“Cultii” “inculti” | Umblu liber

Jul 28 2009

Profile Image of Petru

“Cultii” “inculti”

Scris la 08:00 | Categoria: Gânduri

Print Friendly

einstein-tongue-jpgSau cultul incult. Pune ghilimelele unde doresti, mesajul este acelasi. Florin, un comentator de pe blog, m-a apostrofat ca de obicei recomand carti mai ciudate si ca nu citesc un Dostoievski pentru a putea conversa cu el pe marginea acestuia. Autorul e doar un exemplu. Totusi de ce as fi obligat de ceilalti sa ma incadrez intr-o normalitate care nu-mi convine?

Nu l-am citit pe Dostoievski si nu stiu cand o voi face. Poate cand voi simti o chemare spre cartile sale si nicidecum fara aceasta, doar pentru a satisface dorinta unora de a ma incadra intr-un sistem de valori. Daca nu am savurat unii autori cu traditie in bibliotecile asa zisilor culti ai tarii, sunt incult? Dar ei cum sunt in privinta cartilor mai putin cunoscute si “ciudate” de care nici macar nu au auzit, dar pe care eu le-am savurat? Sau in cazul acesta regula se schimba?

De ce daca nu mi-au placut acele cateva filme care sunt privite ca fiind bijuteriile cinematografiei din toate timpurile sunt perceput precum un paria? De asemenea, daca mi-am stors creierii cu alte filme care mi-au ridicat alte semne de intrebare in alte domenii, dar despre care distinsii culturii nu s-au lovit, ii face pe acestia inculti, iar pe mine cult? Cine stabileste semnificatiile termenilor?

Din pacate in societatea in care traim, a-ti masura lungimea neuronilor este un “must” si cum cu rigla nu se poate, ne folosim de ceea ce ne place. Atat timp cat ceilalti nu se incadreaza in preferintele noastre, sunt catalogati intr-un anumit fel. Sa fie acesta “Mitocanul de Biblioteca”?

Aud 45 voci

Comentarii Facebook

Aud 45 voci - ““Cultii” “inculti””

  1. cezaron 28 Jul 2009 at 09:21 1

    Mitocanul de biblioteca ? este o idee buna sa sti.
    Tipul recomanda din ce a auzit,in nici un caz dintr-un gust personal pentru autorii rusi.
    Este importanta si abordarea..adica cum recomanzi o carte.
    Si de ce s-a aruncat tocmai la Dostoievski nu-mi dau seama.Suna a parvenism intelectual mai degraba.
    Dar ca relaxare iti pot recomanda eu o carte,asta daca nu ai citit-o inainte. Se numeste Maestru si Margareta si nu voi fii singurul care ti-o va recomanda sunt sigur. Este scrisa de Bulcakov.
    Pentru o si mai mare relaxare Ilf si Petrov au scris: Cele 12 scaune si Vitelul de aur. Ai simtul umorului tipic ptr aceste 2 carti.
    Aceasta este parerea mea.:)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  2. Roxanaon 28 Jul 2009 at 09:33 2

    M a trezesc in aceeasi situatie. Nu am suportat si nici inteles/savurat autorii clasici. Am citit tot timpul..in ultima vreme mai putin ce-i drept, dar nu m-am putut apropia de Dostoievski, Balzac si inca cativa care m-au plictisit de moarte. Iar “Cetateanul Caine”si “Casablanca” mi s-au parut niste tampenii desi imi plac grozav filmele vechi.Acum… shut me, dar faza cu clasicii astia este ca uitam ca ei au reprezentat evolutie intr-o anumita perioada cand nu se scria sau facea ceva mai bun, si chiar daca raman clasici prin “brand” sunt depasiti in ziua de azi mai ales prin stilul sforaitor. Posibil sa gresesc.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  3. Petruon 28 Jul 2009 at 09:36 3

    am uitat sa mentionez in articol ca nu l-am scris la adresa lui Florin D ci la adresa acelora care doresc sa ii incadreze pe ceilalti intre anumite limite. Florin a reprezentat scanteia articolului.

