Prostitutie ecumenica | Umblu liber

Jun 29 2009

Profile Image of Petru
Petru

Prostitutie ecumenica

Scris la 17:05 | Categoria: Aiurea-n tramvai

intronizare basescu daniel Duminica, prostitutia din Biserica Ortodoxa Romana a atins noi culmi. La intronizarea unui nene in fruntea Episcopiei Sloboziei si Calarasilor ce s-a desfasurat intr-un cadru plin de piosenie, am putut sa-i observ pe Sfintia Sa Traian Basescu, presedintele alb de puritate al acestui colt divin de Europa, pacifistul Vadim Tudor si Inteligenta Sa, Gigi Becali cazut in patru labe de emotie.

Basescu si-a facut numarul deja prea bine exersat umezindu-si ochii asa cum se umezeste Adela Lupse la vederea sumei de 3000 de euro(vreau sa sune telefonul!!!, remember?), Vadim a tinut nasul sus intr-un mod demn de nationalist, iar Gigi… Gigi Becali isi facea cruce cu ambele maini cu nasul in presul din fata altarului acolo unde MultPreaFericitul Daniel statea triumfator deasupra tuturor si cu ochii sclipind de satisfactie.

Suntem cu totii de acord ca politicienii nu au mers acolo pentru a fi alaturi de nenea intronat intr-un asemenea moment emotionant, ci pentru a fructifica potentialul electoral, si cel mai bine a facut-o Traian Basescu, luand microfonul si tinand un discurs enoriasilor care plini de evlavie l-au ascultat.

Iata la ce serveste Biserica Ortodoxa Romana: spatiu publicitar in scop electoral! Daca inca mai crezi in institutia asta, esti mai naiv decat un copil de clasa I, iar daca mai si crezi ca Daniel e trimisul Domnului pe pamant romanesc, inseamna ca ai inlocuit naivitatea cu prostia.

[foto: mediafax.ro]

Aud 42 voci

Aud 42 voci - “Prostitutie ecumenica”

  1. Rodicaon 29 Jun 2009 at 17:43 1

    Daca-i asa cum zici tu, de ce mai merge presa la asemenea slujbe si-i tulbura? Sa-i lase sa se roage in discretie …si-n liniste…

  2. alexandruon 29 Jun 2009 at 19:36 2

    tu iar o iei pe arătură stimabile… acum eşti deja un mic dictator care arunci judecăţi de valoare, nu dintre cel mai flatante. trebuia să te rezumi la a exprima nemulţumirea faţă de eveniment şi nu să închei cu aşa concluzie. ai dreptul la 3 rătăciri ca şi patronul tău… numai vezi să mai găseşti calea cea dreaptă.
    şi pe subiectul asupra căruia ai atras atenţia:
    nu e nimic imoral din partea Bisericii în accepta şi a invita politicieni la o slujbă cu o astfel de importanţă… Biserica trebuie să fie separată de puterile statului laic, dar trebuie să coexiste cât mai armonios pentru că până la urmă atât Statul cât şi Biserica sunt instituţii în slujba omului, fie cetăţean sau simplu credincios.
    comportamentul oamenilor la manifestări religioase e discutabil, într-adevăr. şi mai ales al celor care ar trebui să servească drept modele. de astfel de oameni ai putea să discuţi cu limbă cât mai scuţită
    căutările tale spirituale te fac din ce în ce mai puţin cunoscător în esenţa religiei care ţi-a fost dată şi nu ai răbdarea să o cunoşti … patriarhii ortodocşi nu sunt trimişi ai Domnului… niciodată nu şi-au asumat o astfel de titulatură… sunt oameni cu Har care continuă lucrările Apostolilor. probabil prea multe filme (documentare sau mai puţin) cu referire la Papă şi statutul oferit în ele Scaunului, te-au indus în eroare… cercetează mai bine şi măsoară-ţi cuvintele! în rest înjură şi bălăcăreşte pe cine vrei şi cât te lasă conştiinţa să vrei.

  3. Petruon 29 Jun 2009 at 19:59 3

    alexandru:

    1.ce rataciri atat timp cat eu nu cred in Dumnezeul prezentat de religie?

    2.Biserica nu ar trebui sa se amestece cu politica pentru ca politica e murdara. Biserica ar trebui sa curate sufletul omului de rand, nu sa-i prezinte in interiorul sau mizeria… Daca tot trebuie Biserica separata de Politic, de ce sa se impleteasca atat de eficient?

    3.Patriarhii sunt vazuti de unii ca fiind trimisii Domnului pe Pamant si tocmai lor m-am adresat prin concluzia mea, iar daca Daniel are har… Talent la afaceri, in mod clar. Adevarate calitati politice – desigur. Har? Ma indoiesc pana la punctul de rupere.

    4.Nu am de ce sa-mi masor cuvintele in cazul BOR. Limba romana ofera prea putine pentru a-mi cuprinde revolta la adresa ei si incerc sa le utilizez cat mai bine.

    De ce sa accepti asemenea prezente in plina campanie pentru prezidentiale? De ce sa permiti unui politician sa tina un discurs din fata altarului?

  4. mihaelaon 29 Jun 2009 at 20:06 4

    mai Petrule chiar ca ai cam luat-o pe aratura, cu iertare sa imi fie…..te smintesti cam repede! cred ca citesti toate aberatiile numai cartile crestine nu le citesti….banuiesc ca stii pilda cu femeia care facuse adulter, iar Hristos a spus: “cel fara de pacat dintre voi sa arunce cel dintai piatra asupra ei”.
    Ce te doare pe tine ce face Patriarhul? El o sa dea socoteala pentru toate. Tu vezi-ti de viata ta de om crestin, daca mai poti fi numit asa….ca am impresia ca cei care se comporta ca tine se numesc pagani…..
    Un crestin merge la biserica si isi vede de viata lui particulara si nu se smineste de lucruri din astea…..dar asa sunt si sectantii, nu le-au trebuit biserica noastra cea dreapta, si preotii nostri pe motiv ca ei se roaga in felul lor acasa si in duhul lor. Dar paradoxal si-au facut ulterior locasurilor lor si si-au ales pastorii lor, haha. Cata intelepciune….
    Daca te-ar pasiona putin mai mult istoria ortodoxiei, si nu stiu ce metode de spiritism, vei descoperi, ca in toate veacurile Biserica lui Hristos a fost prigonita! si nimic nu este fara voia lui Dumnezeu. Daca vrei tu sa stii, dintre toate bisericile ortodoxe din toata lumea, una singura daca ramane in dreapta credinta ACEEA ESTE BISERICA ORTODOXA! Las-o mai moale cu judecati din astea ca nu se stie niciodata cum si pe cine va judeca Dumnezeu.

