Elta, o secta? Oricum, de admirat | Umblu liber

Mar 08 2010

Profile Image of Petru
Petru

Elta, o secta? Oricum, de admirat

Scris la 22:38 | Categoria: Aiurea-n tramvai

Da, ma astept sa fiu bombardat cu opinii negative, unele poate chiar jignitoare, caci s-a mai intamplat in trecut cand am abordat asemenea subiecte, dar dupa ce am aflat de secta, sau ma rog, asa zisa secta, Elta, m-a incercat un sentiment de admiratie. Tot ce stiu sunt informatii din ziare, unde obiectivitatea si profesionalismul jurnalistilor sunt doar concepte invatate la eventuala scoala de Jurnalism, si demult uitate.

Sa luam ca exemplu cotidianul Evenimentul Zilei, din care am aflat despre comunitatea aceasta. Profesionalismul jurnalistului seamana in textul de aici mai mult cu o frustrare varsata pe niste necunoscuti doar pentru a se elibera pe sine de tensiuni. Am aflat din textul sau ca membrii sectei nu se prea spala, ca put, ca le cad dintii de la alimentatie, care este bazata exclusiv pe cruditati, carnea fiind exclusa, iar medicamentele doar un vis corporatist. Ce nu inteleg eu e de ce adeptii cultului resping consumul de apa. Recunosc, aici mi-a dat cu eroare, in schimb inteleg de ce resping sucurile. In loc de apa, se hidrateaza cu sucuri naturale, iar apa folosesc, din cate am inteles, numai la cafea, ea reprezentand, alaturi de tigara, viciu permis si la igiena personala. Tot din dieta specifica face parte si painea Elta, fabricata de ei.

Avem, asadar, o comunitate de oameni care traieste pe baza propriilor reguli, ignorand in cea mai mare parte societatea predominanta si, care, din aceasta cauza apar in ochii nostri ca fiind altfel. De ce sa-i blamam??? Meniul lor este compus din cruditati, este ovo-lacto-vegetarian, se hidrateaza cu sucuri naturale. Ca resping apa, e intr-adevar bizar, dar acestea sunt oranduirile lor. Oricat m-as spala cu apa, fara a folosi cosmetice si implicit fara a indeparta parul aflat in anumite zone (spuma de ras included), sigur la un efort cat de mic as elibera o mireasma discreta, iar daca e sa muncesc fizic discretia s-ar transforma in evidenta. Refuza ce nu este natural pe cat posibil si bine fac.

“Jurnalistul”, “obiectiv” de altfel, a prezentat gruparea aceasta ca fiind o secta, desi eu nu am priceput exact cum a ajuns la concluzia aceasta, si a facut-o intr-un mod senzational, pentru a ne arata ca exista si asemenea oameni, scapati de lovitura civilizatiei. Per total ii admir pentru faptul ca si-au creat propriul sistem. Pana si sexul este altfel, fara ejaculare. Explicatiile energetice impanzesc netul, asa ca documenteaza-te daca vrei sa afli mai multe.

In SUA exista o scoala foarte interesanta care te invata sa manipulezi realitatea fizica din jurul tau prin puterea gandului, la workshopul careia am fost si eu in Franta anul trecut, scoala privita in orasul unde-si are sediul, si pe care-l sustine din punct de vedere economic cu milioane de euro cheltuiti de catre studenti la magazinele si cazarile locale, drept o secta, desi nu are nici o legatura cu viziunile religioase.

[foto: Vlad Stanescu]

Aud 36 voci

Aud 36 voci - “Elta, o secta? Oricum, de admirat”

  1. Daraelon 08 Mar 2010 at 23:10 1

    Tra la la…. profit ca sunt primul comentator asa ca o sa reamintesc un citat celebru tuturor celor care vor sa lase un semn al trecerii lor pe aici:

    “Nu judeca ca sa nu fii judecat”….

  2. Juleson 08 Mar 2010 at 23:26 2

    Sunt total de accord cu Darael mai sus. Sunt curioasa totusi..care este credinta lor?

