitante pentru obtinerea sau pastrarea unor parohii? Iata un comentariu la articolul aparut in Romania libera: “”Preotul mirean” ne-a scris un text numit “Sclavii calugarilor”, in care isi exprima opinia despre sistemul de promovare din Biserica: “Noi, preotii de mir, am ajuns sclavii calugarilor. Calugarii au tot dreptul in Biserica, ei ajung ierarhi, ei taie si spanzura, iar noi am ajuns cersetori cu facultate. Cersim… Sa ne aruncam putin privirea asupra parcurilor de masini pe care le detin calugarii si ierarhii. Oare cum au fost dobandite? Va spun eu: pe spinarea preotilor! Taxele pe care le percep ierarhii pentru «bunul mers» al eparhiilor sunt exorbitante. Zeci de milioane care intra in vistieriile eparhiilor fara nici o dovada. Nu dai banii care ti se cer, esti schimbat din functie deoarece nu esti considerat un bun administrator. Treaba calugarilor e sa stea in manastiri si sa se roage, nu sa se lafaie in masini de zeci de mii de euro, sa se plimbe prin lume pe banii altora”.”
    http://www.romanialibera.ro/a153104/teodosie-este-o-inscenare-patriarhia-filmul-e-indubitabil.html

    Sincer, tare as vrea sa ii vad pe cei cu care combateam despre preoti si BOR ce fete fac. Ca de vorbe stim ca sunt buni. In scris. In spatele “pseudonimelor” si al “online-ului”.

    Ce ma doare, trecut de miezul noptii fiind, este ca, desi avem aceeasi credinta, nu suntem fundamentalisti, nu facem NOI impreuna – fundamentalisti sau nu – ceva impotriva acestui sistem. Si a celorlalte sisteme.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  95. Cirstea Mihaion 12 May 2009 at 10:33 95

    Trebiue sa nu uitam ca acelasi spirit e in noi toti, iar anumite lucruri trebiue doar sa se intample, ca noi folosindu-ne de ele ca si exemplu sa putem iesi din intunericul rezidual al acestui univers. Ceea ce suntem noi nu e afectat ”nici in bine nici in rau” de ceea ce se intampla in jurul nostru. Noi, doar experimentam o iluzie care a devenit foarte materiala pentru mintea si trupul cu care noi ne recunoastem (din pacate). Totul se intampla din cauza tuturor, pentru ca toti la o lalta le-am creat, le-am dat curs si am acceptat sa se intample, doar pentru a experimenta. Pe cine sa condamnam pentru asta?…. Iar daca o s-o facem si mai ales continu o sa ne impotmolim mai mult in loc sa fim ceea ce am uitat ca suntem.
    Sa fim un singur Spirit!!! Liber…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  96. anonimon 26 Sep 2010 at 08:17 96

    iadul pe pamant??
    antoniaon 29 Apr 2009 at 12:45 12

    nu percep viata ca pe un iad.o vad chiar foarte frumoasa.nu stiu daca exista viata de apoi,iad-rai etc.mi-e oarecum greu sa cred in ceva ce nu vad,nu simt.sper sa existe acel CEVA pt cei ce cred in el…
    eu unu vad numai durere simnt numai durere…in lume…in jurul meu…peste tot unde intorci capul…deci, deci referitor la comentul tau…eu trebuie sa cred ca sunt in iad, de inadata ce vad..simnt durerea….ce se intampla in lume pe mine unu ma marchiaza…si m-a marcat atat de rau incat am ajuns sa-mi pun intrebarea daca nu am luato razna …numai pun si problemele mele la socoteala..

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

Trackback

Comentariul tau nu va fi publicat, daca:

  • nu are legatura cu subiectul articolului;
  • este irelevant (“foarte misto!”, “bun!” etc.);
  • folosesti cuvinte vulgare;
  • ataci persoana, nu ideea;
  • nick-ul tau reprezinta denumirea unui site sau blog;
  • adresa de mail este fictiva.


*moderarea poate fi activata, ceea ce ar intarzia publicarea
**Informatiile prezente in comentarii le apartin autorilor acestora, nicidecum Umblu Liber

Switch to our mobile site