  4. magdaon 28 Jul 2009 at 09:43 4

    stii? eu am citit foarte multe carti de foarte multi autori,chiar daca mi-au placut sau nu . dar asa erau vremurile, eram obligata prin profilul pe care l-am absolvit. nu-mi pare rau. acum le percep altfel decit atunci. poate virsta….. dar am descoperit si iesirea din matrix eckhart tolle, http://www.ram-romania.ro, ultima carte citita daca e sau nu “culta” e iertarea, cea mai mare putere vindecatoare de gerald g. jampolsky. iar filmele, le privesc din lipsa de ocupatie dar mi-a placut printre altele calauza lui tarcovschi. sint o ciudata? sau ghepardul de giuseppe tomasi di lampedusa , cu o distributie de exceptie. sau din teatru, cum s-a facut de a ramas catinca fata batrina, sau piesele lui gogol. si cite ar mai fi de scris……..si cite de citit, vizionat, studiat, si care cred ne influenteaza viata de zi cu zi.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  5. Hexeon 28 Jul 2009 at 09:49 5

    …Petru,,,,tu si citiva altii,,si eu bineinteles :) cu sigurantza nu facem parte din ‘turma’, care are un procentaj muuuuuult marit fatza de noi astia ‘ciudatii, OMG! Ador sa fiu ‘ciudata’ ;)) nu ma vad oitza! :))))

    Hexe

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  6. Simona F.on 28 Jul 2009 at 09:55 6

    Cine citeste aceste opere, sa ridice mana! :D
    “Nu cred” ca sunt multi … probabil unii de pe la Litere si inca unii altii pe ici pe colo, care le gasesc “fascinante”. Probabil, se regasesc mai mult in povestile din acele vremuri, sau ei stiu mai bine. Gusturile fata de stilul literar nu se discuta “agresiv”, nu se comenteaza, se fac doar aprecieri constructive, evolutive :) de fiecare parte. “Eu” nu ma regasesc in acest gen de lectura. Nu ma consider inculta pentru asta. Citesc ce imi face inima sa vibreze la unison cu povestea respectiva.
    Bafta la toata lumea sa gaseasca si sa citeasca ceea ce ii place cel mai mult! si MIE :D

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  7. Adrian Grigoreon 28 Jul 2009 at 10:09 7

    Mai,eu va spun sincer ca ultima carte citita a fost “Codul lui Da Vinci”,iar cartea asta am citit-o deoarece ma atrage fictiunea si teoria conspiratiei. In copilarie citeam Verne si Minulescu.
    De atunci insa nu am mai deschis o carte,nu am inclinatie artistica,am google pentru informare…sunt o fire practica si nu consider ca voi descoperi vreo revelatie din clasici.dar ma astept la surprize de la literatura moderna. Poate cand voi considera cititul ca o forma de relaxare (pe la batranete) voi vorbi din alta perspectiva. Multi or sa imi sara in cap probabil,dar nu vreau sa fiu ipocrit. Prefer sa fiu “incult” decat “cult” (asta pentru cine intelege). Sa fiti iubiti!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  8. kaymeeon 28 Jul 2009 at 10:15 8

    Daca ar fi sa subscriu la continutul acestui articol, as avea doar un mic “amendament”: unde este MITOCANIA?
    Mai degraba i-as zice “diletantul de biblioteca”.
    Dar nu sunt 100% de acord cu indentificarea facuta de Petru, asa ca… sper sa am timp pentru a reveni cu explicatii. Interesant subiect.

    Petru,
    Florin nu te „apostrofa”. De ce distorsionezi? Spunea doar ca el nu ar citi astfel de carti – gen cele recomandate de tine – considerandu-le „ciudate”. In mod straniu, s-a folosit de referirea lui CTP la Dostoievski, pentru a-ti adresa invitatia de a comenta si lucrari ale clasicilor consacrati. Straniu, deoarece imediat dupa… s-a auto-exclus din cercul potentialilor debateri, justificand ca el nu are de gand sa citeasca NICI astfel de carti.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  9. kaymeeon 28 Jul 2009 at 10:27 9

    Adaug la recomandarea facuta deja de cezar pt. “maestrul si margareta” de Bulgakov, si recomandarea mea: este o carte DEMENTIALA (si la propriu si la figurat) !

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  10. ocu mirceaon 28 Jul 2009 at 13:35 10

    Pentru unii oameni care-si dau cu parerea pe aici; cuvantul “parvenism” nu prea exista, ar trebui spus parvenitism, ca sa nu mai zic ca “sa sti” ar fi trebuit scris “sa stii”!!…daca tot facem commenturi inteligente legate de citit/ literatura am putea incerca sa scriem pe romaneste…iar tu Petrule, nu esti deloc “ciudat” numai pentru ca citesti o anumita literatura in momentul asta, e doar o etapa…nu exclude insa valorile “consacrate”….n-or fi tampiti toti cei care le-au citit….

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  11. Petruon 28 Jul 2009 at 13:40 11

    mircea, nu exclud nimic. am si scris in articol ca nu l-am citit pe dostoievski si ca nu-l voi citi atat timp cat nu simt o chemare spre el. de aici e destul de clar ca nu-l exclud ci doar il aman pana voi simti ca e momentul potrivit.

  12. Ubion 28 Jul 2009 at 17:34 12

    Deci http://en.wikipedia.org/wiki/Mikhail_Bulgakov
    Adica … Bulcakov nu o sa-l gasesti nicaieri, cel putin cu titlul acela :P

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  13. Ubion 28 Jul 2009 at 17:37 13

    Eu sunt incultul perfect daca e vb de literatura “culta”. Eu sunt S.F.-ist convins. Nimic altceva nu ma face mai fericit sau nu-mi pune creierii pe bigudiuri. Mi se par nesarate. Cu exceptii notabile, ce e drept.

    Dupa mine literatura inseamna Asimov… Dar nu inaintea lui Herbert… si niciodata dupa… (completati punctele singuri; sunt o gramada cu adevarat remarcabili). Biblia mea este seria Dunelor. Citita de ceva mai multe ori decat jumatatea varstei mele (la americani ar fi majoratul la numarul asta).

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  14. Florin Don 28 Jul 2009 at 17:42 14

    E clar, eu sunt mitocanul de biblioteca :P
    Reiau ideea din comentariul care ti-a starnit acest articol: Petru, tu prezinti carti ciudate (pentru mine), pe care nu ma vad citindu-le, in cel mai rau caz rasfoindu-le, si iti ceream sa prezinti parerea ta, nu doar sa faci o prezentare generala; astfel incat sa faci un sceptic banal ca mine sa fie interesat de astfel de carti.
    Nu iti reprosam tie ca nu ai citit Dostoievski (“marea literatura”), ci mie.
    Nu consider articolul un afront personal si ma bucur ca am starnit o discutie.
    In alta ordine de idei, recunosc ca nu mai am apetit pentru lectura in ultima vreme desi stiu ca n-am citit decat o infima particica din marea literatura, probabil de asta nu ma vad citind carti ca cea cu reptilianul.
    Pentru cei interesati, comentariul meu e la articolul “Viata pe Pamant… Incotro?” de pe blogul lui Petru.
    Ciao si ne vedem la urmatoarea discutie!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  15. Petruon 28 Jul 2009 at 17:46 15

    Florin, am uitat sa scriu in articol ca nu iti reprosez tie ceva, ci ai starnit in mine o minirevolta pe care am adormit-o de ceva vreme si am simtit nevoia sa pun “pe hartie”.

    nu am nimic cu tine. serios vorbesc. sper ca un te-ai simtit jignit, caci nu la tine m-am referit cu MITOCANUL DE BIBLIOTECA ci la societate in general.

  16. Petruon 28 Jul 2009 at 17:47 16

    imi tin parerea despre carti in mare parte doar pentru mine. nu as vrea sa influentez pe cineva. simti cartea, daca e sa-ti transmita un adevar sau o fictiune.

  17. Florin Don 28 Jul 2009 at 18:10 17

    O simti daca o citesti, dar cand o recomanzi unui prieten, mai infloresti si tu acolo un pic ca sa-i starnesti interesul :P
    Cand citeam mai des, obisnuiam sa sar peste ultimele 2-3-10 pagini dintr-o carte deoarece nu ma interesa atat de mult finalul, mi-l imaginam eu, fie real, fie aiurea, deh…
    Acum ma chinui de vreo luna cu o carte imprumutata de la cineva, citesc 10 pagini pe saptamana. In fine, oi avea eu lene de vara, imi revin mai spre toamna.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  18. giapapadiaon 28 Jul 2009 at 19:27 18

    eram si eu mai in adolescenta pornita pe literatura clasica. apoi am hotarat sa o tot citesc si sa o citesc pana sa ma decid ca literatura clasica nu are deloc lumina banala pe care o arunca comentariile neinspirate din scoala asupra lor. de aceea sunt mai atenta la critica literara decat la carti, fiindca de citit, ca sa iti formezi pareri si sa cataloghezi in stanga si in dreapta, trebuie sa citesti de toate.

    cat despre Dostoievski, nu poti sa ai o “chemare” pana nu citesti :)) chemarea nu va pica din cer. trebuie doar o deschidere, o anume atitudine. intre noi fie vorba, nu stiu daca cei care au comentat au citit ceva pana la capat de Dostoievski, fiindca mi se pare cu adevarat imposibil sa nu iti placa sau macar sa nu observi complexitatea tematica infinit mai mare fata de multi alti scriitori. Dostoievski a fost un geniu, dar ma rog, cum bine se spunem gusturile nu se discuta.
    Ca sa inchei- si imi cer scuze ca am scris asa de mult- trebuie sa ai in vedere doua lucruri. Clasicii sunt ceva de exceptie prin insasi calitatatea asta de clasici- doar un scriitor care reuseste sa aduca un pic de valoare universala, forma, spirit, reuseste sa isi depaseasca timpurile. Cat despre contemporani, merita si ei aceeasi deschidere, nu stii cand vor deveni clasici si mi se pare extraordinar sa ii cunosti cand inca respira undeva in apropiere. Pe scurt, nu-ti forma prejudecati fata de orice pana nu stii despre ce e vorba. Nu fi arogant fata de nimic fara argumente.

    Lectura placuta! ;)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  19. Petruon 28 Jul 2009 at 19:30 19

    de acord cu tine giapapadia, dar atat timp cat ma simt atat de flamand de literatura esoterica (o pot numi astfel?), nu ma prea pot gandi momentan la Dostoievski. Va veni si vremea lui. L-am pus pe lista “Amanate” deocamdata.

  20. giapapadiaon 28 Jul 2009 at 19:48 20

    doua corecturi: “asupra ei” si “bine se spune”. n-am apucat sa editez.

    corect, cand spun sa ai o anume deschidere nu iti promit ca neaparat o sa iti placa orice. oricine se ataseaza de unele carti, scriitori, personaje mai repede decat de altele prin identificare. spun doar sa nu ai idei preconcepute, inainte de a sti despre ce e vorba. asta e foarte important si te va distinge imediat de altii care vor sta pe loc fara sa evolueze si vor lovi cu critici fara fond.

    citeste ce iti place, dar si ce trebuie. si bineinteles, gestioneaza asta dupa cum ai tu chef. in final si ceea ce iti place va avea un cuvant enorm, dar macar vei intelege mai bine de ce iti place ceea ce iti place.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  21. Petruon 28 Jul 2009 at 19:54 21

    imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar nu exista CITESTE CE TREBUIE. asa ceva nu poate fi impus decat de altii care au alte opinii, si asa ne intoarcem la articolul de mai sus.

  22. magdaon 28 Jul 2009 at 20:09 22

    de fapt , atita timp cit umbli liber, poti la fel de bine sa gindesti liber, sa te manifesti liber, sa alegi liber si in principiu asta e cel mai important. nu esti sclavul unor opinii, pareri,sau orice altceva. nu numai ca umbli liber dar , e un lucru fantastic ca esti cu adevarat liber si independent!felicitari!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  23. ovidiugabrielon 28 Jul 2009 at 22:56 23

    Petrule, e bine inca. Mai rau e cand esti catalogat altfel pentru ca nu vrei sa te incadrezi in tipare. E foarte bine ca avem oameni care pot sa vada lucrurile si fara ochelarii de cal.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  24. ROXanaon 29 Jul 2009 at 00:39 24

    Harry Potter FTW! :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  25. cezaron 29 Jul 2009 at 03:54 25

    @ Ovidiugabriel. De cand Dostoievski este un tipar?
    Care tipar..?
    Efortul in a cataloga un tipar iti apartine personal. In nici un caz nu este unanim acceptabil pentru toti. Prin eliminare nu ai treaba cu Dostoievski. Este foarte simplu.
    Nu este de ajuns doar sa auzi de el. Este valabil pentru toti.
    Fa un eseu dupa rusi si poate te pot accepta ca pe un cunoscator.
    Fiecare citeste ce POATE.
    Plus ca Dostoievski nu scris pentru toata lumea.
    Nu-l citesti, nu-ti dai cu parerea. Nu de alta..dar nu ai depre ce.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  26. ocu mirceaon 29 Jul 2009 at 09:55 26

    Petrule, daca tot esti interesat de o “anumita zona” incearca si Mircea Eliade…you might be surpdised…..

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  27. Petruon 29 Jul 2009 at 10:08 27

    place Eliade foarte mult. i-am rasfoit cateva carti dar inca nu am stat pe ele foarte mult. am cateva in biblioteca ce ma asteapta. in curand poposesc si prin paginile lor.

  28. kaymeeon 29 Jul 2009 at 13:09 28

    Ne-am OBISNUIT de ceva vreme cu sintagma “cartile – hrana spirituala”.
    Iertati-mi persiflarea, dar cand vad exprimari de genul “nu am simtit / nu simt chemare pentru anume carte”, ma pufneste un ras amar, si ma gandesc ironic ca daca acea carte ar fi fost intr-adevar “de mancare”, n-ar mai fi fost atat de multi cei care ar fi refuzat pur si simplu macar sa o guste – sa vada ei insisi cum e.
    Sa nu-mi spuneti ca ati refuzat sa va puneti zahar in cafea, doar pentru ca prea multi fac asta, sau doar pentru ca vi s-a parut ciudata culoarea. Pun pariu ca, macar o data ati incercat aroma, si abia apoi v-ati decis daca va este sau nu pe plac.
    Desigur, sunt multi cei care acorda mai multe drepturi papilelor gustative, decat neuronilor. Unii o fac deliberat. Altii insa… in goana lor cat mai departe de ceea ce li se pare rigid, nu observa cat de aproape sunt de a cadea in plasa propriilor limitari. Pentru ca nimeni nu le poate da ceea ce singuri isi refuza.
    Poate nu simti nimica rau, dar tot e bine sa renunti la ceea ce a devenit OBISNUINTA, tinand loc de dorinta.

    P.S.
    Pentru cei care persista in ignoranta (si / sau aroganta), recomand recitirea celor doua comentarii facute de giapapadia, mai sus.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  29. ocu mirceaon 29 Jul 2009 at 13:13 29

    kaymee: cuvintele’mi sant sarace…ai exprimat perfect ce aveam si eu de zis…multumesc

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  30. Ubion 29 Jul 2009 at 14:25 30

    Pe de alta parte… exista – si eu o simt din plin – o anumita gradare a ingurgitarii informatiei. Poate ca la 6 ani citesti deja, dar in mod inevitabil nu o sa intelegi Eliade (de ex.). Nu ai experienta necesara. Mergi mai departe in viata si ti se deschid tot felul de “pofte” intelectuale. Progresiv. Si nu toti evolueaza identic. Sau pe aceleasi carari. Luand in consideratie aceste date (sunt tehnic in exprimare, dar doresc sa ma fac inteles) nu poti sa ceri unui om sa-si “faca chef” de Dostoievski atunci cand el nu “are chemare”. O sa-i vina lui timpul. Sau nu. Depinde doar de calea pe care o apuca.

    Cum suntem deosebiti nu putem simti la fel viata in toate momentele ei. Si sunt o gramada. La fel si evolutia “spirituala” – desi mai curand e vb de cea intelectuala – are dezvoltari si declansatori diferiti de la individ la individ…

    De ce e musai sa fiu “incuiat” pentru a nu dorii (acum) sa citesc un autor anume (dintr-o literatura ce mie nu-mi spune nimic)? Rezonez diferit de tine la stimuli asemanatori, dar nu identici. Cine spune ca “evit” acea literatura din “obisnuinta”? Poate e doar incompatibilitate intelectuala… Momentan!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  31. ocu mirceaon 29 Jul 2009 at 14:36 31

    Ubi: si tu ai mare dreptate in ce zici, total de acord. Problema mea – si nu e legata de Petru – e tonul pe care se zic ineptii de genul: ce-mi trebuie mie, la ce bun, las’ca am scoala vietii, las’ca citesc eu pe net si tot asa… genul asta de suficienta/ autosuficienta probabil ca a incercat si Kaymee sa-l scoata in evidenta…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  32. Simona F.on 29 Jul 2009 at 14:44 32

    Pot sa spun ca principalul scop in citirea unei anume “carti”, e satisfacerea unor interese de moment, fie ele de ordin interior, fie de ordin exterior noua…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  33. ovidiugabrielon 29 Jul 2009 at 15:23 33

    @cezar: Daca tu crezi ca atunci cand am vorbit despre tipare m-am gandit la Dostoievski e clar ca nu ai inteles nimic.

    Cand am spus “tipar” m-am referit strict la urmatoarele cuvinte ale lui Petru: “Daca nu am savurat unii autori cu traditie in bibliotecile asa zisilor culti ai tarii, sunt incult?”

    Imi pare rau sa te dezamagesc, dar am citit Dostoievski si mi-a placut. Chiar e genul meu.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  34. Florin Don 29 Jul 2009 at 15:31 34

    Apropo de Eliade, am citit o buna parte din literatura lui fantastica si imi place mai mult decat literatura realista sau autobiografica.
    Doar ca motivul pentru care imi place e ca eu gasesc explicatii psihologice si/sau reale in acele nuvele. Mie imi place fantezia ca expresie a unui vis, a unor dorinte, ca alegorie a unor fapte ce nu puteau fi povestite precum in realitate (cum e cea al carei titlu iimi scapa si in care dispareau niste camioane cu oameni la frontiera).

    In alta ordine de idei, stiti filmul “O minte sclipitoare”, nu?… Unii pot intelege ca e un film cu spioni (:P), iar altii ca spionii sunt doar in mintea lui John Nash.

    P.S. Mie mi-e drag cand vad la inceputul unui film sau al unui roman “inspirat din fapte reale”.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  35. giapapadiaon 29 Jul 2009 at 16:51 35

    Petru, intr-o oarecare masura tin si eu sa te contrazic. exista un minim de “ce trebuie” care iti formeaza cultura generala. bineinteles, nu vei putea citi tot, insa arta se naste din arta si aproape orice lucrare bine scrisa pe care o iei la intamplare va contine trimiteri la alte texte. e adevarat ca fiecare e si autonoma in felul ei, asa si trebuie, dar e ca si cand te uiti la benzi desenate pt oameni mari: razi oricum, da parca razi mai bine cand stii ce sugereaza.

    in plus, raman la ideea ca daca vei citi doar ceea ce crezi ca iti place (dupa titlu, review) vei ramane izolat de alte lucruri care s-ar putea sa iti placa.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  36. Petruon 29 Jul 2009 at 16:54 36

    citesti ce-ti place si incerci “noul” care “iti face cu ochiul”. in opinia mea nu exista “trebuie”. “trebuie” doar te impinge intr-un sir indian ai carui indivizii sunt identici.

  37. giapapadiaon 29 Jul 2009 at 17:02 37

    si aici tin sa te contrazic, adica ma face sa zambesc :). niciodata doi oameni care vor citi aceeasi carte nu o vor percepe EXACT la fel. decat daca invata comentariile alea scolaresti pe de rost :))

    prin urmare cred ca este un fals pericol.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  38. Petruon 29 Jul 2009 at 17:05 38

    sunt de parere ca citesti o carte atat timp cat “asa ti-a fost scris”. am pus ghilimele caci nu ma refer neaparat la sensul propriu, dar ca eu cred foarte mult in sincronicitate. nimic nu este intamplator, de aici si cititul anumitor carti.

    lasati cartile sa vina la mine, nu ma trimiteti spre ele! ;))

  39. ocu mirceaon 29 Jul 2009 at 17:10 39

    Hehe, cat timp pierdem Petrule cu “incapatzanarile” de genu’ asta…n-am timp sa caut acum sa-ti dau un link catre articolul unuia care s-a dus la plezneala la un concert Cure…si a plans de nervi ca nu si-a ascultat amicii care-i spuneau mai e misto trupa…explica omu’ ca era foarte rebel si cauta numai si numai chestii underground ca acu’ sa aiba revelatia ca oamenii aia dupa scena chiar meritau ascultati…in fine…dai inainte :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  40. Petruon 29 Jul 2009 at 17:22 40

    mircea, tu tot nu ai inteles ca nu exclud nimic ci ca sunt chiar deschis sa incerc in general cam orice, inclusiv carti de care nu m-am impiedicat pana acum. daca e sa ajunga in viata mea vreun autor, il voi primi cu paine si sare langa veioza de langa pat si nu-l voi refuza.