  3. aon 09 Mar 2010 at 00:04 3

    huo! sectarii! şi care e problema ta că sunt priviţi ca o sectă?
    ce cuvânt politically correct ai dori? pânâ una alta, atât timp cât nu sunt o confesiune scutită de impozite se numesc sectă şi or să facă borş. ba nu! pentru că nu consumă apă decât în cafea! really? reaaaaalllllly? probabil se gândesc că apa e murdară… şi că fructele alea care au apă în ele şi iese suc nu au murdărie pentru că au filtrat-o, ca şi ăia de mânâncă peşte că e mai sănătos… mai ales ăla oceanic (plin de toată poluarea care ajunge în apă în cele din urmă)
    fiţi normali!

  4. mirroron 09 Mar 2010 at 00:23 4

    @ a :
    adoptand aceeasi pozitie ca a ta te intreb : care e problema ta ca ei beau sau nu apa, ca se spala sau nu, ca mananca sau nu peşte si de care ? cu alte cuvinte de ce “huo” ??
    de unde stii ca tu faci parte dintre cei “normali” ?
    normal faţa de ce, faţa de cine ? cine stabileste “regulile” si de unde are privilegiul acesta..?

  5. Robert Popeon 09 Mar 2010 at 01:17 5

    bun articolul:) sectantule:d

  6. creativeon 09 Mar 2010 at 01:18 6

    Mda , buna asta cu normalul si cel din afara sa .
    Poate ne incurcam in contexte de etica .
    Inainte sa accedem unei grupari ne-am putea intreba daca avem nevoie de a ne simti importanti , originali , unici , deosebiti si astfel vom afla ce ne motiveaza catre aceasta modalitate de a ne elibera constiinta .
    Apropo de normalitate , e normal sa ai 2 maini , 2 picioare sa ai gat sau sa ai cap sau e doar un standard al lumii materiale ?
    Cat de departe ai merge pentru a nu narui speranta ca poti fi mai mult decat un simplu om ? ;)

  7. aon 09 Mar 2010 at 01:51 7

    păi nu am nici o problemă cu ce fac ei atât timp cât nu-mi zic să fac ca ei. şi ” huo!” pentru că sare în ochi! şi îmi place să fiu citit dar mi-e prea lene să transcriu caietele şi mai lene să le caut. şi legat de normal… am urat să fiţi normali… dacă simţiţi că am impus o normalitate, treaba voastră! eu am sugerat să vă descurcaţi singuri cu sinele şi limitele lui

  8. Petruon 09 Mar 2010 at 01:56 8

    pai ei s-au prezentat la ziar pentru interviu, mai a? sau a venit reporterul la ei? as banui varianta a 2a… deci nu incearca ei sa impuna o normalitate.

  9. Cirstea Mihaion 09 Mar 2010 at 11:29 9

    Ceea ce nu cunoastem ne pare ciudat intotdeauna! Ei stiu foarte bine de ce au anumite reguli precum fiecare dintre noi le stim pe ale noastre.
    Este foarte clar ca sunt de admirat!:)

  10. Alina Verdeson 09 Mar 2010 at 11:41 10

    Eu cred ca tu esti un frustrat prietene…….fara suparare…. pletele tale .. esti transexual?GAY GAY GAY GAY

  11. Petruon 09 Mar 2010 at 12:57 11

    Daca nu prezinti argumente, e clar unde exista frustrarea. Nu ma astept sa raspunzi. Nu poti.

  12. icson 09 Mar 2010 at 14:41 12

    apa de spalat.ei pretind ca nu folosesc apa(sau f rar) la spalat pentru ca nu se murdaresc. sincer cred ca e inca un deziderat pt majoritatea din elta;
    apa de baut. spun ca nu o beau pt ca isi iau lichidele din apa superioara- gen sucuri de fructe iar apa existenta in natura e mai putin “evoluata” si deci mai greu de procesat de organism
    secta. nu sunt chiar o secta in sensul infierat de majoritatea. mare parte dintre membri traiesc ca si ceilalti oameni, nu au vreun areal privat/ ashram, etc in care intra numai ei
    sfat. petru, daca intri in contact cu ei pastreaza-ti luciditatea si mai ales verifica tot ce ti se spune, nu lua nimic drept doar ca este spus de un individ care-ti pare mai evoluat
    pace tuturor

  13. Danutaon 09 Mar 2010 at 15:44 13

    Alina, esti ridicola.