  5. Petruon 29 Jun 2009 at 20:10 5

    mihaela, daca doresti, raspunde tu te rog la intrebarile postate intr-un comentariu anterior. eu cred ca trebuie sa ne intereseze ce face MultPreaFericitul atat timp cat poarta hainele bisericesti. Ce face in timpul sau liber, nu ma doare.

    a te interesa conduita celui pus in fruntea comunitatii nu e sminteala…

  6. mihaelaon 29 Jun 2009 at 20:29 6

    1. HRISTOS SE TRAIESTE, nu se intelege, ci se traieste prin Spovedanie si Impartasanie!
    2. Repet ce am zis poate nu s-a inteles, dintre toate bisericile din lume ca si institutie si personal, UNA SINGURA DACA RAMANE IN DREAPTA CREDINTA AIA E CONSIDERATA BISERICA ORTODOXA! restul, cum zicea pr Arsenie Boca daca ai auzit de el: “la iad cu arhierei cu tot”
    3. Sfantul Ierarh Nicolae, daca ai citit din viata Sa, a fost prigonit de UN ARHIEREU! pt ca se stie ca si slujitorii bisericii pot cadea!
    Cat despre harul unui preot, mai usor cu concluziile! Sunt afirmatii facute din interiorul bisericii chiar (preoti, care vad si stiu mult mai multe ca noi) si este o afirmatie de genu: “am vazut preoti beti, afaceristi, si cu multe patimi, dar nu am vazut niciodata sa li se strice aghiasma de la Boboteaza!” uite asa lucreaza harul!
    4. Am impresia ca dupa canoanele Bisericesti esti “afurisit”, daca cunosti termnul! Imi pare rau sa te anunt ca pacatul impotriva Sfantului Duh (adica cum hulesti tu biserica) nu prea se iarta…..mai roaga-te Petre draga….mai ai o sansa, si Pavel a prigonit si a hulit biserica si s-a trezit la un moment dat: “Saule, Saule, pentru ce ma prigonesti?”
    Dumnezeu sa te lumineze si sa te aduca pe calea cea buna!
    Cu iertare sa imi fie, imi pare rau pentru tine ca esti baiat inteligent, ca ai cazut in asa mari rataciri….
    Ma voi opri aici orice vei scrie: “Caci din cuvintele tale vei fi găsit drept, si din cuvintele tale vei fi osândit” (Matei, 12-37)

  7. Petruon 29 Jun 2009 at 20:37 7

    nu evita pls intrebarea 2… la obiect: ce cauta politica in biserica?

    aghiasma nu are nici o legatura cu harul preotului. iar duhul sfant nu ar trebui sa se simta atacat pentru ca eu atac o institutie creata de om.

    imi pare bine ca te opresti. sunt destul de satul de citate. apreciez mai mult ideile care vin din omul prezent in fata mea, ori pe blogul meu, decat gasite prin publicatii citite de acesta.

    inca ceva: am spus ceva de Hristos? i-am renegat existenta?

  8. CAsToReLon 29 Jun 2009 at 21:02 8

    Petru, crede-ma nu are rost sa iei inseama toti fundamentalistii si extremistii care cauta subiecte doar doar vor gasi ceva pe care sa-si verse frustrarile. Fiecare e liber sa creada ce vrea.
    Ce ma enerveaza pe mine… este ca MEREU…MEREU pe orice tema de discutie a vreunui articol / post al unui blog mai citit… se gaseste cate unul care sa inceapa cu CREDINTA LUI, cu cruciadele personale si cu: pocaiti-va acum, cu citate din biblie, cu accepta-l pe dumnezeu, cu preotii si trimisii pe Pamant si etc.

    Iti promit ca in momentul cand o sa bage cineva un Geiger in cur preotilor si o sa le faca fiecaruia in parte un READING de HAR… sa aflam si noi EXACT cat har are X si cat har are Y…. poate atunci o sa mai cred, pana atunci terminati-va cu harapi albi si cu lorzi of the ringi religiosi.

    Petru are DREPTATE si chiar este rusinos pentru orice institutie a statului, mai ales BOR sa devina o prostituata politica. Nu uitati ca biserca a fost secole in sir un SISTEM DE MANIPULARE a maselor, de propaganda politica si control. Incearca sa-ti imaginezi lumea de acum daca nu ar fi existat Inchizitia. Nu zic ca zburam toti ca George Jetson, dar am fi fost cu mult mult mai avansati ca societate si dpdv tehnologic decat acum.

    Cat despre religie… Cei care comenteaza absolut pe langa subiect… nu o mai incercati aiurea… Eu ma inchin la un pui dezosat ce are infipt in stomac o sticla goala de Mirinda…il pun pe hol si dansez in curu gol in jurul lui ascultand Sing Sing Be Be… E religia mea, si e la fel de proasta ca a voastra… diferenta este ca eu nu ma apuc sa fac pe apostolu si pe arhanghelu pe net sa o propavaduiesc… si va sugerez si voi sa faceti la fel.

  9. sobon 29 Jun 2009 at 21:17 9

    ma sperie oamenii care dau citate din biblie. ma fac sa ma gandesc la criminalii in serie care au omorat in numele Lui. saaaau poate ma uit la prea multe filme. cat despre biserica si politica, pimps and hoes, my friend, pimps and hoes.

  10. Claudiaon 29 Jun 2009 at 21:33 10

    Petrule… nu te-ai smintit.

    Mi se pare cea mai mare gresala sa inchidem ochii la abuzurile si abaterile de la ceea ce ei (preotii) spun ca este cuvantul lui Dumnezeu, pe motiv ca noi ca muritori de rand nu avem dreptul sa-i judecam “pentru ca ei reprezentatii Lui pe pamant”.

    cat timp ei prefera sa construiasca o biserica de nu stiu cate zeci de milioane de euro.. in loc sa ajute de banii aia parte din credinciosii propri (batrani sau saraci de ex) nu am nici cel mai mic respect pentru ei.

    cat timp politicienii merg la biserica doar in sarbatorile legale sau folosesc religia si credinta lor ca argumentul suprem pentru a fi alesi, nu am de ce sa fiu convinsa de credinta si sfiosenia lor. si sa nu mai vorbim de preoti care la slujbe spun enorisilor cu cine sa voteze… prin urmare nici cea mai mica asociere intre biserica si stat nu trebuie sa existe. asa cum nu inteleg de ce biserica este sustinuta de la bugetul statului cat timp au donatii si vand diverse.

    cat priveste prezenta presei la astfel de evenimente… este acceptata daca nu chiar solicitata de catre preoti. daca vor sa nu fie tulburati sa nu lase/invite presa in biserica.

    si da.. daniel este unul dintre cei mai avuti reprezentati ai bisericii ortodoxe romane. probabil d’aia e preafericit. asa ca n-am cum sa vad in el altceva decat un om de afaceri.

    si hai sa nu mai confundam credinta in Dumnezeu cu acceptarea fara cartire a cuvantului/faptelor preotilor. un ortodox nu-i cu nimic mai bun decat un yogin, un catolic, sau un om dintr-un trib de pe o insula izolata din Pacific care se roaga la soare, atat timp cat cu totii respecta cateva reguli de bun simt universal valbile. suntem in general ortodoxi pentru ca ne-am nascut intr-o familie ortodoxa, intr-o tara majorita ortodoxa. daca eram nascuti in iran eram musulmani. faptul ca iti spui parerea despre faptele NEORTODOXE ale preotilor ortodoxi nu te transforma intr-un pagan/smintit/necredincios.
    Cred ca Dumnezeu are ceva mai mult discernamant decat urmasii lui adam si eva pe pamant. va stii care dintre ortodoxi, catolici, musulmani (si enumerati cate religii mai stiti) erau mai intai de toate oameni si stie in ce sa masoare viata unui om.

    asa ca Petrule… zi-le in continuare:)

  11. numeon 29 Jun 2009 at 21:36 11

    Petruon 29 Jun 2009 at 20:37 7nu evita pls intrebarea 2… la obiect: ce cauta politica in biserica?

    de unde sa stie ea?
    o vezi Dumnezeu sa ti raspunda la intrebari?

    exagerezi si gasesti pretexte ca sa nu crezi in Dumnezeu!
    este o dovada de superficialitate! ca sa nu zic altfel mai jignitor.
    nu sunt eu cineva care sa te judec,dar nici tu nu esti.
    o fi el hot sau cum o fi Patriarhul ,dar el a facut o facultate si un doctorat si s a cultivat destul de mult,mult mai mult decat ai face o tu evident, ca sa ajunga unde este,pentru macar acest aspect trebuie sa fie apreciat obiectiv.
    nu ma cauta tot felul de cacaturi de motive care nu au relevanta cu Dumnezeu sau biserica. Patriarhul reprezinta teoretic Biserica noastra Ortodoxa dar enoriasii sunt mult mai diversificati. Fii un pic mai deschis la minte. Nu prea cred ca tu crezi in vreun Dumnezeu fie El reprezentat de Biserica sau nu

  12. seboon 29 Jun 2009 at 21:40 12

    Din pacate unii se folosesc de orice moment ca sa isi faca publicitate. Sau sa ii spunem campanie? Daca acei preasfintiti de fata ar fi vrut sa se roage in pace cum spunea cineva mai sus, ar fi inchis usile si ar fi dat presa afara. Sunt foarte curios daca lipsiti de publicitate acei oameni ar mai fi repetat “evlaviosi” incursiunea in tainele sfinte. Cat despre biserica singurul lucru care trebuie spus este ca este creata de om. La fel cum si Biblia este scrisa/aleasa de oameni. Nu voi putea niciodata crede intr-o institutie care nu face nimic pentru oameni ci dimpotriva se poarta ca o corporatie cu interese, foarte mare influenta si un si mai mare profit. Sa ne uitam in jurul nostru cate orfelinate a construit biserica ortodoxa. Sau cate azile de batrani. Peste tot doar biserici insa. Cum facea cineva o campanie intr-o zi ” Prea multe case pentru Dumnezeu, prea putine pentru oameni!!!”. Daca cineva vrea sa creada cu adevarat in ceva trebuie sa o faca singur si in afara oricarui cadru. Mai ales al bisericii.

  13. Petruon 29 Jun 2009 at 22:46 13

    Nume, jigneste-ma de vrei si judeca-ma daca simti nevoia. Nu vei schimba nimic. Faptul ca atac o institutie creata de om pentru profit, nu ma face pagan/smintit/ratacit.

    nu voi respecta un om prin prisma studiilor sale, caci un alt om care nu a beneficiat de norocul si avutia primului, ar fi ajuns poate mai mare decat acesta prin la fel de multe studii. asadar de ce diplomele l-ar defini ca om?

    eu cred intr-un dumnezeu prezent in tot si toate si nu intr-unul care sta pe un scaunel printre nori. dupa cum ai putea observa pe blog, daca ai cauta prin articole, nu ai avea posibilitatea sa gasesti vreun articol prin care sa fac o asemenea propaganda. fiecare crede in ce vrea. nu atac credinta in dumnezeu ci atac Biserica Ortodoxa Romana ce s-a transformat intr-un imens bordel. Pacat ca printre cei ce o slujesc sunt si CATIVA parinti… in rest, doar curve.

  14. numeon 29 Jun 2009 at 22:59 14

    trebuie sa stii sa apreciezi o persoana care a avut capacitatea sa profite de sansa care i s a dat de a ajunge sa aiba studiile alea,si a progresat atat de mult incat a ajuns sa citeasca mii de carti in loc sa stea prin carciumi sau sa piarda timpul intr un mod deloc productiv,doar satisfacator pe moment. tu ataci superficial pentru ca nu stii sa si apreciezi, un om care ataca este in stare sa si admita (macar eului lui) existenta unui minim de bine in acel imens rau pe care il ataca. eu asa judec .
    cine a pomenit Dumnezeu intr un scaunel intre nori? tu ai pus mana pe Biblie vreodata ,dar mai ales ai pus ochii?
    citeste acolo despre apostolul Petru si ia vezi daca se dovedeste a fi o pierdere de timp.
    ma repet: in loc sa pierzi timpul atacand absolut inutil “bordelul” bordelurilor ,multumeste pentru timpul acesta pe care il ai de trait si fa ceva mai util. ..sau poate nu

    deloc matur. imi pare rau ca am ajuns sa citesc ceea ce ai scris astazi
    m ai dezamagit.

  15. Wannaon 29 Jun 2009 at 23:35 15

    Iar iti pui lumea in cap , Petrule! :))
    Asteptam astfel de comentarii… (stii tu la care ma refer).
    Te vaneaza astia! Ptiuuu!!!

  16. Petruon 29 Jun 2009 at 23:39 16

    nume, diplomele nu te definesc ca om. nu ai inteles mare lucru din exemplul meu, dar nu-i bai. sigur ca si multPreaFericitul are un sambure de bine in el, dar nu cred ca mai mult… e prea putred de coruptie.

  17. huhurezon 30 Jun 2009 at 00:38 17

    la cate discutii de genul asta n-am asistat, poti sa spui ca ai deschis cutia pandorei :) tot timpul o sa fie doua tabere pe subiectul asta (poate 3 cu cei neutri) si nici una n-o sa o convinga pe cealalta ca n-are dreptate.
    Marea ta durere defapt e faptul ca BOR se amesteca cu politica si nu o condamna. Da, Basescu, Vadim si Becali sunt niste “reprezentanti” demni de a fi condamnat si judecat, dar asta nu e rolul bisericii, sau religiei ortodoxe. Probabil ca stii ca se merge pe principiul “iubeste-ti aproapele” si “cu ce masura judeci cu aceea vei fi si tu judecat”. Biserica crestina(fie ea ortodoxa sau catolica) si-a pierdut mult din putere fata de acum 1000 de ani de ex. Rolul ei insa nu e sa se bata cu politica, Iisus dupa cum cred ca stii, n-a fost un adversar politic al cezarului, vorba aia ‘dati-i cezarului ce e al cezarului si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu’. Da, politicienii nu sunt curati, dar asta nu inseamna ca trebuie dati afara de la slujbe oficiale, cati dintre cei ce se duc la biserica sunt curati la suflet? Si un ucigas poate sa intre in biserica si sa se roage pentru sufletul lui, n-o sa-l dea afara nimeni. Cred ca iti dai seama ce ar insemna un conflict intre puteri in stat, intre Biserica si puterea politica.
    Spui ca e o institutie creata de om, totusi Iisus e cel ce le-a trimis Duhul Sfant apostolilor, si ei au continuat lucrarea Lui. Totodata cati oameni s-ar mai ruga la Dumnezeu daca n-ar exista Biserica? Poate nu e o forma perfecta de organizare, nu dezbat asta, in general puterea corupe si cum se spune, puterea absoluta corupe absolut, dar fara Biserica ar fi mai putina credinta in lume. Poate tu nu consideri ca asta e un lucru rau, din moment ce tu nu crezi in Dumnezeu cel prezentat de religia crestin-ortodoxa, desi pot banui ca esti totusi botezat crestin-ortodox. Totusi te intreb, ce faci tu pentru sufletul tau, cu credinta ta cum e ea, te rogi des acasa? te gandesti la Dumnezeu asa cum il “percepi” tu si la viata de dupa des, sau ai doar o ostilitate fata de BOR?
    Ce te faci totusi daca Dumnezeu e cel prezentat de religie? :)
    Plus nu asta e adevarata invatatura a Bisericii, ca Basescu lacrimeaza fals si Vadim priveste nationalist sau Becali ca face nushce metanii si se da peste cap, treaba lor, nu despre ei e vorba in Evanghelie, pe ei ar trebui sa-i condamni in primul rand ca se folosesc de Biserica pentru imaginea lor, nu condamna Biserica ca-i accepte, pentru ca nu are dreptul sa-i refuze :) Ce s-ar fi intamplat daca Iisus ar fi refuzat o parte din pacatosii care au venit la el sa fie vindecati, sa le spuna, tu tu si tu NU, voi sunteti politicieni imputiti si sa nu va vad!
    Iarta-ma, dar mi se pare ca iti canalizezi ura in directia gresita, daca ar fi s-o canalizezi undeva…

  18. Petruon 30 Jun 2009 at 01:00 18

    huhurez, iti admir atitudinea. o spun serios si fara urma de ironie. ai dreptate in privinta bisericii ca trebuie sa ii accepte pe toti, dar ar fi putut sa nu accepte prezenta presei si astfel sa dejoace strategiile politice.

    daca BOR nu se vrea a fi spatiu publicitar poate refuza prezenta presei in lacasele de cult, corect?? Nu a facut asta, deci a intrat in hora aceasta murdara si iata de unde aversiunea mea fata de aceasta multinationala numita Biserica.

    nu discut despre credinta mea. nu reprezinta obiectul dezbaterii.

  19. alexandruon 30 Jun 2009 at 02:19 19

    discuţii plăcute şi curate…mă bucur că nu s-a ajuns la conflicte care să lase loc invectivelor.
    1. a nu crede în Dumnezeu – şi nu zic Dumnezeul creştin ortodox pentru că Dumnezeu e unul pentru toţi, fără a avea nici o urmă de new age şi pandeism – pentru mine, e o rătăcire. nu înfierez acest act pentru că eu însumi sunt departe de o credinţă pe măsura capacităţii sufletului meu, rătăcit fiind ca vai de mine. dar tot rătăcire se numeşte. şi atât timp cât tu cauţi motive pentru care să nu crezi se cheamă că rătăceşti… e o cale sigură, marcată dar crezi probabil că bocancii tăi pot mai mult şi o iei poate în direcţia bună fără să fii sigur că mai ajungi la destinaţie.
    2. separare de Stat da…dar de politic nu ..în sensul larg al cuvântului politică… pentru că orice instituţie are o organizare şi deci o politică Biserica nu poate să se lipsească de politică. principiul de organizare laic separat de ecumenic este o invenţie protestantă care până acum a creat la fel de mari conflicte ca şi cele ale unui Stat prea strâns legat de o Biserică ai cărei lideri au intrat într-o competiţie pentru putere.. ce-o fi în viitor vom vedea.
    trebuie să se împletească eficientu cu sistemul de conducere a statului pentru a o feri un mediu cât mai bun de dezvoltare a omului…care are nevoie de material cât şi de spiritual pentru a se simţi împlinit.
    atât timp cât Biserica este o instituţie creată pentru a fi de folos individului şi maselor deopotrivă, ea nu poate fi separată total şi să aibă o atitudine contrară statului şi nici vice-versa.
    3. nu ştiu dacă e un punct de vedere sau o întrebare…dar dacă o iai ca pe întrbare răspund aşa_
    har… ceva ce nu poţi să înţelegi fără să crezi în existenţa lui şi cu atât mai greu de simţit când tot ce faci e împotriva a a privi cu deschidere acest fapt
    harul patriarhului… indiferent de acţiunile persoanei care se deţine acea funcţie acesta există şi e ca o lumină care îl ghidează …că omul are momente în care părăseşte drumul luminat nu e o tragedie doar dacă nu mai revine şi ne putem îndoi de existenţa harului asupra unui arhiereu în momentul în care aceasta renegă valorile creştine cu neruşinare şidă sfaturi de renunţare la credinţă pentru mai binele material… până una alta aşteptăm şi facem ascultare.
    4. cuvintele trebuie să le măsori în orice împrejurare… şi să le cântăreşti importanţa.. cu înjuratul oricărui alt lucru glumeam desigur…nici un om, indiferent de greşelile lui, nu trebuie umilit…pedeapsa se poate fdaşi fără să îi mai îngreunezi sufletul cu ură.
    pentru partea cu acceptarea ţi s-a răspuns deja.
    zile bune şi să ajungi la destinaţie cu bine şi destinaţia ţi-o doresc să fie aia bună – bună pentru tine atât timp cât nu consideri alte destinaţii proaste.

  20. numeon 30 Jun 2009 at 07:32 20

    n’oi fi inteles eu mare lucru..dar nu gasesc pretexte din astea sa atac practic in necunostinta de cauza.
    ce voiai sa le faca alora? sa i dea afara din biserica? Vadim si asa purta ochelari de soare ,ca il orbea caldura. Cine crezi ca e incantat de situatie?:) sincer acum…

    nu mai are rost
    crezi ce vrei
    jigneste pe cine vrei sa jignestii
    in ultima instanta e problema ta
    vrei sa intelegi parerea mea bine,daca nu iarasi bine. si la fel cu toate parerile
    poate esti satul de citate,dar daca ai fi mai putin superficial ai baga la cap ca exista un motiv pentru care tot iti sunt puse in fata ochilor citatele alea!
    si asa mai departe…

  21. Petruon 30 Jun 2009 at 10:25 21

    nume, multPreaFericitul ar fi putut da afara presa din biserica si sa le permita politicienilor accesul. asa ar fi dat un pic peste cap calculele electorale si ar fi pastrat o atmosfera bisericeasca acolo.

    pentru ca nu a facut-o, a iesit un show mediatic.

  22. IulianBTon 30 Jun 2009 at 11:02 22

    Domne … de ce (injuratura, ca-s pacatos rau de tot ) trebuie sa-mi fie mie FRICA de Dumnezeu ? De ce prezentati voi, astia “credinciosii” care stuchesc pe pasapoartele biometrice Divinitatea ca fiind un ceva care sta cu batzul in mina, gata sa ne plezneasca peste bot cind gresim? De ce nu mai e Dumnezeu bun si blind si ingaduitor? De ce ” nu se iarta” nush ce greseala? Stii tu, necajitule, cu mintea din capul tau, ca un popa vede mai multe decit noi, prostimea ? Stii tu ca nush ce greseala nu se iarta? Lasa-ma domnule in pace, si pe mine si pe Petru, sa ne rugam cui vrem, daca vrem. Uite poate nu vrem sa fim ortodocsi, doar pentru ca asa am fost botezati? Ati avut voi discernamint la alegerea religiei? Sa ma pupati undeva . Dumnezeul meu crestin-ortodox mi-a dat un creier functional cit de cit, presupun ca a vrut sa il si folosesc. Daca gresesc in exercitarea atributiilor de om obisnuit, cu bune si rele, lasa domnule, ca o sa platesc eu, o sa va sterg harpa de praf cind o fi. Acum, hai, rugati-va nitzel si apoi dati foc la vreun ceva , dar sa fie neaparat insotit de cruci.

    PS : Petru, scuze pentru limbaj, da’ prea ma enerveaza cetatenii de genul asta, care sunt extra sfinti, dar in drumul dintre biserica si casa tot claxoneaza dupa o fusta scurta…

  23. huhurezon 30 Jun 2009 at 11:29 23

    Petrule, eu iti inteleg supararea apropo de starea politica si de pervertirea in general care se raspandeste si in politica si in religie, presa sau radio si in toate domeniile pana la urma. Totusi iti spun ca orice slujitor al lui Dumnezeu de la preotul din satul X necunoscut de nimeni pana la Patriarh nu are dreptul sa alunge pe nimeni din Biserica fara un temei. Nu e ca si cum reporterii si presa sau parlamentarii au venit la slujba respectiva ca sa se opuna Bisericii sau sa injure sau sa faca galagie in timpul slujbei, asta ar fi deranjant si un motiv de a-i scoate afara, dar pentru ca vrei sa participi la o slujba, pasnic, nu ai cum sa scoti pe cineva din Biserica fara sa provoci un scandal, mai ales in cauza prezentata de tine. Pune-te te rog in locul oricarui preot de la slujba aceea, si imagineaza-ti cum te duci la Basescu si la Vadim sau la cei din presa si ii dai afara, sa zicem ca te asculta si ies din biserica, dar DUPA? Iti dai seama ce scandal de proportii iese, Biserica o sa fie acuzata de discriminare, si ori o sa fie atacata de politic daca sunt dati afara d’alde Basescu Vadim Becali sau atacata de presa daca sunt dati afara reporterii. Slujba din biserica nu e sedinta de parlament/senat sa poata sa se desfasoare cu ‘usile inchise’.
    Eu sunt convins ca partea buna si curata a Bisericii e constienta de coruptia care exista si in cadrul ei si in cadrul politic, dar lupta de genul care ti-ar placea tie s-o vezi (sa-i dea afara, sa nu ii accepte la slujba, sa lupte impotriva coruptiei din politic) nu este una crestineasca, crestinesc este sa te rogi pentru ei, nu sa dai in ei.

  24. Petruon 30 Jun 2009 at 11:51 24

    raman la ideea ca putea da afara presa asa cum ea oricum nu are acces pretutindeni, iar daca multPreaFericitul ar fi declarat in fata camerelor “Va rog parasiti incinta pentru ca noi, BOR, nu vrem sa luam parte la campania lor electorala, iar pentru ca aceasta nu ar fi posibila fara voi, presa, ar fi mai bine sa asteptati afara.” nu cred ca ar fi fost o foarte mare problema.

    problema intr-adevar mare pentru BOR ar fi venit clar din partea politicului. ar primi mai greu niste fonduri, niste avize pentru eventuale constructii…. asa ca Daniel si-a stiut interesul. nu nega asta, te rog!

  25. huhurezon 30 Jun 2009 at 12:39 25

    nu este locul meu sa judec ce face BOR sau Patriarhul atat timp cat nu iau decizii ce ma afecteaza in mod direct. Eu consider ca a-ti face sange rau pentru ceva e o pierdere de timp si de energie, asa ca eu sunt genul de om care se aprinde foarte rar si destul de greu, incerc sa-mi cheltuiesc energia mai putin atacand si mai mult creand.

  26. mihaon 30 Jun 2009 at 12:52 26

    daca Biserica ar pune un afis pe usa “este interzis accesul cu aparate electrice: telefoane, aparate foto, aparate de inregistrat audio si video” situatia ar fi rezolvata de la sine. crezi ca ar mai intra un politician in biserica daca ar sti ca nu este vazut-mediatizat? un copilas urla daca stie ca nu-l aude nimeni?

  27. Petruon 30 Jun 2009 at 12:59 27

    corect, miha!

  28. huhurezon 30 Jun 2009 at 13:08 28

    da, doar ca unele slujbe sunt difuzate in direct la televiziune, de la Patriarhie sau nush de unde, gen la Trinitas parca se dau, cum ar suna sa spuna : voi nu intrati cu aparate foto video de inregistrat, in schimb NOI, Biserica, avem voie sa ne filmam pe noi, ca suntem mai cu motz, asta ar insemna discrimiare si mandrie/marire de sine (se zice ca e pacat).
    Sunt de acord ca asta tinde sa fie motivul politicienilor, se gandesc ca apar in biserica, lumea ii percepe ca mari crestini si luptatori pt credinta, dar asta e pacatul lor, nu al Bisericii. Biserica noastra nu are restrictii asupra persoanelor pe care le lasa sa intre atat timp cat nu deranjeaza pe ceilalti prin zgomot sau mai stiu eu ce. Pe unii oameni poti sa-i pacalesti, poate chiar pe toti, dar pe Dumnezeu nu-L pacalesti :)
    Politicienii respectivi fac precum cei ce dau bani saracilor, dar avand grija sa fie VAZUTI ca fac asta, ori ce vina au saracii saraci aici? Ai vazut vreun cersetor (cu adevarat cersetor si cu adevarat sarac) sa refuze un banut, chiar daca e dat ‘de ochii lumii’, pentru el e mai important ce mananca cu banii aia decat daca e moral sa-i primeasca sau nu. Sigur exemplul pe care l-am dat se aseamana si difera totodata in unele puncte de cel cu politicienii si Biserica, dar incercam sa subliniez ideea. Eu nu sunt de acord aici cu Petru, pentru ca blameaza in primul rand Biserica si nu pe politicieni, e ca si cum eu as acuza in primul rand pe saracii care primesc bani de la oamenii fatzarnici, nu pe oamenii fatarnici ca incearca sa se foloseasca de saraci pentru a-si construi o imagine fals-curata, dar pe Dumnezeu nu-l pacaleste nimeni :)

  29. Petruon 30 Jun 2009 at 13:37 29

    ma iau doar de Biserica pentru ca de politica nu are nici un rost.

  30. grigoon 30 Jun 2009 at 13:43 30

    dragi enoriasi,cred ca petru a subliniat foarte bine “prostitutia” bisericii din romania.Si totusi nu inteleg de ce va supara faptul ca omul isi spune parerea ba mai mult am observat ca cineva cu foarte multa seninatate a avut curajul de al numi un mic dictator si nu inteleg care e scopul …deci Petrule daca spui ce gandesti despre prea fericitii neamului esti dictator iar masele prin diplomatie democratica incearca sa iti schimbe parerea ba chiar sa te rastigneasca virtual daca ar putea…ma intreb oare cine sunt adevaratii dictatori

  31. huhurezon 30 Jun 2009 at 13:59 31

    si de Biserica are rost.. pentru ca? :) oricum nu obtii nimic decat cum ziceam initial sa deschizi cutia pandorei. Nici politica si nici Biserica n-o sa se schimbe :)
    Dar nu asta e rolul unui un blog pana la urma? autorul scrie, isi expune parerea lui apropo de un subiect oarecare, iar cei ce citesc au si ei dreptul de a fi sau nu de acord cu ce spune autorul, eu asa aveam impresia ca functioneaza treaba asta cu blogging-ul :D
    Eu oricum n-am zis niciodata ca vreau sa-i schimb parerea lui Petru, pentru ca am zis de la inceput ca nu am cum, stiu genul asta de discutii si taberele nu se schimba niciodata, eu unul imi exprimam dezacordul, de altfel dreptul meu de cititor, altfel n-ar mai exista optiunea de a comenta la un post :P
    cum ar fi lumea in care toata lumea e de acord cu tine, un pic cam boring nu? :)

  32. Popa Mihail Ioanon 30 Jun 2009 at 14:11 32

    Petrul, eu cred ca un singur cuvant e suficient pentru a descrie ce s-a ingtamplat la aceasta, sa-i zicem manifestare: SCARBA….multa SCARBA.

    Este inadmisibil ca Basescu, Vadim sau oricare alt animal din aceeasi categorie, sa-si faca un soi de campanie in biserica, indiferent cum este ea privita/considerata. Nu are importanta ca e BOR, sau ca vorbim despre vreun templu budist, e acelasi lucru, prostirea prostilor.

    Sincer, prostii exista ca sa fie prostiti, asta e clar, dar mai sunt si unii indivizi chipurile rasariti, care ar trebui, pe cat posibil, sa-i protejeze pe cei multi si prosti. Patriarhul sau ce-o fi el (ma termina titulaturile astea cretine), ar face parte din categoria celor rasariti, iar daca ar fi avut o oarecare integritate si coloana vertebrala, i-ar fi dat afara pe politicieni, ori ar fi eliminat camerele de filmat, ca sa nu mai vorbim de acceptarea unui discurs de campanie.

    Aici nu e vorba de religie, de biserica, de contre intre credinciosi si necredinciosi, de a crede sau a nu crede, e pur si simplu vorba despre acceptarea unei mari porcarii, de catre indivizi care ar trebui sa aiba, in primul rand, integritate si coloana vertebrala. Teoretic, patriarhul ala nu e o mamaliga, ce se inchina la politicieni si le spune: sa traiti, X la ordin. Practic, este supus si umil, datorita unei atitudini bine intiparita in minte, de-a lungul a zeci de ani.

    Desi este intr-o pozitie de putere, din care ar putea da sfaturi si ar putea chiar dojeni animalele din politica, atunci cand intrec masura, patriarhul tace malc si apropba tacit mizeriile autohtone. De ce i-o fi frica, sau de ce are acest comportament, habar nu am, eu din pozitia lui i-as pune la punct in fiecare zi pe acesti cretini ce ne conduc, iar atunci cand ar aparea in cautare de voturi in biserica, le-as da urgent peste bot.

    Eu mai zic atat in legatura cu aceasta chestiune: cand a ajuns vreodata un politician la Vatican, sa tina discursuri de campanie?

  33. bogdanon 30 Jun 2009 at 15:15 33

    ce nu inteleg “tovarasii cititori” este ca se afla pe un blog unde un om isi scrie niste ganduri. PAC! asa a gandit asa a scris.
    bravo lui ca poate. daca nu va place ce cititi de ce o mai faceti? sau va place sa intrati pe aici … sa mai gasiti niste motive de a ne lumina si a ne aduce pe calea cea dreapta?
    Mda …. nu mai stiu cine a spus ca daca ii spui unui om ca Universul e un nimic nu o sa se supere, dar daca ii spui ca el este un NIMIC …. mult scandal o sa mai iasa.
    Asa ca … suntem un NIMIC.

  34. Cirstea Mihaion 01 Jul 2009 at 00:05 34

    Vin cu un argument la ce a scris Petru pana acum inpotriva tuturor acesti maimutoi teleghidati care nu-si vad lungul nasului spunand ca ei sunt cei mai buni (m-am enervat- scuze).
    IERI la Ploiesti de ziua sfantului Petru si Pavel (acelasi scenariu politic, dar la un nivel mai mic). Datorita faptului ca lucarez la o unitate de jandarmi (si nu mi-e frica sa spun unde lucrez) a trebuit sa il pazesc pe acest “patriarh prea fericit Daniel”, dar de cine credeti…?, de enoriasi! Parca venise Michael Jackson. Aceasta biserica implinind 370 ani de la intemeiere – imi pare rau ca nu ati fost acolo sa vedeti un adevarat rit de homosexuali, total paralel cu pentru care omul ar fi trebuit sa primeasca ceva pentru suflet (ca asa se zice).
    De ce a trebuit sa il pazesc? Pentru ca multe babe si multi fanateci cu copii in brate au venit sa-l atinga (torturand acei cipii care nu intelegeau de ce trebuie sa suporte o asemenea aglomeratie) pe acest binefacator, cu mana, cu maieuri, cu pixuri, cu esarfe si alte intimitati… , sa se vindece, sa le poarte noroc pe la examene (de parca nu ar mai trebui sa inveti, ca un pix sfintit scrie singur), sa aiba succes in dragoste si sa fie iertati de pacate si tot asa…
    Dar in afara de aceste gesturi, cum stam cu ce facem (ce suntem) noi in interiorul nostru?
    Va spun ca de-abia le-am tinut piept acestor cretini care daca nu eram noi il omorau cu atatea atingeri pe “prea fericit”, urcandu-se gramada peste el – si fac antrenamente si fac miscare iar ei aveau 60-70 de ani si m-au terminat mai mult ca la un meci de fotbal, insa imi place sa-mi fac meseria cum trebuie si l-am aparat necontand cine e acesta.
    Si nu va spun tot cum a fost de la inceput pana la sfarsit ca va fac multa scarba si va plictisesc foarte tare (ca pentru Ceausescu – copii in costume natiomale, flori, atentii, ofrande………………….. discursuri si mult rit de pe urma caruia nici unul din cei prezenti nu a inteles nimic). Poate ati vazut la TV ca si aici au fost multi din presa, ca na… scenariul trebuie sa se repete in toata tara in prag electoral.
    SI ACUM VINE BOMBA: La Ploiesti au venit cu ceva nou! Au dat diplome (10 la numar) de onoare cetatenilor cei mai evlaviosi ai orasului! Cine credeti ca sunt aceia?
    1) Mircea Cosma – presedintele consiliului judetean;
    2) Andrei Volosevici – primarul orasului;
    3) …….. ……….. – prefectul judetului (nu-i stiu numele);
    4) Emil Calota – fostul primar al Ploiestiului;
    5)
    6)
    7)
    8)
    9)
    (pe acestia nu i-am mai retinut ca m-a bufnit rasul de acest circ)
    10) …… …… – ultimul a fost scluptorul care a ajutat la reconstruirea bisericii.
    Nu vreau sa va vorbesc despre acestia ca nu fac politica. Pe mine ma deranjeaza de cum se profita de cei multi si … fraieri … .
    DECI: Prea maritul, prea fericitul, prea sfintitul si prea evlaviosul patriarh Daniel Care e cel mai tare domnule in tara asta,…. .NU FACE POLITICA domnule! Acele diplome diplome erau asa…, formale, inainte de alegeri!
    Sunteti praf si sunteti orbi si va mai bateti si cu pumnul in piept ca BOR e cemai tare. E cea mai de rahat, lingusitoare, corupta si plina de sifonari (adica de mici paraciosi bastarzi).
    E foarte bine ca vine presa. Sa nu va para rau. Ca asa cel putin se mai lumineaza cate unul pe ici pe colo (iar asta, mai lumineaza si pe altii – asa cum face Petru aici pe blog). Mai bine asa decat de loc.
    Mi-e scarba si sila sa vad ca unii se bat cu pumnul in piept spunand ca e mai bine sa fii prost si incuiat si sa gandeasca altii pentru tine, iar noi sa respectam ce spun ei,… imbogatindu-se de pe urma naivilor sau fraierilor din aceasta tara.
    Petrule ai mult de lupta cu astia! Te admir pentru calmul tau, rabdarea ta si pentru cum pui problema cu toti acesti maimutoi care nici cand se vad in oglinda nu cred ca sunt niste limitati manipulati! Si sa nu te lasi (ca: NU “o iei pe arătură stimabile…”! – stai linistit), ca acei care nu mai spun ceea ce simt si ce gandesc nu mai au personalitate si nu mai exista, si… nici nu mai lumineaza pe nimeni.
    (scuze pentru limbaj, ca m-a cam luat capul) – dar sper sa va voloseasca cele aflate!

  35. alexandruon 01 Jul 2009 at 07:55 35

    incredibil domnule cum unii incep cu maimutoi si alte metode de reducere a omului la o conditie inferioara, doar doar o fi mai usor de condus. si s-a gasit si cine sa faca astfel de afirmatii… domnule care lucrezi la o unitate de jandarmi nu crezi ca ar trebui sa iti vezi de frustrarile tale de militar (cine dintre un credincios civil si un militar ateu este supus uneiei manipulari mai perverse?) si de abia dupa ce iti trece capul sa lasi degetele sa scrie. si oricum! cu ce mare dezvaluire ne-ai luminat si dumneata? ca nici petru, mai mult de un titlu de tabloid si ceva concluzie jignitoare nu a adus nici o mare problema a Bisericii in discutie doar a mai agitat putin haznaua.

  36. Petruon 01 Jul 2009 at 10:15 36

    alexandru, du-te de pupa mana multPreaFericitului si lasa-ne in pace…

  37. alexandruon 01 Jul 2009 at 10:30 37

    păi sper să ajung să fac şi asta… şi no! ce să spun amu’! te-ai iritat!

  38. Petruon 01 Jul 2009 at 10:47 38

    ataci profesia omului total gratuit.

  39. Danutaon 01 Jul 2009 at 10:49 39

    Probabil ca Alexandru il va vota pe Base :)) Acum ca Preafericitul Daniel l-a lasat sa “cante” la altar… Nu? :))

    Atata prostie n-are cum sa nu ma distreze, de oripilat m-am saturat.

  40. alexandruon 01 Jul 2009 at 17:44 40

    @ Danuta
    din fericire sper în şansa altui candidat la preşedinţie… las pe alţii să voteze cu răul mai mic. şi de ce prostie? ce din comentariile mele te-a făcut să tragi concluzii aşa greşite?
    @ Petru
    nu cred c-am jignit nici meseria nici pe angajat… am făcut doar o observaţie legată de felul în care defulează o persoană care are sigur nişte frustrări legate de manipulare şi ascultare… probabil tu nu ai făcut armată şi nici nu ai avut în familie militari… eu în schimb am avut o intersectare cu un colegiu militar şi am şi crescut alături de un militar şi ştiu despre ce fel de frustrări vorbesc…probabil dacă a citit şi Cirstea Mihai el a înţeles la ce mă refer.
    şi oricui… renunţaţi la a pune etichete necuvenite unor persoane cu care încerci să ai un dialog.

  41. Cirstea Mihaion 01 Jul 2009 at 23:10 41

    alexandru: Nu sunt frustrat de nimic! Sunt chiar foarte liber in mentalitate si intelegere, dar limitatii astia parca nu se mai termina. Si ca sa fii si tu lamurit, stii ce ma deranjeaza cel mai mult? Acele fiinte care nu au orizonturi fiindca au capul prea mult plecat in pamant si care se dau ca stiu tot si nu accepta nimic in afara de ceea ce stiu ei (daca toti am fi asa nimeni nu ar mai accepta pe nimeni cu doctrinele, invataturile sau modul de viata pe care l-a asimilat datorita societati in care s-a dezvoltat si care e diferit de propria lor persoana). Pe aia ii poti manipula sau frustra!

    ”(cine dintre un credincios civil si un militar ateu este supus uneiei manipulari mai perverse?)” : Despre ce credinciosi vorbesti? Uitate in jur cand te afli intr-o biserica din romania si spune-mi ce vezi? Si mai am o intrebare pentru tine: ce discutii cu referire la credina ta mult laudata ai avut cu orice preot din aceasta tara? Sau ce te-a invatat, in afara de linguseli si de dat bani? Chia crezi ca o sa-ti puna el o pila la Dumnezeu sa te primeasca in ceruri sau sa fii iertat de pacate? Sa-ti spun ceva : a fi preot, inseamna a avea doar o meserie foarte banoasa si a fi un bun manipulator pentru a conduce o multime de creduli in basme. Realitatea e alta si se afla in fiecare din noi nu in unul cu o meserie. Iar eu sunt propriul meu lider, propriul meu preot (sau guru – casa te mai enervez putin) si sunt in tot universul. Recunoaste-ma chiar si in tine! Traind in armonie cu natura nu mai esti frustrat de nimic. Iar la telefon vorbesc ce vreau, nu ma intereseaza cine ma asculta, nu mi-e frica sau rusine cu ce sunt asa cum ai cunoscut tu pe cineva “credincios” (stresat si de propria umbra) din familia ta.
    Fii liber… Alexandru! Un vierme traieste in propriul rahat! Nu face asta! Deschideti mintea!

  42. Danutaon 02 Jul 2009 at 09:36 42

    Alexandru, nu ma refeream la tine in special cand am zis de “atata prostie”, ci in general de habotnicii care mai cred in “sfintenia si harul” acestor oameni de afaceri ipocriti in sutana. Atat. Biblia si invataturile ei sunt una, oamenii care le predica (in Romania cel putin) sunt…. niste politicieni care nu mai cred decat in bani (pleonasmul e voit).
    Or fi existand si exceptii, dar prea putine.

Trackback

Inaintea publicarii unui comentariu, te rog sa ai in vedere urmatoarele:

1. Limbajul folosit sa fie unul decent

2. Ataca ideea, nu persoana

3. Foloseste-ti nicknameul ca link, dar nu scrie aceeasi adresa si in comentariu pentru o mai mare vizibilitate

4. Informatiile publicate prin comentarii apartin autorilor si nu blogului UmbluLiber.com

Moderarea comentariilor este activata, astfel ca acestea vor aparea imediat ce vor fi aprobate, uneori cu intarziere.

Vorbeste: