Cine sunt(eti)… | Umblu liber

Nov 29 2008

Profile Image of Petru

Cine sunt(eti)…

Scris la 19:52 | Categoria: Spiritual

Print Friendly

Cine suntem? Oameni ascunsi dupa masti pentru a fi acceptati, placuti de catre societate. O doamna seminarista, si astrolog pe deasupra, ar spune “sa fie validati” ori, “ei, oamenii, sunt miezul unei cepe inconjurate de multiple foi reprezentate de ego, de ceea ce vor altii sa vada”. Eu ma numesc Petru. Cred in Dumnezeu, dar nu cred in Biserica si cu atat mai putin in cea Ortodoxa… si Romana pe deasupra.

Sunt de parere ca exista ceva maret dincolo de noi la care avem acces direct, dar preotimea ne-a inoculat bine ideea ca suntem doar niste oi prapadite in nevoie disperata de pastori imbuibati cu banii pe care simtim ca trebuie sa-i dam. Suntem invatati ca El este perfectiunea, iubirea absoluta, dar in acelasi timp ne pedepseste, este razbunator si vanitos. Ni se spune sa nu ne inchinam la chip cioplit, dar o facem la icoane si pereti pictati. De frica Sa, oamenii isi fac la fiecare trecere prin fata unei biserici cruce mai mult din superstitie decat din credinta. Nu cred in Bibilie si nu o vad momentan ca mai mult decat o simpla carte, foarte interesanta de altfel. Motivul ar fi trecerea anilor, a erelor care si-au lasat amprenta asupra ei prin modificari efectuate de conducatorii bisericilor acelor vremuri pentru a adapta Biblia la mentalitatile de atunci. Manipularea este eficienta atunci cand stii carui public i se adreseaza.

Cred intr-o sursa universala de energie care ne-a creat pe noi toti si cred de asemenea ca tot ceea ce ne inconjoara este energie. Despre viata pe alte planete nici nu mai are rost sa discutam. Nu exista Iad si nici demoni pentru ca atat timp cat energia ne inconjoara, le putem include in categoria “energie negativa”, iar daca tu iti cobori “vibratia” foarte mult, rezonezi cu aceasta si te comporti ca atare. Reincarnarea exista, iar calatoriile mentale, denumite si “dedublari” sau decorporalizari, de asemenea.

Karma? Ar putea exista, daca tu crezi cu adevarat. Pentru neavizati: Karma este “biblioteca” universala a propriei existente care stocheaza ce faci ok si ce nu. Orice fapta buna va fi rasplatita, orice fapta rea este contabilizata, iar in viata urmatoare iti va fi bine au ba. Nu ma intrebati prea multe caci inca mai cercetez. Ce spune Legea Atractiei? Exista tot ce vrei tu sa existe, iar Karma se incadreaza in aceasta categorie. Crezi cu toata fiinta in ea, iar vietile iti vor fi guvernate de karma.

Putem face orice dorim pentru ca doar asa putem evolua. Cautati carti despre spiritualitate si fiti deschisi la “nou”, dar in acelasi timp fiti atenti la ce informatii alegeti. Nu va lasati limitati de dogmele religioase ci combinati-le (daca aveti incredere in ele) cu informatii din mai multe domenii. Numai asa sunteti mai aproape de a afla cine sunteti cu adevarat. Cu riscul de a fi catalogat drept un ciudat si de a va pierde din publicul ascultator dar si cititor de Umblu liber, va urez tot binele si dorinta de cunoastere.

Aud 18 voci

Aud 18 voci - “Cine sunt(eti)…”

  1. danaon 29 Nov 2008 at 19:59 1

    Foarte interesanta tema :) sa speram ca vor veni multe persoane cu pareri controversate. O sa revin si eu cu un scurt sumar despre credintele persoanale si, chiar si unele trimiteri, de ce nu…

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  2. Nicoon 29 Nov 2008 at 20:51 2

    Doamna seminarista zici? :))

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  3. Petruon 29 Nov 2008 at 20:52 3

    busted!

  4. Christinaon 30 Nov 2008 at 00:15 4

    Hmm,apropo de preoti. Azi (adica sambata) am avut praznic de 40 de zile pentru bunica mea. A venit preotul, dar nu insotit de dascal,asa cum se obisnuieste, ci cu fiul lui,care e tot preot. Asta micu’ habar n-avea pe ce lume traieste si pentru ce venise (era ceva cu “roaba ta” bla bla,si el incepuse cu “robul tau”,nu stiu daca intelegi exact la ce ma refer). Si bineinteles ca o trebuit sa scoatem bani din buzunar (adica ai mei) pentru 2 preoti. Adica niste multi bani care nu influenteaza cu nimic altceva decat greutatea buzunarelor preotilor.

    Si eu sunt la fel,cred in Dumnezeu,dar nu in Biserica.

    Next thing, karma. Sunt convinsa ca “fie roata si patrata,tot se-ntoarce ea odata”. De aia nu caut sa ma razbun eu, pentru ca o sa vina ea “razbunarea divina”. S-a aplicat in prea multe cazuri sa nu cred.

    Atata tot,ca deja m-am lungit. Si din partea mea, Petru, ciudat nu esti si ai castigat un si mai aspru cititor de “umblu liber” :P

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  5. Petruon 30 Nov 2008 at 07:29 5

    multumesc frumos copile din zid. :)) >:)

  6. carmenon 01 Dec 2008 at 10:02 6

    Biserica este in stransa legatura cu Dumnezeu indiferent de ceea ce fac preotii,caci atunci de ce adevaratii crestini de pe vremea comunismului se adunau pe ascuns sa se roage,pe atunci biserica era interzisa

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  7. Petruon 02 Dec 2008 at 11:04 7

    recomand filme aici:

    si carti aici: http://www.umbluliber.com/carti-recomandate/

  8. Lindaon 02 Dec 2008 at 10:59 8

    Buna Petru, interesanta tema ai ales. Aceeasi conceptie am adoptat-o de ceva vreme despre Biserica, pentru mine exinsta o “divinitate”, “energie”, “forta” sau cum vreti sa o denumiti care a creat aceasta lume, dar biblia sau biserica au suferit modificari pe parcursul timpului pentru manipularea omenirii asa cum suntem manipulati si de institutiile bancare sau razboaiele mondiale. In acest sens am urmarit un documentar ce m-a marcat, vi-l recomand se numeste ZAIGHEST. Legat de energie si fizica cuantica si influentele asupra vietii exista un documentar What the BLEEP Do We Know. Vizionare placuta

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  9. Irinaon 02 Dec 2008 at 13:34 9

    Sunt perfect de acord cu primele trei paragrafe, si cu ultimul…. :) La celelalte inca ma gandesc.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  10. Remuson 04 Dec 2008 at 21:08 10

    Ca sa fim rigurosi, filmul recomandat de Linda se numeste Zeitgeist, si e foarte , foarte misto.

    Cred in Dumnezeul descris de Petru. Dar spre deosebire de el, eu cred in Biserica ; din simplul motiv ca de fiecare data cand mi-e dat sa ii trec pragul , simt o caldura care ma cuprinde.

    Si sunt in totala rezonanta cu ideea de maniplare colectiva prin religie. A se vedea pentru inceput pogourile de batrani de pe la moaste.. dar stiti la ce ma refer

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  11. anonimpamanteanon 06 Dec 2008 at 12:50 11

    ufff… trebuie sa calculez?!!! :)

    “cine suntem?”

    La-nceput, in copilarie, suntem “copii-bureti”… absoarbem tot cu nesat, fara filtru. Si avem credinta naiva, ca cei din exterior nu ne influenteaza, nu ne amprenteaza.
    Ulterior, devenim “adolescenti-arici”, rebeli, nonconformisti, consumand intens viata, punem bazele unui sistem mental propriu, avand credinta naiva ca nu corespunde nici unuia deja existent. Descoperim “societatea” careia ii atribuim o valoare inferioara.
    Apoi, brusc, devenim “adulti-imagine”. Descoperim ca sistemul nostru e similar tuturor, ca avem mai multe obligatii, decat drepturi. E timpul cand ne cautam pe noi, in multitudinea de cai existente.
    Unii dintre noi, “adultii-imagine”, descopera ca imaginea nu concorda cu cerinta societatii si-atunci incepe procesul confectionarii unei masti.
    Masca care, mistic, semnifica cheia succesului.

    La sfarsit, ne transformam in “copii-uscati”.
    Moment in care descoperim ca totul se scurge cu viteza luminii, ca din tot ce am absorbit, mare lucru n-am folosit; ca adolescenti ajungand, n-am consumat fiorul tinereti in modul cel mai judicios, ca adulti fiind, confectionandu-ne masti, ne-a ajutat sa trecem prin viata falsi; ca NOI am fost constructorii propriei noastre vieti, fara sa fim constienti de acest lucru.

    Suntem ceea ce vrem sa fim!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  12. Petruon 06 Dec 2008 at 13:10 12

    CORECT!

  13. silviuon 12 Dec 2008 at 13:04 13

    salut anonimpamantean ! Ai facut o prezentare a etapelor vietii , jos palaria.Abia astept sa ne cunoastem.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  14. anonimpamanteanon 15 Dec 2008 at 11:04 14

    Multumesc Silviu.
    Daca Petru doreste iti poate da adresa de e-mail, sau daca vrei poti intra pe blogul meu.
    Numai bine, tuturor!

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  15. Petruon 15 Dec 2008 at 11:05 15

    toate adresele de mail scrise in formularul de comentarii sunt confidentiale. silviu, recomand blogul ei.

  16. Mihai Petreaon 05 Mar 2009 at 15:34 16

    Salutare Petru. Imi place cum gandesti, sunt exact si gandurile mele. Si eu simt si vreau sa cred ca exista Dumnezeu, dar nu vreau sa mi se impuna caile de a ajunge la El. Dispretuiesc ideea inoculata de fetele bisericesti prin care se spune ca doar prin ei putem ajunge la Dumnezeu. Daca chiar Dumnezeu ne-ar vrea tarandu-ne ca niste viermi prin biserici si pupand mainile sau hainele preotilor, m-as dezice de El, dar am serioase indoieli ca ar fi asa. Credinta se afla in sufletul meu, iar sentimentul de multumire si recunostinta fata de Dumnezeu, pe care il am, nu poate fi egalat de mersul la biserica sau stiu eu ce binecuvantare a vre-unui preot. Am incercat sa ma apropi de biserica si impreuna cu un cumnat am mers la manastirea Sambata. Acolo ne-am separat, si au intrat in vorba cu noi doi preoti. Cel care l-a abordat pe cumnatul meu, l-a intrebat cat de lunga o are…cum face sex cu prietena lui…multe altele pe care nu le enumar din respect pentru cititori. Cel care ma “intervieva” pe mine, a fost mai discret, si mi-a cerut doar numarul de telefon. Am facut greseala si i l-am dat, apoi deja din acea seara a, fost sunat si i-am ascultat consternat declaratiile de iubire la telefon. Nu i-am mai raspuns, si dupa cateva incercari, a renuntat. Acum stiu ca unii care sunt impietriti in credinta lor, nu or sa creada ceea ce am relatat aici, insa eu am tras concluziile necesare si refuz ca o institutie reprezentata de astfel de oameni sa fie intermediarii credintei mele fata de Dumnezeu. “Crede si nu cerceta” mi se pare cea mai mare minciuna rostita si cu impactul cel mai distructiv asupra omului, dintre toate minciunile care au fost spuse vreodata.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  17. Florinon 17 Jul 2009 at 21:09 17

    Salutare Petru.Intradevar e posibil tot ce ai spus Petru,adevarat,nu mai cred absolut deloc in preoti care tin slujbe dar sunt in contradictie cu ceea ce “sustin prin slujbe..sa nu iubesti argintii” ..pai ei dc o fac:)?..iar despre reincarnare…teoria mea e simpla..ADN-ul nostru nu a murit niciodata,(daca ar fi murit nu am fi existat…ue tu ceilalti..) informatia dupa care suntem creati..apoi scrie o arhiva…si este retransmisa prin reproducere…iar Karma este o imagine a evenimentelor inregistrate in ADN.., spirituala ,energetica…pornind de la mendeleev si de la faptul ca totul este atomi electroni..Energie..ce este asa greu de acceptat ca suntem Energie..iar ea exista sub n…forme?
    dc atunci cand visam..si suntem in coorpul energetic orice este posibil si ne intalnim cu toti?:) fiindca “nimic nu se pierde..totul se transforma”.spunea cineva., un ciudat la fel ca noi care gandea ” liber”

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

  18. sheenaon 10 Apr 2011 at 10:38 18

    Sunt de acord cu multe din ce ai scris, dar sa stii ca am cunoscut si preoti care cu adevarat reprezinta ceea ce trebuie sa reprezinte. Poate ca sunt putini, dar totusi exista. De aceea nu e bine sa generalizam. Am simtit si eu ca ma indepartez de biserica atunci cand vad in ea lucruri care nu sunt in conformitate cu ce simt eu sau cu ce inteleg eu. Dar nu ma grabesc sa ma indepartez de ea din aceasta cauza. Cred ca e mai bine sa lasam judecarea celorlalti in seama lui Dumnezeu si noi sa ne concentram pe a-l gasi pe EL, pe a ne apropia de El, urmand propria noastra cale. Cred ca Dumnezeu are pentru fiecare din noi un mod diferit de a interrelationa. Si fiecare din noi il percepem poate in mod diferit.

    Voteaza Thumb up Thumb down 0

Trackback

Comentariul tau nu va fi publicat, daca:

  • nu are legatura cu subiectul articolului;
  • este irelevant (“foarte misto!”, “bun!” etc.);
  • folosesti cuvinte vulgare;
  • ataci persoana, nu ideea;
  • nick-ul tau reprezinta denumirea unui site sau blog;
  • adresa de mail este fictiva.


*moderarea poate fi activata, ceea ce ar intarzia publicarea
**Informatiile prezente in comentarii le apartin autorilor acestora, nicidecum Umblu Liber