  14. creativeon 09 Mar 2010 at 15:56 14

    Apa existenta in natura e mai putin evoluata ?
    In contextul evolutiei , Terra poate fi considerata o planeta involuata din perspectiva unui nepamantean si o planeta evoluata din perspectiva unui gandac .
    Daca la baza acestei religii , cult , secte se afla evolutia , atunci la baza ei se afla subiectivitatea punctelor de referinta lasand mereu loc intrebarii , “evoluat fata de ?”
    Daca a fi evoluat e o stare la care aspiri atunci , felicitari , supraeul e acum satisfacut .
    Ori numim nevoia de dezvoltare evolutie , ori nevoia de schimbare e atat de mare incat , fata de rigiditatea unei abordari adoptate deja de un om , orice transformare se numeste evolutie .
    De ce se pune accentul pe evolutie si ce anume ascunde ea ?
    Nu cumva prezentza etajului superior calmeaza valurile inalte si involburate in care ne regasim uneori ?

  15. Danutaon 09 Mar 2010 at 16:01 15

    Oamenii astia au format un grup ghidat de niste principii mai mult sau mai putin logice – exista insa multe persoane individuale care traiesc, poate, la fel, fara insa sa faca parte din aceste grup. Nu se cheama ca sunt Elta, nu? Poate nici n-au auzit acei oameni de Elta si poate nu vor sa faca parte din ea… Asta nu ii face mai putin de admirat.
    Nu ma certam cu nimeni, era doar o opinie.

  16. creativeon 09 Mar 2010 at 16:09 16

    Poi batalia se da pe plan individual , adica trebuie ca tu ca individ sa simti ca ai nevoie de acel grup pentru a regasi in tine “certitudinea sperantei” .
    Considera grupul ca pe un martor al existentei tale . Grupul la care aspiri e o reflexie a unei parti din tine ; grupul certifica identitatea pe care ti-o asumi .

  17. icson 09 Mar 2010 at 16:09 17

    in loc de “evoluat” poti sa consideri “mai compatibil cu corpul uman” ca vad ca te cam pierzi printre cuvinte…
    dar tu stii ca oamenii si plantele au o afinitate, asemanare, compatibilitate, conexiune si nu mai e nevoie sa detaliem prea mult, asa-i? sau

  18. Petruon 09 Mar 2010 at 16:23 18

    ics, nu am intrat in legatura cu nici un “adept” Elta si cand voi intra ii voi lua si un interviu pentru a-l publica aici. Nu iau de bun tot ce primesc, ci trec totul printr-un filtru al naibii de exigent si pastrez ceea ce simt ca rezoneaza cu logica mea, care nu e neaparat si a celorlalti. Apoi fac sapaturi pentru a afla mai multe. Uneori ma izbesc de cate un zid si realizez ca am intrat pe o fundatura. Dau inapoi pana la prima intersectie si caut mai departe, dar in alta directie.

    Sunt un soarece in labirintul Cunoasterii.

  19. creativeon 09 Mar 2010 at 16:50 19

    Ics , daca vrei sa detaliezi , arata-mi si un catalog al ideilor tale pentru ca nu le cunosc .

  20. Voyageuron 09 Mar 2010 at 16:52 20

    Cate bordeie, atatea “obiceie”. Zicea o vorba din popor. De cele mai multe ori astfel de adunari sunt facute pentru oamenii bogati, care sunt putin plecati de acasa si cotizeaza mereu. Oricum…unele lucruri sunt facute pentru a ramane exact asa cum sunt.

  21. Petruon 09 Mar 2010 at 16:54 21

    Nu este adevarat. Nimic nu trebuie si atat timp cat nimic nu trebuie, inseamna ca totul este facultativ, la nivel ideologic. Nimic nu este facut pt a ramane in aceeasi forma. Asta ar insemna ca altii sa decida pentru tine pentru totdeauna.