  41. Ubion 29 Jul 2009 at 17:40 41

    Era sa incep sa recomand o carte… Dar nu asta e sbiectul.

    @ Mircea – era o replica data lui Kaymee: Nu toti cei ce nu doresc sa citeasca “clasici” sunt manati de ineptie. Sau incapatanare. Sau rebeliune gratuita. Au, pur si simplu, alte inclinatii. De la mama lor. Si nu sunt mai putin culti sau necititi. Nici autosuficienti. Au pur si simplu alte “talente”. S-au format dupa tipare diferite. (exista tipare, tipologii… sertare si sertarase – asa consider)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  42. ocu mirceaon 29 Jul 2009 at 17:47 42

    @Ubi: pai “replica” ta nu facea decat sa completeze ce-a scris Kaymee, din punctul meu de vedere… cu nuante, normal – nu-mi plac generalizarile… s- a tot pomenit mai sus de genul de poveste: daca citesc chestia nu stiu care voi fi confundat cu “multimea” ceea ce aiurea si nedrept..oricum ma bucura ca subiectu’ a declansat discutii…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  43. Florin Don 29 Jul 2009 at 21:48 43

    Of, si exista atata literatura, lumea asta se misca atat de repede si n-avem timp prea mult sa ne bucuram de toate lucrurile frumoase.
    Asa imi inchipui viata de dincolo :P : o sala de lectura care pentru unii e iad, iar pentru altii e rai :)) Asa imi inchipui, dar probabil ca Parazitii sunt mai aproape de adevar – “Nu colectez maculatura pentru o alta viata la fel de nesigura”…
    Buna seara!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  44. Cirstea Mihaion 29 Jul 2009 at 23:37 44

    Sa nu ne mai batem in piept cu pumnul pentru ce citim! Ca oricum nimic nu e mai presus decat ceea ce intelegem din ce citim. Si in plus cu asta se lauda si cei ce aduna carti “de colectie” (ex. cele verzi) de la un… anume …ziar si or sa se laude si la nepoti lor cu ceea ce au citit ei, dar nu or sa spuna niciodata ca acestea au zacut ca si bibelouri in biblioteca…
    Omul citeste ce simte ca il atrage si il inspira cel mai mult… asa face un om liber… si daca recomanda ceva nu inseamna ca baga pe gat altcuiva, vorbeste pentru cei ce inteleg si pentru cei cu care se aseamana in… cautare…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  45. kaymeeon 30 Jul 2009 at 14:22 45

    Ubi,
    Nu am ascuns in textul meu nici un nestemat. Asa ca, nu-mi mai cerne cuvintele ca sa numeri bolovanii. Cerne doar daca ai de gand sa te bucuri de nisipul fin.
    Epitetele cu care ti-ai inzorzonat comentariul anterior, nu-mi apartin!
    Mesajul meu era o pledoarie pentru “deschidere”, adresata AMBELOR tabere!
    Si nu degeaba P.S.-ul meu facea trimitere la doua post-uri semnate “giapapadia”. Dar tu probabil nu te-ai mai sinchisit sa le recitesti. Iti adresez inca o data invitatia de a face acest gest.
    Sa-mi spui daca ai nevoie de “traducere” :D

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

Trackback

Comentariul tau nu va fi publicat, daca:

  • nu are legatura cu subiectul articolului;
  • este irelevant (“foarte misto!”, “bun!” etc.);
  • folosesti cuvinte vulgare;
  • ataci persoana, nu ideea;
  • nick-ul tau reprezinta denumirea unui site sau blog;
  • adresa de mail este fictiva.


*moderarea poate fi activata, ceea ce ar intarzia publicarea
**Informatiile prezente in comentarii le apartin autorilor acestora, nicidecum Umblu Liber

Switch to our mobile site