Sunt un exemplu? | Umblu liber

Jan 07 2010

Profile Image of Petru

Sunt un exemplu?

Scris la 14:00 | Categoria: Gânduri

Print Friendly

Determination_Runner S-ar putea sa fiu. Unii ma considera negativ, altii, cativa, unul pozitiv pentru faptul ca mi se rupe. Mi s-a zis ca alunec pe o panta cu o astfel de atitudine, ca e orgoliul la cote alarmante, dar stii ceva? Eu sunt mult mai linistit cand nu-mi pasa atat de mult de ceilalti. A nu se intelege ca parintii ori iubita imi sunt indiferenti, dar dorintele lor trec pe plan secund, daca interfereaza cu ceea ce eu imi doresc foarte mult si daca eu consider ca mi se aseaza in fata din motive ce tin de propriul lor egoism.

In 2010 mi s-a spus ca sunt un exemplu. Faptul ca ma doare acolo unde Soarele nu rasare este o calitate, in opinia “adeptilor” acestui cult al nepasarii. Sa faci ceva pentru ca altcineva sa se simta bine, in ciuda disconfortului tau, nu reprezinta o solutie pentru ca starea ta negativa va fi evidenta, iar daca cel pentru care faci ceea ce faci nu sesizeaza, inseama ca lui i se rupe si asa tot tu pierzi.

Daca-ti doresti ceva foarte mult, intinde mana si ia. Treci peste cei care ti se pun de-a curmezisul si atinge-ti visul fara pic de regret. TU esti cel mai important pentru tine. Nu degeaba cei care sufera de sindromul “Iisus”, oricand dispusi sa ajute pe toata lumea indiferent de situatie, sufera.

“Calitatea” aceasta a mea este vazuta de unii ca fiind un mare defect, defect care ma tine intr-o stare Zen si la care tot mai multi aspira. Important e ce simti tu ca e, nu ce iti zic altii.

Aud 44 voci

Comentarii Facebook

Aud 44 voci - “Sunt un exemplu?”

  1. Marianon 07 Jan 2010 at 16:37 1

    Vrei nu vrei … esti un exemplu. Intrebarea este daca exemplul care esti creeaza o lume in care ti-ar place sa traiesti.
    Fii atent ce intrebare mi-a trecut prin minte in timpul unui pipe si a unui pahar de vin rosu: Daca eu as fi femeie si m-as intalni pe mine… as vrea sa am o relatie cu mine? Dar o relatie de prietenie cu mine as vrea? …
    Am ramas surprins de pro si contra si mai mult decat atat…. de cat de bine ma justificam pentru amandoua. Concluzia pt amandoua este … NU!
    Deci nu sunt exemplul pe care vreau sa-l vad in lume si probabil ca nici cu dragostea de mine nu stau inca prea bine.
    Macar stiu unde sunt si unde vreau sa ajung! ;)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  2. Mjöllniron 07 Jan 2010 at 16:56 2

    Regret, dar tocmai ai explicat cum se calcă pe cadavre pentru propriul scop. Indiferent de cine este persoana din faţa ta. Foarte frumos, dar eu consider că tocmai faptul că m-am spălat de treaba asta a făcut să am alături de mine un om cu adevărat splendid.
    Nu. Nu mai pot ucide doar ca să zâmbesc eu.
    Dar felicitări pentru că o poţi face. Din fericire pentru tine, mă bucur enorm că nu vei avea vreodată forţa de a folosi calitatea asta la cotele ei maxime :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  3. Robert Popeon 07 Jan 2010 at 16:58 3

    @Marian, inainte sa postezi, chiar vroiam sa il intreb pe Petru daca chiar simte(nu ce crede) ceea ce a spus. Asa ca, oarecum il intreb prin comentariul asta, indirect. Desi nu trebuie sa imi raspunda mie. Si chiar te rog Petru, sa nu imi raspunzi mie in nici un fel. Daca ai ceva de raspuns, ai pentru tine. E parerea mea. Tu oricum poti face ce vrei.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  4. Petruon 07 Jan 2010 at 17:04 4

    Mjollnir, am spus foarte clar ca dorintele celor din jur cad pe plan secund daca interfereaza cu ale mele din motive ce tin de orgoliile lor. Cu alte cuvinte, ma doare undeva de orgoliile celor din jurul meu.

    Robert, ai acelasi raspuns.

  5. Mjöllniron 07 Jan 2010 at 17:12 5

    Felicitări, ai repetat ce am spus şi eu :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  6. Petruon 07 Jan 2010 at 17:13 6

    intelegi ce vrei. nu ma intereseaza, culmea! :))

  7. Mjöllniron 07 Jan 2010 at 17:23 7

    Ştiu asta, este una dintre dimensiunile a ceea ce spuneam ieri.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  8. Petruon 07 Jan 2010 at 17:24 8

    Unde cineva vede un defet, eu as putea vedea o calitate. Suntem cu totii subiectivi, chiar si adevarul.

  9. Mjöllniron 07 Jan 2010 at 17:32 9

    Eşti genial.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  10. Petruon 07 Jan 2010 at 17:35 10

    Multumesc.

  11. Hexeon 07 Jan 2010 at 19:29 11

    esti propriul tau exemplu!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  12. catalinaon 07 Jan 2010 at 20:03 12

    cum ai descris tu ideea : “Daca-ti doresti ceva foarte mult, intinde mana si ia. Treci peste cei care ti se pun de-a curmezisul si atinge-ti visul fara pic de regret.”, seamana cu joc de rugby! ai mingea in brate, in cazul nostru cand vorbim de viata ai multa vointa, si alergi cu mingea spre buturi trecand peste toti care ti se pun de-a curmezisul ca sa faci eseu. nu?? :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  13. Petruon 07 Jan 2010 at 20:05 13

    daca ai fi observat si contextul, catalina, ar fi fost complet tabloul.

    “… dorintele lor trec pe plan secund, daca interfereaza cu ceea ce eu imi doresc foarte mult si daca eu consider ca mi se aseaza in fata din motive ce tin de propriul lor egoism.”

  14. Brusc Vilison 07 Jan 2010 at 20:07 14

    Eu nu te cred. Poti sa ma iei la bataie ca io tot nu te cred miserupist. Contest cele spuse mai sus pentru ca am dovezi clare ca iti pasa de oameni. Daca tu ai impresia ca asta esti… mai baiatule, eu zic ca inca nu te cunosti indeajuns de bine…

    Sincer, cred cu tarie ca nu ai gasit cuvintele potrivite pentru ceea ce simti. Stiu exact despre ce vorbesti si nu se numeste “miserupism”. Faptul ca iti pasa de patratica ta de lume nu te face miserupist, te face constient de lucrurile cu adevarat importante. Daca traiesti cu impresia ca asa esti tu, un om izolat eu iti recomand sa-ti raspunzi cu sinceritate la urmatoarele intrebari: Socializezi frumos cu cei din jurul tau? “Te simti” atunci cand cineva cunoscut are un necaz?
    Te rog, nu ma fa sa adun toate articolele care le-ai scris pentru toti cititorii de pe blog ca sa ii ajuti sa isi deschida ochii… Inca mai lupti?… ia mai gandeste-te… Cred ca incepi sa te refugiezi in viata ta spirituala,iar asta nu poate fi decat un lucru extrem de frumos.

    Una e sa fii pion pe o tabla de sah. (atunci cand te implici si iti pasa de tot ce misca):
    Una e sa fii cel ce priveste tabla de sah de sus (aici te vad incadrat), si cu totul alta e sa nu joci sah deloc. (astia sunt miserupistii)

    Lumina!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  15. Petruon 07 Jan 2010 at 20:12 15

    Vilis, interesant punct de vedere. Ma voi analiza mai bine… Mi-ai ridicat niste semne de intrebare.

    Oricum, ideea articolului este “Nu-mi pasa de orgoliul celorlalti.”.

  16. Brusc Vilison 07 Jan 2010 at 20:16 16

    credeam ca tema este : unii ma considera exemplu ca sunt miserupist… :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  17. Petruon 07 Jan 2010 at 20:19 17

    acela ar fi un inteles secundar. 1.nu-mi pasa de orgoliul celorlalti si 2.am devenit astfel un exemplu pentru altii.

  18. Marianon 07 Jan 2010 at 20:27 18

    Petrule Petrule … :)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  19. hexuon 07 Jan 2010 at 21:38 19

    RAPUI cu astfel de (… ), o minte, doua , mai multe, deja extenuate de cei carora li se rupe , la fel ca si tie ! Esti o facatura de om, careia i-am observat de multa vreme atitudinea transpirata prin idei ! Esti plin de tine si crezi ca lumea va ajunge in punctul dementei colective, in care tu sa te bucuri ca nu te-ai inselat candva ! Adica azi ! Pacat de adminul care iti respecta LIBERTATEA DE A-TI ARUNCA INEPTIILE (I) SAU (A) MORALE in axonii unei tari intregi , partial inca tefere ! (si eu iubesc sa-mi fie bine, dar nu te-as vrea vreodata ca vecin ! ) – lasa postarea mea, te rog ! necesar si pe bune … !…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  20. Petruon 07 Jan 2010 at 21:43 20

    mama, cum zici ce gandesti fara sa te gandesti la neuronii lezati de ideile tale, cum apar cei care sa arunce cu pietre fara a argumenta. da, hexu. sa stii ca nici mie nu mi-ar placea sa te am ca vecin. cred ca te-as inunda de placere. :))

  21. Mjöllniron 07 Jan 2010 at 21:50 21

    Jesus…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  22. Petruon 07 Jan 2010 at 21:54 22

    Mjollnir, si eu sunt mirat de aversiunea unora cand nu joci dupa regulile lor.

  23. gemminion 07 Jan 2010 at 22:07 23

    Traiasca internetul! fara el, oare cati de multi ar fi stiut ca existam?!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  24. Mjöllniron 07 Jan 2010 at 22:08 24

    Nu. Joaca după regulile altora este un lucru. Acceptarea sau respingerea sunt alte două lucruri. Probleme psihice însă sunt cu totul altceva…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  25. Petruon 07 Jan 2010 at 22:08 25

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha! =))

  26. Marian yoooon 07 Jan 2010 at 22:40 26

    Petrule … Na ca m-ai prins iar desi am zis ca nu te mai citesc pentru ca eu cred ca esti scandalagiu. ( macar prietenii sa fie sinceri intre ei) :)
    Problema – CRED EU – ca nu este “aversiunea unora cand nu joci dupa regulile lor.”
    Cred ca problema este ca nu joci corect, fata de tine si nici fata de ceilalti de aici.
    Am mai vorbit aseara de importanta cuvintelor pe care le folosim in comunicarea ideilor si convingerilor proprii si vreau sa te intreb ceva. In cazul fetei care descoperise Inuaki si parinti s-au opus … crezi ca era orgoliul lor care a facut asta, sau dragostea materna/paterna si frica de a nu-si pierde copilul sunt cele ce au reactionat?
    Poate nu orgoliul lor este cel care se pune in calea ta, ci poate dorinta lor de a-ti fi bine, crezand ca vad lucurile mai clar. Crezi ca tie nu ti se intampla? … citeste fiecare articol si ceea ce ai avut de zis la comentariile oamenilor.
    Si pe langa faptul ca eu cred ca nu joci corect fata de tine si nici fata de ceilalti mai cred ca suferi de o inflamatie a sigiliului al 3-lea ;). Vezi in orice glosar cum anume se manifesta. Eu am recunoscut la mine acest sindrom si acum instalez un lift catre al 4-lea nivel. ;)
    Filosofii si numai filosofii. Adevarul nu este subiectiv. El este unul si acelasi pentru toti si poate ca doar calaltoria de a ajunge la adevar este subiectiva … stii?! Atunci cand mergi si mergi si mergi si crezi ai ajuns si vorbesti despre cum e … si pe urma iti dai seama ca ai mai mers ceva si pe urma iar povestesti despre cum e adevarul, si pe urma iar te trezesti ca fara sa iti dai seama ai mai mers putin … si poate atunic inveti in cele din urma lectia ca daca de fiecare data cand vorbesti inseamna ca inca nu stii.
    Imi spui tu mie … iti spui tu tie ca tu chiar faci ceea ce vrei sa faci fara sa tii cont de ceea ce zic ceilalti? Think again si be honest. Intr-o amagire crunta si intr-o violenta minciuna fata de noi putem face asta cu voce tare astfel incat sa parem mari si tari, insa nu este orgoliul care vrea, si totodata face, asta?
    Si eu sunt de acord ca nu trebuie sa facem lucruri doar pentru a le fi pe plac celorlalti, la fel cum daca un vampir vine sa ne suga singele – din oricare “ORICARE” parte a corpului ;), nu trebuie sa il lasam doar pt ca lui ii place.
    Eu vad orgoliul in felul urmator: “SUNT UN EXEMPLU!” – iti suna cunoscut?
    Lansezi o tema si astepti sa iasa scandal in care sa iti spui punctul de vedere si sa cauti sa iesi invingator (si nu ma intereseaza daca sunteti de acord cu mine, eu sunt si asta e de ajuns). Iar cand nu mai ai argumente fugi in propozitii cu un singur predicat de genul “fiecare crede ce vrea”, adevarul e subiectiv”, “fiecare cu calea lui”.
    Mai tii minte faza din Avatar, preluata din povestile cu Osho si nu numai? “Nu poti umple cana cuiva care are deja cana umpluta.”
    Este exact ca in Profetiile de la Celestine, profetia a 3-a parca, in care se evidentiaza ce se intampla intr-o discutie in contradictoriu si cum fiecare vrea si se hraneste cu energia celuilalt pana cand unul domina si suge energia celorlalti.
    Normal ca nu o sa fie lume de acord cu tine, ridici o minge la fileu si normal ca cineva o serveste inapoi sau o ridica mai sus pana vine altul sa o dea inapoi.
    “Atat timp cat strigi in gura mare ca ai facut ceva, de fapt nu ai facut acel lucru inca” – e profunda si de contemplat mult asupra ei.

    ….
    Eu inteleg ce ai vrut sa zici aici si cred ca si ceilalti au facut asta insa modul de exprimare nu a fost poate cel mai frumos. :) De parca exista frumos! Frumusetea este in ochii interlocutorului nu?!

    Si uite asa…. desi am zis ca nu mai citesc, daramite sa mai scriu pe site-ul tau, am investit peste 15 minute in acest comentariu care o sa genereze cateva …. si alte …. pe langa multe …. :)
    Te salut si il salut si pe The Big Guy din partea ta. Cred ca o sa zica … Spune-i sa vina odata, sa-si urmeze chemarea, si sa nu mai asculte de cine il trage inapoi ;)

    Cu drag

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  27. Petruon 07 Jan 2010 at 23:36 27

    Marian, dragul meu, citeste din nou titlul. Stai sa te ajut “Sunt un exemplu?” ??????????????? nu !!!!!!!!!!!!!! . ;)

  28. Petruon 07 Jan 2010 at 23:44 28

    Pana la urma, Marian, spui ca ai inteles mesajul meu si crezi ca si ceilalti l-au inteles. Atunci de ce mai conteaza cuvintele folosite? Le-am folosit eu adresandu-ma mie, nu tie personal sau altcuiva.

    Asadar, daca mesajul a fost inteles, de ce ne incurcam in cuvinte frumoasa sau urate?

  29. Robert Popeon 08 Jan 2010 at 03:05 29

    Marian yooo te inteleg perfect in tot ce ai spus.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  30. Lucianaon 08 Jan 2010 at 10:17 30

    hmmmm…. mie nu mi se pare deloc ca ai fi Zen….

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  31. openon 08 Jan 2010 at 11:02 31

    “Zenul este transmisia exactă a practicii zazen. Este practica posturii şi a respiraţiei corecte, cu corpul şi mintea unificate, abandonând astfel orice idee sau spirit de căutare ori de profit personal, detaşat de complicaţiile minţii egoiste.”(Wikipedia)
    Un practicant Zen nu “practica” bloguitul si comentariile de acesta frecventa si mai ales nu va spune in nici o situatie (!) “mi se rupe”…si nu vreau sa zic ca unui practicant Zen i s-ar “rupe” de ceva ci ca in genul acela de detasare esti in armonie (iubesti) tot ce e in jurul tau .
    Nu ai cum sa vorbesti de evolutie spirituala avand genul acesta de discurs…
    Plus ca daca ti s-ar “rupe” cu adevarat ai lasa comentariile astea libere pentru ca nu ti-ar pasa de ce zic altii chiar daca mai zic si cate o chestie care nu te pune in cea mai calda lumina…: D

    Dar este poate numai parerea mea…
    ..si foarte probabil ai sa stergi si acest comentariu…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  32. Petruon 08 Jan 2010 at 19:26 32

    Open, “a fi zen” este si o vorba care exprima detasarea folosita nu tocmai la sensul ei propriu, de a practica Zen.

    Nu mai lua totul mot-a-mot caci vei intelege gresit tot ce te inconjoara.

    Ah, si ti-am publicat comentariul…

  33. Petruon 08 Jan 2010 at 19:28 33

    Oricum, imi dau seama ca articolul acesta a deranjat foooaaaaarte multa lume, lucru care ma bucura nespus. Nimic nu se compara cu indignarea de pe fetele celor din jur atunci cand iesi din tiparul in care ei incearca sa te incadreze.

    Comentariile sunt moderate pentru ca exista un user mai batut in cap care-mi da de furca. Te asigur ca este singurul cenzurat. Am motiv intemeiat, dar care nu te priveste. Asadar comentariile sunt libere.

  34. alexandruon 08 Jan 2010 at 19:52 34

    de 3 zile-ncoace, întrebarea asta nu-mi mai dă pace… şi se pare că nici ţie. dacă îţi mai aminteşti, pe la articolele cu tentă maliţioasă împotriva unor feţe bisericeşti, te-am atenţionat asupra importanţei părerilor tale expuse pe blog.
    poziţia ta, expunerea de care te bucuri, facilitează preluarea idelor tale şi împărtăşirea lor de un număr, şi nu oarecare, de oameni. aşa că eşti un exemplu… important este să-ţi dozezi bine personalitatea pentru a nu deveni un exemplu prost. în ochii mei cel puţin.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  35. Petruon 08 Jan 2010 at 19:54 35

    consider ca suntem liberi sa fim noi. cum ne percep ceilalti reprezinta o problema ce nu tine de noi. nu vreau sa fiu un model. articolul acesta pune o intrebare. eu am fost foarte mirat cand aceste doua persoane mi-au spus ca ma considera astfel pentru ca uneori pur si simplu nu-mi pasa de parerile celorlalti si aleg sa fac ce-mi doresc.

  36. ANITAon 08 Jan 2010 at 20:10 36

    De acord cu tine,Petru.Am avut nevoie de o viata,sa inteleg cat de important este sa iti pese de ceea ce simti,nu ceea ce spun ceilalti.
    Viata este frumoasa si merita sa o traiesti cu toate simturile!:)

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  37. faneincurcalumeon 08 Jan 2010 at 22:02 37

    orgoliul este cel mai mare pacat al omenirii.De ce crezi ca oamenii care ajuta pe altii sufera?Nu e chiar asa.Alegerea de a ajuta pe cineva,iti apartine.Nu vrei,nu o faci.Ajuta pe cineva zambind,cu drag.Poti?

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  38. Creativeon 08 Jan 2010 at 22:39 38

    Stii ce titlu as da acestui articol , Petru ?
    “Suprematia idealului”

    Ai un ideal si decizi a-l urma caci idealul e cel care da sens lumii inconjuratoare in care te lupti inca de mic copil pentru a te identifica si incadra caci altfel ramai neincadrat si nu-ti poti explica fata de tine insuti ce rol ai in aceasta viata .

    Suna complicat sau chiar e complicat ?
    Poate fi simplu atunci cand tu vrei sa fie simplu .

    Si daca atitudinea “verde in fata” pe care o ai pe blog are ca menire protejarea cu orice pret a idealului doar pentru ca idealul acorda importanta lumii pe care o vezi ?

    Fara sa vrei , idealul este “autoritatea” care te dirijeaza spre o anume tinta mascata de dorinte neimplinite .
    Dorintele nerecunoscute inca fata de tine insuti se ascund in spatele idealului pe care vrei sa-l prioritizezi .

    Numai prioritizarea unei dorinte si idealizarea ei te poate face umil fata de suprem , fata de suprematia idealului .

    Ce legatura idealul cu raspunsul pe care il astepti ?

    Simplu , a fi exemplu pentru tine insuti e rezultatul idealizarii propriei tale fiinte .
    A fi exemplu pentru cititori e recunoasterea de catre ei a faptului ca esti un exemplu pentru tine insuti .

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  39. Petruon 09 Jan 2010 at 00:02 39

    Gandesti foarte complicat, Creative, dar comentariul tau este foarte interesant. Ma crezi ca nu am un raspuns? Stiu un singur lucru. Aici nu scriu ceea ce vor altii sa citeasca ci scriu ce-mi tuna mintea si pun pe ecran starile prin care trec de-a lungul timpului.

  40. Giaon 09 Jan 2010 at 00:04 40

    Decide-te, ti se rupe de orgoliul celorlalti sau de soarta lor (=”atitudinea Iisus”)? :)) Ca sunt doua lucruri tare diferite.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  41. Petruon 09 Jan 2010 at 00:08 41

    de orgoliile lor. unde am scris de soarta?

  42. Daraelon 09 Jan 2010 at 01:16 42

    Ai lovit cu paiul musuroiul de furnici… ia uite cum tropaie fiecare marunt din picioruse… hi hi hi.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  43. Larisaon 09 Jan 2010 at 01:28 43

    “Oricum, imi dau seama ca articolul acesta a deranjat foooaaaaarte multa lume, lucru care ma bucura nespus. Nimic nu se compara cu indignarea de pe fetele celor din jur atunci cand iesi din tiparul in care ei incearca sa te incadreze.”

    Si de ce te-ar bucura nespus? Chiar nu inteleg. N-ar fi mult mai matur si mai cu bun simt sa te lase rece? Sau, si mai bine, sa nu faci lucruri doar pt a starni indignare. Mi se pare cel putin pueril sa obtii satisfactie din asa ceva, highschool level.
    E blogul tau, scrii ce vrei, nu e treaba mea. Te citesc sau nu. Nu cred ca trebuie sa urmaresti ca prin postarile tale sa oferi satisfactie sau sa starnesti indignare. Asta daca nu cumva nu ai ce face. Dar cred ca ai. Nu am blog si nici nu-mi doresc dar daca as avea cred ca as adopta atitudinea de genul “cine nu e de acord, sa fie sanatos”. Ceea ce va dorim si dumneavoastra.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  44. Petruon 09 Jan 2010 at 01:30 44

    Larisa, am fost un pic ironic acolo, dar e adevarat zambetul ce-mi apare timid pe fata cand vad ca ceilalti se dau cu capul de pereti constientizand ca de fapt nu ma cunosc atat de bine. Nu scriu pentru a starni indignare.

Trackback

Comentariul tau nu va fi publicat, daca:

  • nu are legatura cu subiectul articolului;
  • este irelevant (“foarte misto!”, “bun!” etc.);
  • folosesti cuvinte vulgare;
  • ataci persoana, nu ideea;
  • nick-ul tau reprezinta denumirea unui site sau blog;
  • adresa de mail este fictiva.


*moderarea poate fi activata, ceea ce ar intarzia publicarea
**Informatiile prezente in comentarii le apartin autorilor acestora, nicidecum Umblu Liber

Switch to our mobile site