  22. creativeon 09 Mar 2010 at 17:07 22

    hehe , la nivel macro pana si probabilitatea alegerilor pe care le faci intr-o viata de om fac parte din datele statistice care alimenteaza strategiile de marketing prin care se decid masurile de educare a consumatorului satisfacut .
    Intr-un astfel de sistem , un consumator satisfacut e cel caruia-i este oferit in primul rand “dreptul la alegere” pentru a avea oportunitatea de a-si asuma responsabilitatea propriei soarte .

  23. icson 09 Mar 2010 at 17:19 23

    petru: ideea era sa-ti pastrezi luciditatea cand te vei intalni cu vreun lider din astfel de organizatii pt ca sunt destul de charismatici si te pot fermeca usor si astfel iti pot adormi vigilenta; cuvantul cheie este “verifica” adica pune in practica si apoi decide
    creative: ideile mele nu se ridica la gradul tau de abstractizare sau de copy paste, inca nu mi-am dat seama ; deci trebe sa mai astepti
    :)

  24. Vykon 09 Mar 2010 at 18:22 24

    Un reportaj de acest gen este greu sa fie scris obiectiv. Este normal sa exista o oarecare doza de subiectivism, mai ales cand te intalnesti cu oameni pe care nu ai cum sa ii vezi zilnic. Poate “secta” nu este chiar cel mai fericit termen de a ii descrie. Eventual, “minoritate”, nu stiu… Ideea este ca fiecare isi defineste normalitatea in propriul fel, dupa propriile convingeri si trairi. De aceea nu este bine sa judecam astfel de materiale pentru ca oricum vei intra in conflict de idei cu alte persoane.

  25. mirroron 10 Mar 2010 at 02:36 25

    @ a :

    eu am sugerat să vă descurcaţi singuri cu sinele şi limitele lui .

    Sinele e nelimitat :D…doar “simplul om” are limite…
    si sa stii, Creative (comm 6), ca Omul nu e chiar atat de simplu…:D…eu ma straduiesc sa ma “cunosc” de foarte multa vreme si tot nu am terminat…sau poate oi fi eu mai …complicat..?…:)) (glumesc, stiu ca stii asta..)
    p.s. pentru a : oricum ne descurcam singuri si in alte situatii….:))
    @ creative :

    Inainte sa accedem unei grupari ne-am putea intreba daca avem nevoie de a ne simti importanti , originali , unici , deosebiti si astfel vom afla ce ne motiveaza catre aceasta modalitate de a ne elibera constiinta .

    dupa parerea mea, nevoia de a apartine unui grup mai vine uneori si din nesiguranta de sine, neincredere in fortele proprii…ca daca vrei sa fii unic, original, etc. atunci cred ca a ramane singur e “drumul” direct…
    oricum, cred ca majoritatea oamenilor care (se) cauta trec prin faza apartenentei de grup / grupuri pana sa se convinga ca “drumul” e o “chestie” atat de specifica incat nu poate fi parcurs in grup…in nici un fel de grup…
    si DA, inainte de orice actiune e bine sa ne punem intrebari legate de motivatia profunda a acestora…asta ne-ar scuti de multe …derapări…divagatii….si altele asemenea…:))

  26. creativeon 10 Mar 2010 at 11:44 26

    “dupa parerea mea, nevoia de a apartine unui grup mai vine uneori si din nesiguranta de sine, neincredere in fortele proprii”
    Da , mirror , chiar grupul in sine ii ofera siguranta omului prin faptul ca cei din grup sunt sustinatorii unei idei iar individul nu trebuie decat sa intre si automat va fi sustinut prin prisma scopului comun .
    Si totusi individul stie ca grupurile de acest gen sunt izolate pentru ca oamenii de acolo nu sunt acceptati in mod unanim ci doar de catre cei din grup .
    Aici ne intrebam, de fapt , de ce accepta un grup izolat .
    Ai observat ca ,de obicei , cei care acced unui grup religios izolat o fac pentru ca se simt singuri si neintelesi , o fac pentru ca isi cauta sensul propriei vieti ?
    Nu cumva individul are in comun cu grupul respectiv solitudinea si nonsensul propriului drum datorita nevoilor de siguranta , de a fi important , de conectivitate si apartenenta la grup , de contributie si dezvoltare , nevoi care i-au fost incalcate in planul “real”?
    Crearea unei alte realitati care ii ofera “protectie” si intangibilitate pare a fi o solutie pe care si-o impune singur caci balonul protector ii reda cotinuitatea drumului , ii reda rolul de misionar .

  27. scrisulicion 10 Mar 2010 at 15:30 27

    :)) Petru, esti gay ce sa mai, Alina a decis! Nu stiai asta? Pai daca spune Alina, trebuie sa accepti. Asta daca nu alegi varianta transexualului….
    Doamne, mare ti-e gradina….

  28. lauraon 10 Mar 2010 at 16:18 28

    Scrisulici, Alina n-are cum sa decida pentru ca-i lipste exact obiectul cu care si-ar putea demonstra afirmatiile.:D. De fapt, ma tem ca duduia nici nu stie prea bine cum arata…obiectul care-i lipseste…Ce sa-i faci cu lipsurile asta… :-p

  29. icson 11 Mar 2010 at 14:07 29

    vorbiti de spiritul de turma? toti ne -am inglobat sau inca ne complacem intr-o turma indiferente de ce precepte ideologice are
    dar in principiu, apartenenta la astfel de grup are ca scop cunoasterea si schimbul de idei cu indivizi care folosesc aceleasi metode si vor sa obtin cam aceleasi rezultate…deci nu clisee sociologice gen “nevoia de securitate, acceptare”
    va rog frumos nu mai faceti copy paste din ce spun unii si altii pe la tv- filtrati, experimentati si apoi vorbiti; e plina lumea de idivizi care plimba cuvinte dintr-o parte in alta fara sa spuna nimic
    si Petru, e clar ca fetele te plac ,daca au ajuns sa-ti testeze sexualitatea :)

  30. creativeon 11 Mar 2010 at 15:36 30

    Cunosc pe cineva care experimenteaza astfel de grupuri , ics .
    Omul este mai impacat , ok , dar linistea sa interioara depinde de noua sa credinta .
    Intr-adevar , acum e mai deschis catre cunoastere , cunoastere pe care nu o vrea sub nici o forma in afara grupului .
    Informatiile pe care le primeste sunt extraordinare iar acum priveste lumea numai prin intermediul acelor informatii .
    E mai fericit decat era , isi spune asta in fiecare zi iar daca nu se duce cateva zile cu grupul , ce crezi ca se intampla ?
    Sta in casa cateva saptamani .
    Cunoaste multe acum , e mai stapan pe fortele proprii , glumeste mai ceva ca inainte , multe parti bune ai putea spune.
    Doar ca imi spune mereu ca ceea ce stiu eu si altii sunt inspirate din carti scrise de oameni si deci inferioare celor scrise de sfinti .
    ok , pana acum desi sustine cu tarie ca exista o singura cale dreapta iar celelalte sunt neadevarate .
    Aceste cuvinte par sa ii lase cu gura cascata pe gorilele de prieteni ai mei care sunt ori bodygarzi ori lucreaza in constructii .
    Sunt 2 lumi care odata intersectate se bat cap in cap . Eu unul nu militez absolut pentru nici una din ele .
    Consider ca fiecare are adevarul sau si indiferent cum arata lumea pe care o percepe , este lumea sa si trebuie respectata , mai ales intre prieteni .
    Asa ca de multe ori ai de ales intre egoismul propriei convingeri si cei la care tii si alegerea e cu atat mai grea cu cat tii mai mult la grupul religios de care apartii .
    Aceste grupuri nu se rezuma la schimb de idei , ics .
    Imi amintesc ca exact asa zicea si prietenul meu inainte sa se implice mai mult .
    Problema nu e grupul ci faptul ca acum are o noua identitate .
    Era cat pe ce sa -si faca botezul noului nume .

  31. icson 11 Mar 2010 at 16:32 31

    creative, vrei sa zici ca e putin pierdut in ritualuri? ca inca e tinar si nu si-a pastrat intact liberul arbitru? ca plateste un pret aparent prea mare grupului? ca e prins? hmmm nasol, poate o sa-si dea seama odata ce naiv era sau poate o sa devina si mai fanatic… du-l la filmu agora- e posibil sa-l shocheze un pic si sa-si revina, pt ca banuiesc ca e ceva pro crestin

  32. creativeon 11 Mar 2010 at 20:07 32

    Banuiesti bine , ics .
    Pe de o parte e mai bine ca inainte , da o semnificatie aparte activitatilor pe care le face si ele nu se rezuma la analize biblice ci chiar la cursuri de muzica .
    Nu e omul rabdator si organizat care considera ca are de invatat ceva de la oamenii de rand , in general , insa atata timp cat invataturile sunt sfinte isi dedica timpul si energia acelui loc si acelor oameni care au un cuvant de spus in fata lui .
    Atata timp cat nu se duce cu faptele in extremis poate ca un soc in imperiul creat de supraeu i-ar submina existenta .
    N-am de ce sa-l judec ca fanatic , naiv sau pierdut pentru ca si noi restul suntem cam la fel , numai ca ne raportam unui alt sistem de valori .
    Daca pentru el , acea credinta este o lege viabila , insasi puterea de a crede ii conditioneaza continuitatea unei vieti plina de semniificatie .
    Cei mai multi dintre noi cautam semnificatia fiecarui moment pentru a ne bucura de el .
    Acum stie cert ce misiune are de indeplinit si aceasta certitudine i-a deschis oportunitati nedescoperite decat in grupul acela unic pentru el .
    Este impresionant faptul ca si-a insusit in timp foarte scurt abilitatea de a crede si in afara grupului .
    A invatat a-si alimenta credinta din interior intrucat si-a format deja structura de care se pot inlantui noile concepte pe care acum cauta a le descoperi si in afara grupului .
    E o structura rezistenta la parerile contra , de fapt , in mod uimitor parerile contra ii intaresc structura convingerilor .
    Deja si-a format un mod individual de analiza biblica iar muzica e liantul gandurilor cu emotiile interpretate pozitiv .
    Odata mi-a spus , ori esti cu mine , ori esti contra mea .
    Mi-a spus foarte clar atunci ca a fi cu el insemna accederea mea la grup .
    Desi am ramas perplex , nu am intrat nici in grup si chiar i-am spus verde in fata ca n-are legatura apartenenta sa la grup cu faptul de a-i fi alaturi ca prieten .
    I-am spus ca putem vorbi orice in afara de credintele sale religioase fata de care raspund pas si, in mod surprinzator, putem comunica cu un oarecare compromis din partea fiecaruia.
    Fiecare dintre noi are convingeri diferite si daca alegerea lui e sa creada si alegerea mea e sa accept acest lucru , alegerea mea e sa cred si alegerea lui e sa accepte acest lucru .
    Cine sunt eu sa-i spun ce are de facut ?
    Am facut amandoi acelasi lucru : am crezut in directii opuse si am ajuns la un compromis

  33. icson 12 Mar 2010 at 11:20 33

    seamana a radicalism de om tanar; poate varsta sa-l destupe la cap; multe nevoi il imping pe un om tanar si bine intentionat sa adere la un curent asa zis crestin si apoi sa devina usor fanatic…e destul de tipic pt idealisti

  34. crativeon 12 Mar 2010 at 18:32 34

    Da , radicalism de om tanar , poate n-ar fi trebuit sa ma surprinda .

  35. geeon 21 Mar 2010 at 08:37 35

    Ai primit un răspuns la http://health.groups.yahoo.com/group/planeta_painii/message/4467

  36. Petruon 21 Mar 2010 at 11:37 36

    gee, acela e un raspuns primit in urma cu o saptamana. am mai scris dupa aceea….

Trackback

Inaintea publicarii unui comentariu, te rog sa ai in vedere urmatoarele:

1. Limbajul folosit sa fie unul decent

2. Ataca ideea, nu persoana

3. Foloseste-ti nicknameul ca link, dar nu scrie aceeasi adresa si in comentariu pentru o mai mare vizibilitate

4. Informatiile publicate prin comentarii apartin autorilor si nu blogului UmbluLiber.com

Moderarea comentariilor este activata, astfel ca acestea vor aparea imediat ce vor fi aprobate, uneori cu intarziere.

Vorbeste: